10:10 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

شهردار

درخشش دلار در برابر رقبا
پایگاه خبری راد: افزایش بازدهی اوراق قرضه وزارت خزانه داری به دلار کمک کرد تا در برابر ارزهای مهم جهانی پیشروی کند.
فشار بازار اجاره بیشتر شد + قیمت
پایگاه خبری راد: با آغاز تابستان مراجعه‌ اجاره‌نشین‌ها به دفاتر املاک سه برابر شده، اما قیمت‌ها نسبت به خردادماه افزایش چندانی نداشته است.
تقویت ارزش لیر پس از انتخابات استانبول
پایگاه خبری راد: با اعلام خبر پیروزی نماینده مخالفان دولت در انتخابات شهرداری استانبول، ارزش لیر تقویت شد.
زمین‌های دولتی در اختیار بازآفرینی قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که طبق قانون، دستگاه‌های دولتی مکلف به در اختیار گذاشتن زمین‌های مازاد خود برای پروژه‌های بازآفرینی هستند گفت: از هفته گذشته در بانک مسکن امکان ثبت درخواست متقاضیان نوسازی و بهسازی برای استفاده از تسهیلات فراهم شده است.
وضعیت بازارهای مالی ترکیه در آستانه انتخابات
پایگاه خبری راد: اوضاع اقتصادی ترکیه در آستانه انتخابات شهرداری استانبول در وضعیت شکننده‌ای قرار دارد.
سود ساخت و ساز مسکن چند درصد است؟
پایگاه خبری راد: سازندگان می‌گویند که ریسک سرمایه‌گذاری در بخش مسکن نسبت به دهه‌های قبل افزایش یافته و این مساله را مهم‌ترین عامل کاهش ساخت و ساز به یک سوم تقاضای مطلق عنوان می‌کنند. فعالان بخش مسکن می‌گویند که دیگر خبری از سودهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ درصدی نیست و هر بار که پروژه‌ای به اتمام می‌رسد، به دلیل شرایط تورمی و انواع هزینه‌ها مجبوریم پروژه بعدی را کوچک‌تر تعریف کنیم.
نگرانی از سه شیفته شدن مدارس شهرستانهای تهران
پایگاه خبری راد: مدیرکل نوسازی مدارس استان تهران با بیان اینکه نگران سه شیفته شدن مدارس در برخی مناطق شهرستان‌های تهران هستیم گفت: متوسط تراکم در تهران ۳۲ نفر است و هشت نفر بیشتر از سرانه متوسط کشوری است. کلاس‌هایی داریم که تا لب سکو و تخته دانش آموز نشسته و حتی امکان حرکت معلم در بین دانش آموزان مشکل است.
پوند در پایین‌ترین سطح پنج ماه اخیر
پایگاه خبری راد: افزایش احتمال نخست وزیری بوریس جانسون با واکنش منفی بازار ارز مواجه شد.
جدیدترین راهکار مسئولان برای استراحت منابع آب زیرزمینی
پایگاه خبری راد: درحالی که چراغ خطر وضعیت تراز آب زیرزمینی روشن شده و بررسی تغییرات تراز آب زیرزمینی طی ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد که اغلب محدوده‌های مطالعاتی دارای افت سطح آب زیرزمینی از نیم تا ۳۰ متر هستند، جایگزینی پساب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب با منابع آبی، جدیدترین راهکار ارائه شده برای استراحت این منابع است.
مسکن در یک قدمی دلار قرار گرفت
پایگاه خبری راد: قیمت مسکن با افزایش ۱۸۹ درصدی نسبت به فروردین ماه دو سال پیش در حالی به نرخ رشد ارز نزدیک شده که از نظر کارشناسان، محاسبات اقتصادی این بازار بر اساس نظام عرضه و تقاضا به هم ریخته و تابستان سال جاری باید شاهد ثبات قیمت در این بازار باشیم.
دزدی یک‌شبه محصولات کشاورزی باغداران شهریار!؟
پایگاه خبری راد: رییس شورای شهرستان شهریار ضمن اشاره به اینکه باغات فراوانی در شهریار وجود دارد و شغل مردم این منطقه که یا باغدار و کشاورز هستند یا مشاغل مرتبط، گفت: کشاورزان و باغداران شهریاری با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند که یکی از آنها دزدی یک شبه محصولات کشاورزی آنها بعد از یکسال تلاش و زحمت است.
قیمت جدید خودروهای هیبریدی در ایران
پایگاه خبری راد: اگرچه در مصوبه مجلس تعرفه واردات خودروهای هیبریدی صفر شده اما در صورت واردات این خودروها با قانون جدید باز هم حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد به قیمت‌های جهانی آن‌ها به دلیل دیگر عوارض مشمول اضافه خواهد شد. البته باز هم در این حالت قیمت این خودروها کمتر از نرخ‌های فعلی خواهد بود.
بنادر کوچک؛ بلای جانِ تحریم‌ها
پایگاه خبری راد: در شرایط تحریم علاوه بر بندر چابهار که مورد معافیت قرار گرفته است، مصون بودن بنادر کوچک از تحریم‌های یک جانبه آمریکایی‌ها می‌تواند فرصت بسیار مناسبی تلقی شده که با ایجاد بستر برای پذیرش کشتی‌ها هرچند در سطحی کوچک‌تر، می‌توانند مقداری از بار مورد نیاز کشور را پذیرا باشند.
رحمانی فضلی: 50 درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر کشور با بیان اینکه ۵۰ درصد درآمد خانوار صرف مسکن می‌شود، گفت: مشکلات مسکن مستقیماً روی دوش مردمی است که فاقد مسکن هستند.
بورس‌های اروپایی بر مدار صعودی
پایگاه خبری راد: همزمان با بازدید رئیس جمهور آمریکا از انگلیس، شاخص‌های بورسی اروپایی سبزپوش شدند.