16:42 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کاهش مصرف

یک پیشنهاد برای مشترکان پرمصرف برق
پایگاه خبری راد: مدیرعامل توانیر گفت: برنامه‌هایی را برای کاهش مصرف مشترکان پرمصرف برق درنظر گرفته‌ایم که پس از تصویب هیات دولت، جزئیات آن را اعلام خواهیم کرد؛ اما یکی از این پیشنهادها استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط مشترکان پرمصرف است.
توصیه‌های هواشناسی کشاورزی در ماه دی
پایگاه خبری راد: ممانعت از استفاده دام از آب یخ زده در آبشخورها، تنظیم دما و تهویه گلخانه‌­ها و سالن­‌های پرورش قارچ با توجه به کاهش دما و پوشاندن نهال‌های جدیدکاشت از جمله توصیه های هواشناسی است.
چه راهکاری برای بی آبی‌های تابستان پیشنهاد می شود؟
پایگاه خبری راد: مدیر اداره آب و فاضلاب اردستان گفت: اگر مجوز حفر دو حلقه "چاه بحران"(چاهی که در مواقع ضرورت و کم آبی احداث می شود) برای اردستان و زواره صادر نشود، به طور قطع در تابستان 98 با کمبود آب روبرو خواهیم شد.
 مصرف آب در ایران سرانه بالایی دارد
پایگاه خبری راد: به گفته یک کارشناس حوزه آب، بر اساس اعلام بانک جهانی، سرانه مصرف آب خانگی برای کشورهای بیابانی هم‌چون ایران باید ۷۰ لیتر در شبانه‌روز باشد، اما این در شرایطی است که اکنون در ایران حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه‌روز مصرف صورت می‌گیرد.
 دلیل افزایش نیافتن تعرفه‌ مشترکان پرمصرف برق چیست؟!
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور درباره علت عدم افزایش تعرفه برق مشترکان پرمصرف، گفت: باوجود این‌که قرار بود تا آذرماه این اتفاق بیفتد اما این موضوع هنوز در هیات دولت نهایی نشده و ما هم‌چنان منتظر تصویب آن هستیم.
سیاست‌های آبی کشاورزی کارآمد نیست
پایگاه خبری راد: به تاکید وزیر نیرو آمار و ارقام نشان می‌دهد که سیاست‌های بخش کشاورزی با توجه به مقوله اقتصاد آب از کارایی لازم برخوردار نیست و در شرایط کنونی و با توجه به تحریم‌های ظالمانه کنونی، بازنگری در سیاست‌های خودکفایی حیاتی است.
افزایش تقاضای جهانی برای زغال سنگ
پایگاه خبری راد: آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال ۲۰۲۳ تحت تاثیر رشد تقاضا در هند و سایر کشورهای آسیایی، بالاتر خواهد رفت.
از مشترکان پرمصرف باید بهای تمام شده قیمت آب گرفته شود!
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور، با هدف مدیریت مصرف آب پیشنهاد شده که قیمت تمام شده آب از مشترکان پرمصرف گرفته شود.
افزایش تعرفه آب و برق مشترکان پرمصرف در نوبت انتظار
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت‌: در حال حاضر طرح افزایش تعرفه مشترکان پرمصرف در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده و در نوبت طرح در هیات وزیران است.
تعداد مشترکین برق ایران چه تعداد هستند؟!
پایگاه خبری راد: تعداد مشترکان صنعت برق تا پایان مهرماه سال جاری، به حدود ۳۵ میلیون و ۴۶۸ هزار مشترک رسیده که این تعداد در مقایسه با پایان سال گذشته، حدود ۶۳۳ هزار مشترک افزایش یافته است.
هتل‌ها باید از  تجهیزات کم‌آب‌بر استفاده کنند
پایگاه خبری راد: موضوع توزیع لوازم کاهنده مصرف آب، چند سالی است که ازسوی وزارت نیرو مطرح و اقداماتی نیز در این حوزه انجام شده است. این‌بار این وزارتخانه از افزایش همکاری با هتل‌ها در حوزه مدیریت مصرف آب خبر داده است.
مصرف بیش از اندازه برق در ایران در حال انفجار است!
پایگاه خبری راد: براساس آخرین آمار، مصرف برق ایران در دنیا در رتبه ۱۸ و این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، میزان مصرف در سرانه تولید و شدت انرژی تناسبی با سایر کشورهایی که رتبه‌های مشابهی در عرصه‌های اقتصادی مانند ما دارند، وجود ندارد.
طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: مجری طرح فهام گفت: نبود اعتبارات باعث شده این طرح که با هدف مدیریت بار و کاهش مصرف برق بوده، با تاخیر مواجه شود و از یک میلیون کنتور هوشمند برقی که باید جایگزین کنتور قدیمی برق شود، تنها ۳۰۰ هزار کنتور برق تعویض شده است.
صنعت برق نیازمند سرمایه جدید زیادی است!
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت توانیر گفت: درصورت رشد هفت درصدی سالانه مصرف برق، برنامه‌ریزی شده تا طی ۱۰ سال آینده حجم تاسیسات برق کشور دو برابر شود که در این راستا باید بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت بگیرد.
 ۸۵ پروژه نمک‌زدایی از آب‌های شور بهره برداری می شود
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تاکنون ۸۵ پروژه نمک‌زدایی از آب‌های شور شکل گرفته که ۴۰ مورد از آن‌ها در دولت تدبیرو امید شکل گرفته و از این تعداد ۳۰ پروژه در استان هرمزگان بوده است.