08:07 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

2019

نوجوانان بیشتر سراغ کدام شبکه‌های اجتماعی می‌روند؟
پایگاه خبری راد: به‌تازگی گزارش و آمارهای جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد نوجوانان بیشتر به سراغ استفاده از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌روند.
کاربران آمریکایی در صدر استفاده از توییتر
پایگاه خبری راد: آمارها حاکیست که تقریبا ۵۰ میلیون کاربر آمریکایی به صورت روزانه از پلت‌فرم شبکه اجتماعی توییتر استفاده می‌کنند و عنوان نخست را در استفاده از آن به خود اختصاص داده‌اند.
ترانزیت کالاهای گروه ۴ به مناطق آزاد ممنوع شد
پایگاه خبری راد: در راستای اجرای دستورالعمل مربوط به کاهش رسوب کالا و مشکلات ورود و ترخیص در گمرک‌ها و بنادر، ممنوعیت ترانزیت کالاهای گروه (۴) به مناطق آزاد و و همچنین الزام به ثبت سفارش سرزمین اصلی برای ترانزیت داخلی کالا به مقصد سایر گمرک‌ها در دستور کار قرار گرفت.
این اپلیکیشن‌ها از نرم‌افزارهای اختصاصی اپل بهترند!
پایگاه خبری راد: به گفته کاربران و کارشناسان فعال در حوزه فناوری، برخی از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاههای آنلاین از نرم‌افزارهای توسعه داده شده توسط خود اپل بهترند.
کدام کارگران کمترین دستمزد روزانه را می‌گیرند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از وضعیت دستمزد نیروی انسانی شاغل در بخش کشاورزی، کمترین میزان دستمزد روزانه را کارگران "میوه‌چین"و بیشترین متوسط دستمزد روزانه را کارگران "دروگر غلات و نشاکار" دریافت کرده‌اند.
فرآورده‌های نفتی لیتری چند؟
پایگاه خبری راد: بر اساس آمار، ایران در بین کشورهای دنیا جزو کشورهایی است که فرآورده‌های نفتی خود را با قیمت پایین‌ عرضه می‌کند که همین موضوع نیز چالش‌های متعددی همچون ازدیاد قاچاق در کشور را به وجود آورده است.
پرداخت پاداش بازنشستگان از فروش اموال مازاد دولت
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت پاداش بازنشستگان از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های دولتی خبر داد.
تصمیمات درست را در زمان‌های غلط می‌گیرند!
پایگاه خبری راد: در ماه‌های اخیر، نوسانات بازار ارز به طور ملموسی در بازار سرمایه تاثیرگذار بوده و هنوز هم هست. اما در مورد تصمیماتی که برای کنترل بازار ارز گرفته شده انتقاداتی مطرح می‌شود؛ به طوری که مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات معتقد است که مواقعی در اقتصاد ایران تصمیم‌های درست در زمان‌های غلط گرفته می‌شود که اثر آن تصمیم درست را از بین می‌برد.
کاهش رشد اقتصادی عربستان
پایگاه خبری راد: صندوق بین المللی پول اعلام کرد رشد اقتصادی عربستان به 1.9 درصد کاهش خواهد یافت.
بزرگترین سرقت‌های اطلاعاتی جهان در دو دهه اخیر
پایگاه خبری راد: باتوجه به افزایش تعداد حملات سایبری و بدافزاری در جهان، این گزارش به مرور و معرفی بزرگترین و رسانه‌ای ترین سرقت های اطلاعاتی در طول دو دهه اخیر می‌پردازد.
حال بازار فروش خودرو چطور است؟
پایگاه خبری راد: به نظر می‌رسد که میزان فروش خودرو در بازارهای جهانی چندان وضعیت قابل قبول و مناسبی ندارد و بازار خودرو در بسیاری از کشورهای مهم جهان با کاهش قابل توجهی روبرو شده است.
خودروسازان ژاپنی در ژاپن یکه‌تازی می‌کنند
پایگاه خبری راد: آمار فروش خودروهای پرطرفدار در ژاپن نشان می‌دهد که شهروندان این کشور تمایل بیشتری به خریداری و استفاده از خودروها و برندهای ژاپنی دارند.
از هر ۱۰۰ ایرانی ۱۱ نفر در تهران زندگی می‌کنند
پایگاه خبری راد: نگاهی به وضعیت شهرنشینی در ایران نشان می‌دهد که از هر ۱۰۰ نفر، ۱۱ نفر در شهر تهران زندگی می‌کنند؛ یعنی ۱۱ درصد ایرانی‌ها در تهران زندگی‌ می‌کنند.
طرح نوآفرین برای چه کسانی است؟
پایگاه خبری راد: مسؤولان، نوآفرین را طرحی جهت آسان‌سازی قانون‌مندتر کردن استارت‌آپ‌ها و تسهیل ورود آن‌ها به فرایندهای رسمی کسب‌وکار می‌دانند و در این راستا شرکت‌ها و تیم‌های نوپا، شرکت‌های رشدیافته، شتابنده‌ه و مراکز رشد، افراد علاقه‌مند به حوزه نوآفرینی و سرمایه‌گذاران می‌توانند در این طرح حاضر شوند.
چرا سهم تعاونی‌ها در اقتصاد آب رفت؟
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان بر این باورند آنچه که بخش تعاون امروز از آن رنج می‌برد، رنج ذهنیت است و ذهنیت‌ها نسبت به بخش تعاون باید عوض شود تا شیوه‌ای مدرن از اقتصاد مردمی را در ایران شاهد باشیم.