17:17 | شنبه 8 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
با گران‌فروشی بلیت در ایام اربعین برخورد می‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به سفر زائران ایرانی به عراق تاکید کرد که قیمت بلیت هواپیما در مسیر تهران به نجف اشرف یک میلیون و 200 هزار تومان است و زائران گران‌تر از این نرخ خرید نکنند.
آخرین وضعیت فاز سوم توسعه بندر رجایی
پایگاه خبری راد- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: فاز سوم توسعه بندر شهید رجایی در مراحل پایانی مناقصه و در آستانه آغاز رسمی عملیات اجرایی قرار دارد.
ادامه روند افزایش قیمت نفت در سال آینده
پایگاه خبری راد: نظرسنجی رویترز نشان داد قیمت نفت احتمالا در سال ۲۰۱۸ روند افزایشی با دوره‌هایی از نوسان خواهد داشت زیرا تمدید توافق کاهش تولید اوپک، تولید بالاتر آمریکا را جبران خواهد کرد.
افزایش ۸۵ درصدی تاب‌آوری شبکه برق
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت توانیر گفت با اجرای پدافند غیرعامل در صنعت برق بر پایه سه اصل طراحی، پیاده‌سازی و بهره‌برداری تاب‌آوری شبکه برق کشور ۸۵ درصد افزایش می‌یابد.
سهم‌خواهی تجدیدپذیرها در معدن طلای سیاه
پایگاه خبری راد: انرژی خورشیدی به اندازه‌ای ارزان شده که حتی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که سرشار از ذخایر نفت خام هستند، به انگیزه فروش بیشتر سوخت‌های فسیلی و کنترل میزان آلایندگی کربن‌ به منابع تجدیدپذیر روی آورده‌اند.
ادامه کاهش عرضه نفت اوپک در سال آینده
پایگاه خبری راد: رویترز به نقل از منابع آگاه اوپک گزارش داد که این سازمان با وجود اختلالات احتمالی که سال آینده در روند عرضه وجود خواهد داشت، میزان عرضه خود را در کل سال ۲۰۱۸ محدود نگه خواهد داشت.
پیمان پولی فقط با ترکیه عملیاتی شد/روسیه و عراق همچنان بلاتکلیف
پایگاه خبری راد: حدود سه سال است موضوع برقراری پیمان‌های پولی دو جانبه در اقتصاد و مبادلات تجاری ایران به یکی از مباحث مهم تبدیل شده که در مورد آن رویکردهای مخالف و موافقی وجود دارد و این در حالی است که با وجود مذاکرات زیادی که در این زمینه صورت گرفته فقط پیمان پولی با ترکیه اجرایی شده و با دو کشور روسیه و عراق هنوز به مرحله عملیاتی نرسیده است.
علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک/مبادی اصلی قاچاق کجاست؟
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح علت اختلاف فاحش آمار واردات پوشاک توسط یونیدو، گمرک و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، شمال غرب و جنوب ایران را به عنوان مبادی اصلی غیرقانونی واردات پوشاک اعلام کرد.
خودروسازان کرمان می توانند نیاز بازار داخلی را تامین کنند
پایگاه خبری راد: ایران خودرو ، سایپا، مدیران خودرو، چری،کرمان موتور و سایر خودروسازان فعال در منطقه کرمان می توانند نیاز بازار داخلی را تامین کنند و ورود قطب جدید به صنعت خودرو لزومی ندارد.
افزایش واردات قطعه خودرو به ایران
پایگاه خبری راد: طبق آمار منتشره از سوی گمرک، واردات قطعات و وسایل نقلیه موتوری نقش جدی در تغییر معادلات تجارت خارجی در هفت ماه سال‌جاری داشته‌اند؛ به‌طوری‌که واردات قطعه به ترتیب رتبه سوم و چهارم تجارت خارجی کشور در هفت ماه سال‌جاری را به خود اختصاص داده است.