12:51 | دوشنبه 30 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نرخ بازار

محدودیت به کارگیری بازنشستگان بیشتر شد
پایگاه خبری راد: معاون رئیس جمهوری اعلام کرد که با وجود اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، تغییری در دستگاه‌های اجرایی که تاکنون مشمول قانون بوده‌اند، ایجاد نشده است.
جزئیاتی از تامین ارز زائران اربعین
پایگاه خبری راد: بر خلاف برخی خبرها مبنی بر اختصاص دلار ۷۰۰۰ تومانی به زائران اربعین، قرار بر این نیست که ارزی به عنوان ارز مسافرتی با نرخ نیمایی در اختیار آنها قرار گیرد؛ بلکه فقط هزینه ویزای زائران در قالب حواله ارزی با نرخ نیما پرداخت می‌شود و ارز سفر باید از بازار و همانند سایر مسافران تهیه شود.
فروش مجدد ارز مسافرتی در بانک تجارت
پایگاه خبری راد: متقاضیان دریافت ارز مسافرتی می توانند به کلیه شعب ارزی_ ریالی و واحدهای ارزی منتخب بانک تجارت مراجعه کنند.
تامین روبل روسیه منوط به افزایش صادرات به این کشور
پایگاه خبری راد: سرپرست معاونت ارزی بانک مرکزی به تامین روبل روسیه برای واردکنندگان ایرانی اشاره کرد و افزود: اگر صادرات بالایی به روسیه صورت بگیرد، قطعا می‌توانیم برای واردات از این منابع استفاده کنیم.
شروط واردات و فروش اسکناس ارز برای صرافی‌ها
پایگاه خبری راد: پس از این‌که بانک مرکزی در روزهای گذشته دستورالعمل خرید و فروش اسکناس ارز را به صرافی‌ها ابلاغ کرد، صرافی‌ها اکنون می‌توانند تحت شرایط تعیین شده اسکناس به کشور وارد کرده و برای تامین نیازهای موجود، آن را در بازار به فروش برسانند.
بازار داغ حمل نفت ایران در آستانه تحریم‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: با نزدیک شدن به زمان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صادرات نفت ایران، بارگیری نفت ایران همچنان ادامه دارد و شرکت‌های کشتیرانی با هزینه بالاتری که دریافت می‌کنند، حمل نفت ایران را یک فرصت می‌بینند.
از شبه دولتی‌ها بپرسید دلارهایشان را کجا بردند؟!
پایگاه خبری راد: درپی تعلل در عرضه ارز از سوی برخی صادرکنندگان در سامانه نیما و انتقاد رییس‌جمهور، رییس کنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد که این اقدام عمدتا از سوی شرکت‌های بزرگ و شبه‌دولتی که عمده بازار را در دست دارند، صورت گرفته که باید از آن ها پرسید دلارهایشان را کجا برده‌اند؟ البته به دلیل فاصله بیش از ۵۰ درصدی نرخ دلار در بازار آزاد و سامانه نیما، صادرکننده رغبتی نسبت به عرضه ارز در سامانه نیما ندارد.
شرایط پرداخت مجدد ارز مسافرتی در بانک‌ها/ نرخ به روز شد
پایگاه خبری راد: برگشت ارز مسافرتی به بانک‌ها با تغییری در نحوه پرداخت نسبت به قبل همراه نیست و فقط قیمت آن همسطح بازار شده است، یورو برای مسافران تا ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت خورده است.
خرید و فروش ارز به صورت اسکناس از سوی صرافی‌های مجاز
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی دستورالعمل خرید و فروش ارز به صورت اسکناس توسط شبکه صرافی‌های مجاز را ابلاغ کرد.
بانک‌ها نیز می‌توانند ارز مسافرتی و دانشجویی عرضه کنند
پایگاه خبری راد: بانک‌های کشور مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تأمین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی و دانشجویی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته اقدام کنند.
تعطیلی برخی کارخانه‌ها به دلیل نداشتن مواد اولیه
پایگاه خبری راد: درپی کمبود مواد اولیه تولید برای صنایع، رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل شده‌اند، چراکه به خاطر مشکل در تامین ارز نمی‌توانند مواد اولیه تامین کنند و ارزی که باید تامین کنند نمی‌دانند با نرخ بازار آزاد است یا سامانه نیما یا همان ۴۲۰۰ تومان نرخ دولتی!
تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: به دلیل اختلاف بالای قیمت رسمی و آزاد خودروهای داخلی، همه افراد به دنبال خرید خودرو از خودروسازان و فروش آن در بازار آزاد هستند و به همین دلیل تقاضای خرید خودرو سیری‌ناپذیر شده است.
ذخایر ارزی ناموس بانک مرکزی است/ کسی نمی‌تواند بگوید من چکار کنم
پایگاه خبری راد: رئیس کل بانک مرکزی ضمن اشاره به اینکه ذخایر ارزی عین ناموس این بانک بوده و از آن برای خرج در بازار استفاده نمی‌کند مگر در شرایط خاص، عنوان کرد: برخلاف نظر برخی که معتقدند از گروه‌های خاصی نظر می‌خواهیم، می‌دانم که چگونه باید در اقتصاد کلان و پول کار کرد.
ارز دانشجویی با نرخ بازار پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی از تعیین تکلیف ارز دانشجویی و پرداخت با نرخ بازار خبر داد.
ارز مسافرتی چند؟
پایگاه خبری راد: مسافران برای تهیه ارز دیگر روی ارز ارزان‌قیمت حساب نکنند. این روزها و در سیاست جدید بانک مرکزی ارزهای خدماتی با نرخ هم تراز بازار آزاد ارائه می‌شود و برای روز چهارشنبه تا ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت خورده است.