16:17 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
کارخانه تولید موتور «ولوو» بدون آلایندگی فعالیت می‌کند!

1396/11/03 12:44

کارخانه تولید موتور «ولوو» بدون آلایندگی فعالیت می‌کند!

پایگاه خبری راد: ولوو اعلام کرده است که کارخانه موتور آن در شهر "کوده" کشور سوئد، اولین کارخانه خودروسازی با آلایندگی نزدیک به "صفر" است.

 به گزارش پایگاه خبری راد، همانطور که گفته شد، اخیرا کمپانی خودروسازی ولوو در کارخانه تولید پیشرانه‌های خود واقع در شهر "کوده" سوئد، اقدام به راه اندازی سیستم‌های تولید انرژی گرمایشی کرده است تا بدون نیاز به سوخت‌های فسیلی و آلاینده، نیازهای شرکت خود را بدون آلایندگی تامین کند. این حرکت یک گام بزرگ برای سازنده اتومبیل سوئدی خواهد بود که علاوه بر این، مکان‌های تولیدی ولوو در کشورهای "بلژیک"، "چین" و "مالزی" را هم در بر می‌گیرد، زیرا هدف این است که تا سال 2025 میلادی میزان گازهای آلاینده زیست محیطی به حداقل ممکن برسد و در این مسیر، کمپانی خودروسازی ولوو پیش قدم شده است.

خاویر وارلا، مدیر تولید و تدارکات شرکت خودروسازی ولوو عنوان کرد: بهبود بهره وری انرژی اولویت اول ما خواهد بود، به همین منظور سعی داریم از انرژی‌های پاک و منابع تجدیدپذیر استفاده کنیم که اولین تلاش‌های ما، در کارخانه تولید موتور ولوو بوده است که در شهر "کوده" سوئد واقع شده است. علاوه بر این، تلاش‌های گسترده ما برای کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و به حداقل رساندن آنان خواهد بود، ما بسیار خوشحال هستیم که در صنعت بزرگ خودروسازی به عنوان یک رهبر در جهت کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی و خنثی سازی آنان گام‌های موثر برمی‌داریم.

 



در ادامه لازم به ذکر است که انرژی مورد نیاز کارخانه ولوو به صورت حرارتی و با سوزندان زباله و ضایعات، به صورت زیست توده یا بیومس و همچنین سوخت‌های زیستی بازیافتی تامین می‌شود که دارای هیچگونه آلایندگی و خطرات زیست محیطی نخواهند بود و با همکاری شرکت‌های محلی فعال در این حوزه به نتیجه رسیده است.

در حال حاضر، کمپانی خودروسازی ولوو به عنوان یکی از پاک‌ترین تولید کنندگان اتومبیل در جهان به شمار می‌آید که بهترین کار خود را در کارخانه تولید موتور خود واقع در شهر "کوده" انجام می‌دهد. از سال 2016 میلادی تاکنون، کمپانی خودروسازی ولوو نزدیک به 40 درصد از تولید گازهای آلاینده خود را کاهش داده و نزدیک به 15 هزار تن گازهای آلاینده را در طول یک سال صرفه جویی کرده است.