06:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه نقدی

کسی به فکر این ۴۲ هزار میلیارد نیست!
پایگاه خبری راد: خرج ۴۲ هزار میلیاردی دولت برای یارانه‌نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی گویا قرار است همیشه ادامه داشته باشد و کسی برای ممانعت از هدر رفت این منبع بزرگ کاری نکند؛ چراکه تنها اتفاقی که در این چند سال افتاده این است که بعد از چالش‌هایی بین دولت و مجلس برای حذف پردرآمدها، هر کدام نظر دیگری را رد کرده و فقط حذف سه دهک بالایی در بودجه مورد تاکید قرار گرفته است که در نهایت آن هم اجرایی نمی‌شود.
پرداخت یارانه با این مبالغ دیگر کارایی ندارد
پایگاه خبری راد: پرداخت نقدی یارنه‌ها بدون توجه به میزان نیازمندی افراد، در حالی همچنان ادامه دارد که یک اقتصاددان معتقد است اعطای یارانه با این مبلغ به دهک‌های خاص، دیگر کارایی ندارد و دولت باید سعی کند از طریق سیاست‌های جبرانی از محل یارانه‌ها خط فقر را پایین‌تر بیاورد.
مجوزهای حذف یارانه‌بگیران بایگانی شد!
پایگاه خبری راد: در حالی دولت تصویب نشدن پیشنهاد خود برای اعطای یارانه به خانوارهای نیازمند را بهانه‌ای برای ادامه پرداخت یکسان یارانه به تمامی افراد جامعه در سال‌جاری قرار داده است که نه‌تنها در قانون بودجه ۱۳۹۷ بلکه در قوانین سال‌های قبل نیز به صراحت مکلف به حذف یارانه افراد پردرآمد و دهک‌های بالایی و پرداخت به خانوارهای نیازمند بوده است. نتیجه اجرا نشدن کامل تکالیف قانونی درباره یارانه‌بگیران، ادامه پرداخت یارانه به حدود ۷۸ میلیون نفر است.
یارانه نقدی واریز شد و...
پایگاه خبری راد: با واریز نود و پنجمین مرحله از یارانه‌های نقدی، حساب پرداختی یارانه نقدی از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به بیش از ۳۳۰ هزار میلیارد تومان رسید.
زمان واریز یارانه دی اعلام شد
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی ساعت ۲۴ فردا ـ ۲۶ دی ماه ـ به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
در۶ ماهه اول سال ۹۷، احدی از فهرست یارانه‌بگیران، حذف نشده است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری سازمان هدفمند سازی یارانه ها، گفت: حدود ۸۴% عملکرد هدفمندی در شش ماهه اول صرف پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی شده که این امر به دلیل عدم حذف یارانه بگیران ۳ دهک بالا است و موجب شده تاکنون سهم برخی مصارف هدفمندی از جمله کمک به بهداشت هیچگونه پرداختی نداشته باشد.
 ایرانیان خارج از کشور یارانه نمی گیرند
پایگاه خبری راد: در پی انتشار برخی اخبار نادرست از سوی یکی از نمایندگان محترم مجلس مبنی بر پرداخت یارانه نقدی به ۶ میلیون نفر از ایرانیان خارج از کشور، سازمان هدفمندسازی یارانه ها ضمن تکذیب این خبر تاکید کرد: شایسته است افراد قبل از انتشار اخبار نادرست مستندات خود را ارائه و منتشر کنند.
افزایش پلکانی حقوق منوط به تصمیم مجلس
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: یک ریال از هر آنچه از یارانه نقدی حذف می‌شود به تهران بازنمی‌گردد و برای همان استان خرج می شود؛ ضمن آنکه استان ها به افرادی که نیاز بیشتری دارند یارانه بیشتری پرداخت می‌کنند.
 یارانه دهک‌های بالا باید حذف گردد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان این ادعا که «۱۰ درصد جامعه ماهیانه ۱۹۳ هزار تومان یارانه پنهان دریافت می‌کنند» بر ضرورت حذف یارانه دهک‌های بالا و افزودن آن به یارانه دهک‌های پایین تأکید کرد.
بودجه وزارت کار در سال 98
پایگاه خبری راد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۳ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
 یارانه نان و گندم افزایش یافت
پایگاه خبری راد: یارانه نان و خرید تضمینی گندم بر اساس لایحه پیشنهادی بودجه سال آینده، ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که البته این یارانه به‌صورت مستقیم بوده و مانند سال گذشته بقیه نیاز اعتباری در این حوزه، از طریق اسناد خزانه، اوراق بهادار و تسهیلات بانکی تامین می‌شود.
واریز یارانه‌ها ساعت 24 روز 26 آذر
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی آذرماه ساعت ۲۴ امشب (دوشنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.
تعداد یارانه‌بگیران به جای کم شدن، زیاد هم شد!
پایگاه خبری راد: اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در چند ماه اول امسال حکایت از آن دارد که نه تنها تعداد یارانه‌بگیران کم نشده‌، بلکه به تعداد آنها اضافه نیز شده است. در حال حاضر بیش از ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی دریافت می‌کنند و خبری هم از حذف دهک‌های بالای درآمدی نیست.
"یارانه نقدی" ابزاری برای برخی مسئولان برای جلب رضایت مردم!
پایگاه خبری راد: ارقام ۹۰ هزار، ۱۵۰ هزار و اخیرا هم نرخ ۹۱۰ هزار تومانی جدید محمود احمدی‌نژاد برای یارانه ها که هیچ منطقی برای آن اعلام نشده است، ‌به نظر می‌رسد بیش از آنکه بر مبنای علمی و کارشناسی باشد قصد فریب مخاطبان یارانه‌های نقدی را داشته باشد.
آیا یارانه از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان بیشتر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با توجه به منابع تامین پرداخت یارانه نقدی که حامل‌های انرژی بوده و تغییر قیمتی طی سال‌های اخیر نداشته است، مبلغ یارانه نیز تغییر نکرد؛ بنابراین اگر افرادی معتقدند که باید رقم ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی افزایش پیدا کند باید در مورد قیمت فعلی حامل‌های انرژی نیز تصمیم‌گیری کنند.