10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

کرم پور: چطور با داعش مبارزه می‌کنیم اما نمی‌توانیم با قاچاق مبارزه کنیم؟
پایگاه خبری راد: نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی گفت، چطور می‌توانیم با داعش مبارزه کنیم اما نمی‌توانیم با قاچاق مبارزه کنیم؟
وضعیت فعلی فقط تحت کنترل وزارت اقتصادی نیست/از مردم عذرخواهی می‌کنم
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد با تاکید بر این‌که مطالبات مردم را محترم می‌شمارم، گفت: سال۱۳۹۶ یکی از سال‌های خوب کشور بود، اما تلاطم‌های به وجود آمده باعث وضعیت فعلی شد که تنها تحت کنترل وزارت اقتصادی نیست و ریشه آن متاثر از بدعهدی نظام سلطه است.
نوروزی: امروز ارزش ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسیده است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: نقدیگنی ما ۴/۵ برابر تولید و خدمات است. این امر یعنی خالی شدن جیب مردم و افت سرمایه مردم. این امر یعنی ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان تبدیل شده است. وقتی اینگونه باشد سرمایه سرگردان به سمت مسکن و سکه و خودرو می رود و به تورم تبدیل می شود.
از رسانه ملی گله‌مندیم/ آقازاده‌ها در قاچاق کالا نقش داشتند
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن گله‌مندی از عملکرد رسانه ملی گفت: آقازاده‌ها در قاچاق کالا نقش داشتند.
تسهیل صادرات کالا با مدیریت واحد مرزی
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر هماهنگی استان‌ها و امور مجلس گمرک ایران تسهیل صادرات را از طریق مدیریت واحد مرزی قابل دستیابی دانست.
زمینه‌های فرصت طلبی قاچاق‌چیان برچیده می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: با همکاری جدید ستاد با سازمان ثبت احوال، زمینه‌های فرصت طلبی قاچاق‌چیان و ضربه‌های اقتصادی برچیده می‌شود.
راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اجرای دولت الکترونیک است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه راه‌حل ریشه‌کن کردن فساد اصلاح فرآیندهاست، گفت: اصلاح فرآیندها با دولت الکترونیکی امکان‌پذیر است و اگر مشکل دولت الکترونیکی را حل کنیم، مشکل فساد در کشور حل می‌شود.
صنایع خواستار عدالت مالیاتی در کشور هستند/ سیستم بانکی کشور خواب است
پایگاه خبری راد: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به شرایط سخت اقتصادی در کشور، مشکلات بانکی و کمبود نقدینگی صنایع، سهم بالای مالیات در این بخش و قاچاق و واردات بی‌رویه را مهمترین موانع رونق بخش تولید در کشورمان خواند.
بانک مرکزی باعث پیش‌فروش ۷۰ تن سکه شد
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا و جواهر گفت: متاسفانه بانک مرکزی در کوتاه مدت سیاست ذخیره سازی را زیر پا گذاشت و به بهانه حراج سکه و تنظیم بازار باعث پیش فروش ۷۰ تن سکه شد.
پرونده ۱۹۰۰ دستگاه خودروی وارد شده در حال پیگیری است
پایگاه خبری راد: در پی دستور رییس‌جمهوری برای شناسایی و معرفی متخلفان در واردات غیرقانونی خودرو و همچنین قیمت‌گذاری خودروها، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که پرونده ۱۹۰۰ دستگاه خودروی غیرمجاز وارد شده در حال پیگیری است.
سوء‌استفاده از کارت‌ بازرگانی از ریشه‌های قاچاق سازمان‌یافته
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رییس‌جمهوری یکی از ریشه‌های مهم قاچاق سازمان‌یافته از مبادی رسمی کشور را سوء استفاده از کارت‌های بازرگانی به نام اشخاص بی‌بضاعت دانست و خواستار بازنگری در نحوه صدور و تمدید کارت بازرگانی و تعیین تکلیف مسئولیت اتاق بازرگانی و نیز وزارت صنعت شد.
کاهش سه برابری جنگل‌های شمال در 2 دهه
پایگاه خبری راد: دکتری منابع طبیعی گفت: مطابق برآورد سازمان جنگل‌ها و مراتع از سال 75 تاکنون با صدور 500 هزار مجوز برداشت چوب، جنگل‌های شمال دچار یک کاهش سه برابری شده است.
ورود گوشی‌های توقیف‌شده به بازار و تعدیل قیمت‌ها
پایگاه خبری راد: به اعتقاد وزیر ارتباطات برای تعدیل بهای گوشی تلفن همراه باید گوشی‌های توقیف شده وارد بازار شود تا قیمت به وضعیت رضایت‌بخش نزدیک شود.
تبلیغات در سیما توهین به شعور مردم است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه تبلیغات در سیمای جمهوری اسلامی اغواکننده است، تصریح کرد: تبلیغاتی که در شبکه‌های مختلف صورت می‌گیرد توهین به شعور مردم است؛ بنابراین به جای این کارها باید درد تولیدکنندگان مطرح شوند و به جامعه امید دهند.
چگونه خسارت‌ گرانفروشی‌های موبایل و خودرو را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی گرانفروشی از سوی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی مانند خودرو و موبایل خبر داد و اعلام کرد: خسارت مردم از محل جریمه متخلفان جبران می‌شود؛ لذا معترضان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مراجعه کنند و در سامانه ۱۲۴ اعلام گزارش کنند.