09:44 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
سایه کسری بودجه زیر چتر راهکارها و برنامه‌های دقیق از سر اقتصاد کشور برداشته می‌شود

1401/01/30 12:41

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

سایه کسری بودجه زیر چتر راهکارها و برنامه‌های دقیق از سر اقتصاد کشور برداشته می‌شود

نماد برتر- متأسفانه نداشتن برنامه درست و دقیق و پیش‌بینی‌های غیرمنطقی باعث شده درآمدهای مد نظر دولت تحقق نیابد. به گفته ابوترابی؛ امیدواریم با توافق برجام گام‌های مهمی در اقتصاد کشور برداشته شود و در غیر این صورت باید تلاش کرد با راهکارها و برنامه‌های دقیق، تحریم‌ها را دور زده و اقتصاد را به ثبات نزدیک‌تر کرد.


به گزارش نماد برتر- یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس با بیان اینکه پیش‌بینی برخی منابع درآمدی، کسری بودجه را به دنبال دارد گفت: تورم در یک کشور به کسری بودجه بر می‌گردد و اگر احتمال دستیابی به برخی درآمدها و پیش‌بینی‌ها که هنوز قطعی نیست اتکا شود امکان اینکه آن درآمد حاصل نشود و منجر به کسری بودجه شود دور از ذهن نیست .



ابوالفضل ابوترابی افزود: در شرایطی که همچنان رفع یا تداوم برخی تحریم‌ها در هاله‌ای از ابهام است، پیش‌بینی برای دستیابی به برخی درآمدها نیاز به موشکافی و بررسی دقیق‌تری دارد.



وی در ادامه عنوان کرد: اگر دولت لایحه خوبی به مجلس شورای اسلامی نفرستد و نگاه نمایندگان مجلس به لایحه محلی باشد، دستورهای تکلیفی صادر می‌شود و این موضوع برای اقتصاد کشور مناسب نیست.



وی گفت: متاسفانه در بودجه‌های سالانه کشور همیشه مصارف قطعی و درآمدها احتمالی است که به نظر می‌رسد با این روش کسری بودجه دور از ذهن نخواد بود.



نماینده مردم نجف آباد و تیران در مجلس با اشاره به اینکه در کشور ما درآمدها محدود و خواسته‌ها نامحدود است، ادامه داد: متاسفانه نداشتن برنامه درست و دقیق و پیش‌بینی‌های غیرمنطقی باعث شده کشور به درآمدهای پیش‌بینی شده دست نیابد.



به گفته ابوترابی؛ امیدواریم با توافق برجام گام‌های مهمی برای اقتصاد کشور برداشته شود و در غیر این صورت باید تلاش کرد با راهکارها و برنامه‌های دقیق، تحریم‌ها را دور زده و اقتصاد را به ثبات نزدیک‌تر کرد.



عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس بیان کرد: در این میان بازار سرمایه هم از اصلی‌ترین گزینه‌های تأمین مالی به شمار می‌رود که نقشی محوری در ارتقای سطح تولید مولد کشور دارد. بر همین اساس، افزایش استفاده از قابلیت‌های این بازار در تأمین درآمدهای پیش‌بینی‌شده بودجه آن‌هم در شرایطی که اثرات زیان‌بار تمرکز چندین ساله دولت بر استفاده از بازار پول بیش‌ازپیش اقتصاد کشور را متأثر کرده است، می‌تواند نویددهنده شروع حرکت به سمت ایجاد توازن در بودجه باشد.