00:55 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ممنوعه

آب عامل مهاجرت می‌شود؟
پایگاه خبری راد: وضعیت بحران آب در ایران تا جایی پیش رفته که حتی نگرانی برای مهاجرت نیز ایجاد شده و بر اساس گفته‌های معاون آب و آبفای وزیر نیرو اگر در زمینه مدیریت مصرف و تامین آب به صورت کارشناسی و متعادل عمل نکنیم در آینده با خطر مهاجرت در اقصی نقاط کشور روبه‌رو خواهیم شد.
بمب بحران آب به شمارش معکوس افتاد
پایگاه خبری راد: براساس ارزیابی صورت گرفته در سال جاری از میان ۱۱۵۷ شهر کشور حدود ۳۳۴ شهر با جمعیت ۳۴ میلیون نفر در شرایط تنش آبی هستند که از این ۳۴ میلیون نفر حدود ۱۷ میلیون نفر در وضعیت قرمز تنش آبی قرار دارند؛ این اعداد نشان می‌دهد که ایران در وضعیت خوبی به لحاظ منابع آبی قرار ندارد.
کاهش آب‌های سطحی به زیر ۱۰۰ میلیارد مترمکعب
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته محیط زیست مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به وضعیت آب‌های سطحی و زیرزمینی کشور اظهار کرد: میزان آب‌های سطحی طی پنج سال گذشته به زیر ۱۰۰ میلیاردمترمکعب رسیده است همچنین ۳۸۰ دشت کشور در وضعیت قرمز قرار دارند.
نخستین مرکز رشد تجاری کشور در زنجان راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی زنجان، از راه‌اندازی نخستین مرکز رشد تجاری کشور در زنجان خبر داد و گفت: شرکت‌های نوپا برای توسعه صادرات در این مرکز مستقر می‌شوند.
پروازهای عبوری از کشور کاهش نیافته/ برای هر موقعیتی برنامه داریم
پایگاه خبری راد: بر خلاف برخی گمانه زنی‌های به وجود آمده در رابطه با کاهش تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور، قائم مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها این موضوع را تکذیب کرد.
مردم مراقب کلاهبرداران پیش‌فروش خودروهای وارداتی باشند
پایگاه خبری راد:یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پیش‌فروش خودروهای وارداتی تنها در یک صورت کلاهبرداری و تقلب نیست و آن اینکه واردات توسط نمایندگی‌های داخلی برندهای خودرویی انجام شود.
اگر ارز مسافرتی حذف شود ...
پایگاه خبری راد: هر روز احتمال حذف ارز مسافرتی به مسافران بیشتر شده و در این حالت هنوز مشخص نیست که اگر قرار باشد پرداخت ارز رسمی قطع شود چه سیاستی جایگزین آن خواهد شد، اما بعید نیست که در زمره ارزهایی قرار گیرد که در بازار ثانویه و به گروه سوم کالایی پرداخت می‌شود.
مشکل ثبت‌سفارش کالا در مناطق آزاد هفته آینده حل می‌شود
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن سیاست ارزی دولت از تاریخ ۲۱ فروردین امسال، کماکان امکان ثبت سفارش برای تولیدکنندگان مناطق آزاد در سامانه ارزی فراهم نشده و آن‌ها نمی‌توانند مواد اولیه موردنیاز خود را وارد کنند.
پسماندهایی که در یزد به چشممان می‌آید
پایگاه خبری راد: هر چند پسماندهای صنعتی از عوامل بروز خسارت به عرصه‌های محیط زیست است ولی می‌توان با هدف‌گذاری و مدیریت صحیح آنها، این چالش را به فرصتی برای کسب ارزش افزوده تبدیل کرد.
تخفیف۱۰۰ دلاری برای صدور پاسپورت دانشجویان افغان
پایگاه خبری راد: مسئول امور دانشجویان سفارت افغانستان در ایران از تخفیف ۱۰۰ دلاری برای صدور گذرنامه دانشجویان افغانستانی در ایران خبر داد.
پارادوکس میان آب و غذا در ایران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل ژئوپلتیک با اشاره به مصرف 90 درصدی آب در بخش کشاورزی و با انتقاد از سیاست خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی اظهار کرد: این سیاست باعث شده در طول چند دهه گذشته بخش زیادی از آب‌های زیرزمینی به انتها برسند
قاچاق قطعات خودرو، صرفه اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: وقتی شما 1500 کالا را با حجم واردات 4 میلیارد دلار ممنوع اعلام می کنید یعنی بازار داخلی تشنه این حجم واردات است و برای تامین این نیاز خود از هر روشی استفاده خواهد کرد.
دستگاه قضایی به درستی جرم اخلالگران اقتصادی را «مرگ» تعیین کرده است
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: اخلال اقتصادی نوعی براندازی است و دستگاه قضایی به درستی جرم اخلالگران اقتصادی را «مرگ» تعیین کرده است.
مردم نخریدند؛ میوه ارزان شد
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه با کاهش تقاضا از سوی مصرف کننده قیمت میوه با افت همراه بوده است، گفت: در تغییرات اخیر لیست ممنوعیت واردات کالا دستورالعملی ابلاغ نشده و واردات انواع میوه به جز چهار قلم همچنان ممنوع است.
ممنوعیت واردات خودرو مقابله به‌مثل در شرایط تحریم است
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: وقتی که به دلیل تحریم‌های آمریکا شنیده می‌شود که برخی خودروسازان خارجی ممکن است همکاری خود را با خودروسازان داخلی متوقف کنند اولین اقدام لازم در این زمینه مقابله به‌مثل و ممنوع کردن واردات این خودروها است.