14:44 | سه شنبه 4 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
تمرکز طرح و برنامه‌های دولت و مجلس متناسب با تحقق شعار سال

1401/01/15 10:25

یک نماینده مجلس مطرح کرد:

تمرکز طرح و برنامه‌های دولت و مجلس متناسب با تحقق شعار سال

نماد برتر- دستیابی به پیشرفت کشور همراه با اشتغال و تولید موضوعی است که همه ساله مورد توجه است و امسال بحث دانش بنیان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی به آن افزوده شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری‌ها را داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی را در تمام حوزه‌ها حاصل کنیم.


به گزارش نماد برتر- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال شعار مقام معظم رهبری سال تولید، دانش بنیان و اشتغال نام‌گذاری شده است و متناسب با این شعار، تمام دستگاه‌های کشور تکالیفی دارند که نسبت به محقق شدن شعار ملزم هستند گفت: مجلس در سال ۱۴۰۰ طرح جهش دانش بنیان که طرح کاملی بود را در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصویب کرد و موانع و مشکلات این طرح تا حدودی از نظر قانونی رفع شده است.



سید غنی نظری خانقاه با تاکید به اینکه این قانون در سال جاری باید عملیاتی و اجرا شود، افزود: در همین راستا مقرر شد از شرکت‌های دانش بنیان حمایت و تسهیلاتی به آنان ارائه داده شود. همچنین برای فروش محصولات تولیدی این شرکت‌ها به آنها کمک خواهد شد.



وی اظهار کرد: با توجه به این که شعار سال ۱۴۰۱ مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین است باید تمام برنامه‌ها و طرح‌های دولت و مجلس نیز متناسب با همین شعار سال باشد و دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز با پای‌بندی به این اصول و موازین اقدام کنند.



عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: دستیابی به پیشرفت کشور همراه با اشتغال و تولید موضوعی است که همه ساله مورد توجه است و امسال بحث دانش بنیان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی به آن افزوده شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری‌ها را داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی را در تمام حوزه‌ها حاصل کنیم.



نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان در دهه‌های اخیر توانسته‌اند در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیار ارزشمندی را بر جای بگذارند به طوری که ۷ هزار شرکت دانش بنیان در حوزه‌های مختلف کار و تلاش می‌کنند و این موضوع به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است.



نظری خانقاه ادامه داد: یکی از اولویت‌های مقام معظم رهبری توجه به بخش کشاورزی در این حوزه است تا با روش های نوین دانش بنیان بهترین بهره‌وری را در این زمینه داشته باشیم و با توجه به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در مجلس درصدد هستیم با حمایت‌های مالی، معنوی و بانکی شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.



نظری خانقاه خاطر نشان کرد: تحقق شعار سال همواره در مجلس به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی است تا بتوان به تمام اهداف خود در این زمینه دست یافت، بنابراین در این زمینه نباید بی‌توجهی شود.