18:17 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
صادرات طلای سرخ ۳۳ درصد بیشتر شد/۵۶ کشور زعفران ایرانی می‌خورند
پایگاه خبری راد: طی ۹ ماهه نخست امسال بیش از ۱۶۰ تن زعفران به کشورهای مختلف صادر شده است که ۳۳.۳۳ درصد از نظر وزنی و ۲۶.۰۵ درصد از نظر ارزشی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش یافته و در این میان امارات، هنگ کنگ، اسپانیا، افغانستان و چین در صدر این جدول قرار دارند.
برای حمایت از ریل ملی چه باید می‌کردیم که نکردیم؟!
پایگاه خبری راد: معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن معتقد است که این شرکت هرچه در توانش بوده برای نهایی شدن قرارداد ساخت ریل ملی از سوی شرکت ذوب آهن اصفهان اجرایی کرده و اکنون منتظر است نخستین محصول این قرارداد تحویل شود.
صفر شدن تعرفه‌ها جذابیت قاچاق را از بین می‌برد
پایگاه خبری راد: رئیس کانون شورای اسلامی کار خراسان شمالی بهترین راه جبران کسری بودجه دولت را مقابله با قاچاق و فرار مالیاتی دانست و گفت: اگر تعرفه‌ها را صفر کنیم جذابیت قاچاق برای یک عده از بین می‌رود.
تحریک گسل "نظام مهندسی ساختمان"
پایگاه خبری راد: بخشنامه اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که سازمان نظام مهندسی دیگر نباید پنج درصد دستمزد مهندسان را بردارد، به باور برخی افراد، دست گذاشتن روی گسلی است که در نتیجه‌ی نارضایتی اعضای نظام مهندسی از هیات‌مدیره‌ها ایجاد شده اما نمی‌تواند برگ برنده عباس آخوندی در پیشبرد آیین‌نامه کنترل ساختمان باشد.
لیست بی‌پایان از کارهایی که می‌توان آنلاین انجام داد
پایگاه خبری راد: امروزه کارهای زیادی وجود دارد که می‌توان به صورت آنلاین انجام داد. اطلاعات را به سرعت پیدا کرد، امور مالی و فروشگاه خود را مدیریت کرد، سرگرم شد و با افراد در سراسر جهان ارتباط برقرار کرد.
"لاین" به‌دنبال ارز دیجیتالی اختصاصی
پایگاه خبری راد: اپلیکیشن پیام‌رسان لاین هم به تازگی درصدد ایجاد یک ارز دیجیتالی رمزنگاری شده اختصاصی است.
سیاست "فریز مزدی" نتیجه‌بخش نبود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک مقام مسئول کارگری، سیاست فریز مزدی دیگر نتیجه نمی‌دهد و وقت آن است که دستمزدها افزایش یابد. او تاکید دارد که کاهش نقدینگی در بازار جز تشدید رکود دستاوردی نداشته و جامعه تحمل شوک مجدد را ندارد.
معاملات مسکن در دی‌ماه رشد کرد
پایگاه خبری راد: براساس گزارش دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن، معاملات مسکن شهر تهران در دی‌ماه به ۱۹ هزار واحد رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۲.۸ درصد افزایش داشته است.
97 ، سالی خوب برای مترو/ فاینانس در راه متروی پایتخت
پایگاه خبری راد: بارها از مسئولان مختلف شنیده‌ایم که تنها راه حل آلودگی هوا و ترافیک، توسعه حمل و نقل عمومی به‌ویژه مترو است، در سالهای اخیر نیز مسئولان شهر به توسعه مترو توجه زیادی داشتند اما آنچه که حالا در پس انتشار سند تحویل و تحول شهرداری مشخص شده، گواه این است که مترو در طول سالهای اخیر می‌توانست بهتر از شرایط موجود باشد. هرچند که عضو شورای شهر اعلام کرده که سال 97، سال خوبی برای مترو خواهد بود.
شنود اطلاعات با میکروفون موبایل
پایگاه خبری راد: برخی از بازی‌های اندروید بی سروصدا با استفاده از میکروفون خود، عادات تلویزیونی شما و یا هر چیزی را که از طریق گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید ردیابی می‌کند.