17:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشخاص حقوقی

قواعد جدید مجلس در مورد سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای قواعد جدیدی را در مورد سهام بانک‌ها و موسسات اعتباری به تصویب رساندند.
چگونگی دریافت مجوز برای کسب و کار اینترنتی
پایگاه خبری راد: به منظور تأمین حقوق مطرح شده و ساماندهی کسب و کارهای مجازی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به اعطای نماد به کسب و کارهای اینترنتی اقدام کرده که هویت مالک و محل فعالیت آن‌ها احراز شده است.
هدیه نطلبیده ۶ هزار میلیارد تومانی مالیات بر واردات
پایگاه خبری راد: بر اساس اطلاعات تفریغ بودجه که دیوان محاسبات منتشر کرده است، در سال ۱۳۹۵ تحقق درآمد مالیاتی معادل ۱۰۰.۳ درصد و تحقق درآمد مالیاتی واردات کالا ۱۳۰ درصد بود که ۶۰۰۰ میلیارد تومان بیش از پیش‌بینی محقق شده بود. این در حالی است که فقط ۸۹ درصد درآمد مالیاتی کالا و خدمات محقق شده و در واقع تحقق درآمد مالیاتی این گروه ۴ هزار میلیارد تومان کمتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.
پیش‌بینی درآمد ۳۰ هزار میلیارد تومانی از مالیات ارزش افزوده/ قانون آزمایشی باز هم تمدید شد
پایگاه خبری راد: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ دولت در سال آتی ۳۰ هزار تومان درآمد از محل مالیات بر ارزش افزوده خواهد داشت ضمن اینکه قانون آزمایشی نیز یک‌سال دیگر تمدید شده است.
در قراردادهای مشارکتی ساخت دقت کنید!
پایگاه خبری راد: با توجه به این‌که در سال جاری شاهد افزایش نسبی ساخت و سازها هستیم، در قراردادهای مشارکت ساخت چندین موضوع باید مورد دقت قرار گیرد که از جمله آنها اطمینان مالکان از توانایی فنی و مالی سازندگان و نیز اطمینان سازندگان از صحت و سقم اسناد و اهلیت مالکان است.
نظام مالی و گزارشگری بخش عمومی در آستانه پوست‌اندازی
پایگاه خبری راد: دو سال پس از ایجاد واحد مستقل در وزارت اقتصاد و دارایی برای احصاء، تمرکز و گزارش بدهی های دولت، خزانه دار کل کشور می‌گوید مهمترین موضوع اکنون برای ما همکاری کافی مسوولین ذیربط در دستگاه‌های اجرایی است. به این معنی که توجیه کرد مسوولین مالی و غیر مالی دستگاه‌های اجرایی در بخش دولتی و عمومی از مهمترین گام‌های آغازین در ایجاد تحول در نظام مالی و گزارشگری بخش عمومی است.
۷۵ درصد از درآمد مالیاتی مصوب محقق شده است
پایگاه خبری راد: براساس اطلاعات بانک مرکزی ایران درآمدهای مالیاتی در چهار ماهه نخست سال جاری ۲۹ هزار میلیارد تومان بوده در حالی که میزان مصوب چهار ماهه نخست سال جاری ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده است.
نامه رئیس سازمان امور مالیاتی به یکی از کاندیدای ریاست جمهوری
پایگاه خبری راد: مقام معظم رهبری در خصوص معافیت مالیاتی آستان قدس رضوی و شرکت‌ها و موسسات وابسته اشاره به این مهم می‌کند که معافیت آستان شامل مالیات‌های تکلیفی و مالیات بر ارزش افزوده نمی‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد