05:44 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

گلوگاه

بانک‌ها و موسسات مالی پول را غیرقانونی نگه می‌دارند
پایگاه خبری راد: معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اینکه بانک‌ها و موسسات مالی پول را نگه دارند غیرقانونی است و ما در این زمینه شکایت می‌کنیم.
تحقق وعده رئیس‌جمهور با آغاز عملیات خط‌آهن ۱.۲ میلیارد یورویی گرمسار - اینچه‌برون
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی سازی راه‌آهن گرمسار - اینچه‌برون از حمایت‌های مقام معظم رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت تشکر کرد و گفت: امروز شاهد تحقق وعده دیگری از رئیس جمهوری به مردم در زمینه حمل ونقل ریلی هستیم.
لیست خاصی برای ممنوعیت واردات نداریم
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: لیست خاصی برای ممنوعیت واردات نداریم. البته اولویت واردات با دارو، مواداساسی یا مواد اولیه است و به طور طبیعی آنچه واردات آن ضرورت چندانی نداشته باشد، اولویت نخواهد داشت.
روس‌ها به معادن ایران می‌آیند
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حضور و مذاکره شرکت‌های روسی با ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی خبر داد.
تأمین آب کشاورزی با اصلاح ساختار مدیریت آب
پایگاه خبری راد: برای اصلاح نظام مدیریت منابع آب بخش کشاورزی، باید ساختار اجرایی مدیریت به‌ شکل واحد درآمده و ذیل متولی تولید کشاورزی تعریف شود تا مدیر تولید کلیه ابزارها و اختیاراتی که برای ساماندهی و قاعده‌گذاری نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.
10 هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست داده‌اند
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته متاسفانه بیش از 10 هزار نفر در مازندران شغل خود را از دست داده‌اند و از طرفی افزایش جمعیت جوانان جویای کار را هم شاهد هستیم.
رسیدگی به مصیبت "کوله‌بران" چه شد؟
پایگاه خبری راد: وزیر کشور از حل مشکل کوله‌بران در هفته گذشته خبر داده بود اما به نظر می‌رسد هنوز اقدامی موثر دراین باره صورت نگرفته است.
در تعیین قیمت بنزین، راه را اشتباه رفته‌ایم
پایگاه خبری راد: معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در همه کشورهای توسعه یافته قیمت خودرو پایین است اما قیمت استفاده از خودرو شخصی و سوخت بالا است، اما در ایران راه را اشتباه رفته‌ایم و این مساله 180 درجه برعکس چیزی است که باید باشد.
گازرسانی طی ۲ دهه گذشته ۱۲ درصد رشد داشته است
پایگاه خبری راد: مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: طی ۲ دهه‌ی گذشته گازرسانی در کشور با رشدی بین ۱۰ تا ۱۲ درصدی مواجه بوده است.
اعلام جزئیات ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های ترافیکی
پایگاه خبری راد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی از مرکز مدیریت راه‌های کشور؛ بیشترین تردد در مسیر آزاد راه تهران- کرج بوده و میزان تردد‌ها نسبت به روز قبل ۱.۲ درصد کاهش داشته است.
جهش ۵۰ درصدی مصرف آب مازندران در نوروز
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آبفای مازندران گفت: در برخی از شهرهای استان مازندران در تعطیلات نوروز میزان مصرف آب به بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یابد.
تحلیل یک اقتصاددان درباره استیضاح ربیعی
پایگاه خبری راد: رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز، استیضاح علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را استیضاح یک تفکر دانست.
ایجاد شبکه‌های سازماندهی شده برای کلاهبرداری از صنعت بیمه
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت بیمه می‌گوید شبکه‌های سازماندهی کلاهبرداری از صنعت بیمه ایجاد شده‌اند که با ایجاد جراحات ساختگی مبالغ قابل توجهی را از صنعت بیمه دریافت می‌کنند و ضروردت دارد که در این زمینه اقداماتی از قبیل همکاری بیشتر بین صنعت بیمه، قوه قضائیه، دادستانی‌ها و دادسراهای سراسر کشور و همچنین مهندسی انگیزه‌های کارشناسان قضایی و نیروی انتظامی و... صورت گیرد.
بهره‌برداری از راه‌آهن «قزوین-رشت» تا پایان سال
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه یکی از تعهدات دولت اجرای ۹۱۹ کیلومتر شبکه ریلی است، اعلام کرد: راه‌آهن «قزوین - رشت» امسال به اتمام می‌رسد و آماده عبور قطار می‌شود.
بهبود محیط کسب‌وکار اولویت یک مدیران نیست/ چقدر اصرار کنیم؟
پایگاه خبری راد: معاون وزیر اقتصاد گفت: متاسفانه هنوز بهبود فضای کسب‌وکار اولویت مدیران نیست، علاوه بر این در بعضی شاخص‌ها مواردی اضافه شده که از کنترل ما خارج است.