10:44 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شورای اسلامی

بازار ارز، سکه و خودرو از ارکان سرمایه‌ای اقتصاد نیست / باید نقدینگی به سمت بازار سرمایه هدایت شود
نماد برتر- کاهش جذابیت بازارهای موازی، رفع خلاء های قانونی، حمایت از بنگاه‌های اقتصادی پذیرفته شده در بورس از جمله اقدامات موردنیاز برای رونق، توسعه بازار سرمایه و جلب اعتماد سرمایه‌گذاران به این بازار است.
صاحبخانه ها همکاری نمی کنند
نماد برتر- روند کند خوداظهاری مالکان، تفکیک قائل نشدن بین واحدهای معمولی با آپارتمانهای لوکس و کمبود طرحهای تشویقی برای سازندگان از جمله ضعفهای قانون مالیات بر خانه های خالی است.
رودخانه کرج در خطر مرگ
نماد برتر- مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: میزان تخصیص در نظر گرفته شده به عنوان حقابه زیست محیطی رودخانه کرج، براساس نتایج مطالعات وزارت نیرو بوده که این میزان تخصیص برای حفظ کیفیت و شرایط زیست محیطی رودخانه مطلوب نبوده و مورد تأیید محیط زیست نیست.
سرمایه‌گذاری ۱۹۵۰۰ میلیارد تومانی در بخش‌های آب و برق تهران
نماد برتر- وزیر نیرو از بهره‌برداری ۱۲۴ پروژه در قالب پویش #هرهفته_الف_ب_ایران از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون در دولت تدبیر و امید ۱۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های آب و برق تهران سرمایه‌گذاری شده است.
تبعیض در دورکاری نیروهای شرکتی قابل پذیرش نیست
نماد برتر- عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار هرگونه تبعیض در اجرای مقررات دورکاری ایام کرونا در خصوص نیروهای شرکتی را غیرقابل پذیرش دانست و گفت: کارکنان قراردادی و شرکتی در ادارات و سازمانها نباید در بخشنامه های مربوط به دورکاری ایام کرونا نادیده گرفته شوند و بین آنها و نیروهای رسمی تبعیض و تفاوت قایل شد.
 برای برگرداندن اعتماد مردم به بورس چاره اندیشی شود
نماد برتر- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نسبت به وضعیت بورس هشدار داد و گفت: نزدیک به ۵۰ میلیون نفر در بورس سرمایه گذاری کردند در حالی که سهم همه آن ها از سرمایه موجود در بورس نزدیک به ۲۰ درصد است به عبارتی ۸۰ درصد سرمایه بورس در اختیار بنگاه های بزرگ اقتصادی است.
کشاورزان در التهاب هستند
نماد برتر- نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کشاورزان در التهاب هستند گفت: چه کسی پاسخگوی وضع موجود اقتصادی مردم است؟ کشاورزان از ما می پرسند که با این وضعیت کشت کنند یا خیر و ما هم جوابی برای آنها نداریم.
انتقاد نماینده مراغه از عدم تکمیل پروژه آزادراه مراغه به هشترود
نماد برتر- نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تکمیل پروژه آزادراه مراغه به هشترود خواستار ورود جدی وزارت راه و شهرسازی به موضوع شد.
رقم بزرگی از کاربران تلگرام قبل از فیلترینگ کسر شده است/ وزیر پاسخگو باشد
نماد برتر-نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: از زمان استقرار CDN های تلگرام در کشور، می بایست ترافیک استفاده از این پیام رسان با نرخ داخلی برای کاربران محاسبه می شده درحالیکه با نرخ بین الملل و چندبرابری نسبت به ترافیک داخلی مورد محاسبه قرار گرفته و از حساب کاربران کسر شده است وزیر باید در این خصوص در کمیسیون شفاف سازی کنند.
طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی تصویب شد
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی به طرح الزام دولت به پرداخت یارانه تامین کالاهای اساسی رای دادند.
موافقت مجلس با تفحص از منطقه آزاد قشم
نماد برتر- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد منطقه آزاد قشم موافقت کردند.
رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در کمیسیون صنایع
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از رد لایحه حمایت از مالکیت صنعتی در این کمیسیون خبر داد.
بخش کشاورزی بدون اتکا به یارانه ها به بخشی اقتصادی تبدیل شود
نماد برتر- پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید با موضوع چالش‌های تولید در بخش کشاورزی صبح امروز (سه شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
رفع موانع بانکی ظرفیت‌های مرزی ایران و عراق در راستای تقویت اقتصاد را فعال می‌کند
نماد برتر- نایب رییس مجلس شورای اسلامی بر توسعه و گسترش مبادلات اقتصادی و تجاری و رفع موانع بانکی میان جمهوری اسلامی ایران و عراق تأکید کرد.
بررسی گزارش سازمان راهداری به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل کالا در کمیسیون عمران
نماد برتر- سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی گزارش سازمان راهداری در خصوص برنامه های این سازمان به منظور بهبود وضعیت حمل و نقل کالا در کشور در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.