15:15 | جمعه 31 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
درآمدهای «شتران» آب رفت!

1401/01/14 09:34

چه خبر از نمادهای بورسی:

درآمدهای «شتران» آب رفت!

نماد برتر - پالایش نفت تهران در هفته منتهی به ۱۱ فروردین‌ماه با استقبال مشتریان همراه شد اما؛ با وجود تقاضای بالاتر از عرضه‌ها شاهد آن بودیم که میزان معاملات کمتر از حد عرضه‌ها بود.


به گزارش نماد برتر، با نگاهی به عرضه‌های این شرکت می‌توان دریافت که حجم ریالی معاملات به نسبت هفته گذشته ۶ درصد کاهش داشته و تقریبا ۳۰ میلیارد تومان از درآمد‌های هفتگی این شرکت کاسته شد.



رشد ۱۷ درصدی نرخ لوب‌کات سنگین پالایش نفت تهران



مشتریان این پالایشی با استقبال بیش از ۴۰ هزار و ۶۳۰ تنی برای خرید این محصول از سبد کالایی شتران پیش قدم شدند و تقریبا تمام عرضه‌ها را یعنی معادل ۳۳ هزار و ۳۰ تن از سبدکالایی این شرکت را خریدند.



در ابتدا باید اشاره داشت که پالایش نفت تهران با عرضه ۱۵ هزارتنی وکیوم باتوم با نرخ ۱۰۰,۷۸۰ هزارریال توانست که درآمدی بالغ بر ۱۵۱ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان را بدست آورد؛ نکته جالب نیز آنجاست که مشتریان حجمی بالغ بر ۲۲ هزارتن سفارش را ثبت کرده بودند.



از سوی دیگر می‌توان به عرضه ۶ هزارتنی و فروش کامل این کالا نیز اشاره داشت که ۱۰۴ میلیارد و ۶۴۴ میلیون تومان درآمد نیز بدست آورد.



پالایش نفت تهران در این هفته، لوب‌کات سنگین را روانه رینگ معاملات بورس کالا کرد که عرضه ۱۲ هزارتنی این کالا به فروش رسید تا درآمد شتران از این بخش در بورس کالا به ۲۰۳ میلیارد و ۹۶۷ میلیون تومان برسد.



برپایه این گزارش، گوگرد گرانوله نیز دیگر کالای این شرکت بود که یک هزار تن عرضه را در بازار داشت اما؛ حجم سفارش ۳۰ تنی برای این عرضه‌ها به ثبت رسید و ۲۴۹ میلیون تومان نیز معامله شد.



مجموع درآمدزایی این هفته پالایش نفت تهران به ۴۶۰ میلیارد و ۳۱ میلیون تومان رسید.