05:45 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کارگزاری

تفنگ‌داران سیمانی شستا بدون مشتری ماندند!
برای سیمان آبیک، ساوه و خوزستان آخرین هفته تیرماه چندان خوش‌یمن نبود.
هفته آینده عرضه سیمان حجم می گیرد
مهمترین دلیل رشد قیمت سیمان شوک ناشی از کاهش عرضه هاست که این معضل به سبب قطعی برق کارخانه‌های سیمانی رخ داده اما از هفته آینده با راه اندزی معاملات سلف سیمان این مشکل رفع می شود.
سیاست‌گذاران اقتصادی به ناکارآمدی قیمت‌گذاری دستوری پی برده‌اند
مهدوی معتقد است تبعات مخرب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و مداخله در اقتصاد طی سال‌های گذشته آنقدر گسترده بوده که مدیران دولتی و سیاست‌گذاران اقتصادی همگی به ناکارآمدی این سیاست پی برده‌اند؛ براین اساس،آنها حل مشکلات بازار را به نظام عرضه و تقاضا و ورود گسترده کالاها به بورس‌کالا سپرده‌اند.
بزرگترین عرضه صکوک برای تامین مالی صنایع پتروشیمی خلیج فارس
با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سهام شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به مبلغ ۶۰ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران طی هفته جاری عرضه عمومی خواهد شد.
ایجاد سامانه ای برای انتقال سهام عدالت به وارثان
با برگزاری جلسات متعدد همکاران واحد حقوقی قوه قضائیه و واحد فناوری اطلاعات شرکت، سامانه ای در جهت انتقال سهام افراد فوت شده به وارثان آنان ایجاد خواهد شد.
سهام عدالت قابل انتقال نیست
حسنلو گفت: به لحاظ قانونی در بازار سرمایه موضوعی به عنوان انتقال سهام عدالت وجود ندارد، مگر آنکه سهامدار فوت کرده و سهام به وراث انتقال یافته باشد و یا اینکه خرید و فروشی انجام شود.
مدیریت بهتر بازار سیمان بهتر می‌شود
کارشناس بازارسرمایه گفت: انتظار می‌رود با ورود عرضه‌کنندگان و متقاضیان بیشتر به بورس کالا شاهد ایجاد یک رقابت سالم در معاملات، رشد حجم دادوستد‌ها در بورس و در نهایت کشف نرخ بهینه‌تر در حضور شمار زیادی از خریداران و فروشندگان باشیم.
جاده تجارت از مسیر «بورس کالا» هموارتر است
بورس کالای ایران به عنوان یکی از مهم ترین ارکان بازار سرمایه به خوبی توانسته است نقش پررنگ و اثرگذاری در اقتصاد کشور به خصوص در زمینه برآورده ساختن نیاز صنایع و بخش های مختلف اقتصاد از قبیل صنایع فولادی، پتروشیمی، معدن و کشاورزی ایفا کند.
تغییر دستورالعمل ارزیابی مشاوران در سال ۱۴۰۰
معاون پذیرش فرابورس از انتشار فهرست رتبه‌بندی مشاوران پذیرش در وب‌سایت فرابورس ایران خبر داد.
«ومدیر» و مدیریت پرتفوی برای دوران پساروحانی!
نماد برتر - مدیرعامل گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری گفت:بررسی روند سودآوری سال‌های گذشته گروه مدیریت ارزش سرمایه بیانگر این موضوع است که تناسب معقولی بین درآمد حاصل از فروش سرمایه‌گذاری در سال گذشته، برقرار بوده است.
افزایش رانت در بازار با حجم مبنا!
نماد برتر - سازمان بورس و اوراق بهادار (در همین دوره فعلی) برای توسعه بازار سرمایه، یک سری اولویت های احساسی دارد. یکی از این اولویت ها، توسعه نهادهای مالی است که در واقع رانت مجوز در کشور از بین برود.
سهم 355 ریالی سهامداران از عملکرد «ورنا»
نماد برتر - بخش اصلی فروش سهام مربوط به واگذاری بخشی از سهام در اختیار شرکت‌های سایپا، پالایش نفت تبریز، بانک تجارت و پتروشیمی پردیس بوده است.
زیان های 80 درصدی با یارانه؛ حل می شود!
نماد برتر - یک کارشناس اقتصادی مصوبات دولت برای حمایت از بورس را تورم‌زا دانست و گفت: در این زمینه بهترین راهکار این است که درآمد حاصل از مالیات بر نقل‌وانتقال سهام به عنوان یارانه به سهامداران خرد متضرر شده از بورس پرداخت شود.
«وتجارت» هم فروشنده شد
نماد برتر - شرایط و زمان خروج بانک تجارت از سهامداری شرکت فرابورسی با عرضه بلوک ۱۶.۶۸ درصدی و ۲.۸ برابر بالاتر از قیمت فعلی هر سهم روی تابلو اعلام شد.