19:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

ممنوعیت مؤکد برای خروج کالاهای اساسی از کشور
پایگاه خبری راد: گمرک جمهوری اسلامی ایران به کلیه گمرکات اجرایی تاکید کرد که از خروج کالاهای اساسی در قالب رویه‌های مسافری و تجاری جلوگیری شود.
گوشت رستوران‌ها چگونه تأمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عرضه گوشت یخ‌زده به واحدهای صنفی رستورانی و چلوکبابی از ۱۰ روز پیش آغاز شده و به عقیده فعالان صنفی این عرضه بیش از نیاز بازار است و قیمت گوشت در روزهای آینده شکسته خواهد شد.
چرا ۳۰۰۰ کانتینر لوازم یدکی خودروسازان در چابهار خاک می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: گمرک اعلام کرده تا آخر اسفند به دو خودروساز فرصت می‌دهد تا ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای یدکی خود را از چابهار ترخیص کننند، کالاهای یدکی خودروسازان قبلا متمرکز از بندرعباس ترخیص می‌شده اما چرا این بار در چابهار است؟
چه شد که به واردات گوشت یخی روی آوردیم
پایگاه خبری راد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌های نظارتی با متخلفان در بازار تاکید کرد.
پلاک‌دار شدن دام‌ها تا ۶ ماه آینده
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و ابلاغ‌های صورت گرفته مقرر شد تا شش ماه آینده همه دام‌های سبک و سنگین پلاک‌دار و داری هویت‌ شوند که در کنار دیگر تدابیر اندیشیده شده، بتوانیم جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته هم اکنون قاچاق دام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
نوع خودروهای ترخیصی مشخص نیست!
پایگاه خبری راد: عدم ترخیص خودروها از گمرک علی‌رغم ابلاغ دستورالعمل‌های صریح برای ترخیص، در حالی به پایان سال می‌رسد که خریداران از ۹ ماه‌ پیش مبالغ قابل توجهی را به عنوان "پیش‌پرداخت" به نمایندگی‌های واردکننده پرداخت کرده‌اند. البته روزهای اخیر ۲۰۰ خودرو ترخیص شده که کمتر از دو درصد از کل خودروهای دپو شده است و گمرک نیز از اعلام نوع آنها خودداری و اعلام کرده که کسب آمار نوع خودروهای ترخیص شده طولانی است!
توقیف خودروهای ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی در گمرک
پایگاه خبری راد: در پی آغاز ترخیص خودروهای وارداتی دپو شده از گمرک، اعلام شد که ترخیص، مرجوع کردن، تبدیل عنوان اظهار یا ابطال و تغییر مالک خودروهایی که مربوط به ۳۹ شخص حقیقی و حقوقی هستند، جلوگیری شود.
دلیل گران شدن سیگار چیست؟
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی مهمترین علت افزایش قیمت سیگار را عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای تأمین مواد اولیه و کاهش تولید این محصول عنوان کرد.
ماجرای زن قاچاقچی دام چه بود؟
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد درباره زنی که گفته می‌شد ۸۰ درصد دام‌ها توسط او از مرزهای جنوبی کشور قاچاق می‌شد، بزرگنمایی شده اما با وجود پیگیری و همکاری همه دستگاه‌های متولی در راستای کاهش قاچاق، باید بدانیم که حتی یک رأس دام هم نباید قاچاق شود.
ادعای دروغین که باعث افزایش ۱۰ درصدی قیمت تلفن همراه شد
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته تخصصی تلفن همراه کشور گفت: تمامی واحدهای صنفی خرید و فروش و تعمیر تلفن همراه موظف هستند برای ارائه خدمات، کارت ملی دریافت کنند.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر مشکلات قضایی تعطیل شود/ ۶۰ کانتینر گوشت در گمرک باقی مانده است
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور گفت: در شرایط جنگ اقتصادی امروز، نباید اجازه دهیم هیچ واحد تولیدی به‌دلیل معوقات بانکی و مشکلات حقوقی و قضائی تعطیل شود.
کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر/ نام دستگاه‌های مقصر را اعلام می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کاهش قاچاق دام زنده در هفته‌های اخیر با همکاری و تلاش همه دستگاه‌های مسئول خبر داد و گفت: همکاری مناسبی بین دستگاه‌های اجرایی، انتظامی و قضائی در زمینه مبارزه با قاچاق دام زنده وجود دارد، اما در این زمینه با کسی تعارف نداریم و نام دستگاه‌های مقصر و آن‌هایی که کم‌کاری کنند را اعلام می‌کنیم.
۸۶۸ پرونده تخلف به مراجع قضائی ارسال شد
پایگاه خبری راد: در بررسی عملکرد مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه دی ماه ۱۳۹۷، تعداد ۸۶۸ مورد پرونده تخلف به ارزش بیش از ۷۸ میلیارد ریال تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شده است.
هزار خودرو در سازمان اموال تملیکی خاک می‌خورد
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان اموال تملیکی تعداد خودروهای موجود در این سازمان را ۱۰۰۰ دستگاه اعلام کرد و گفت: بعضاً حدود سه سال از دپوی این خودروها در انبارهای سازمان می‌گذرد.
آیا در کشور اسکله مخفی داریم؟
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا بر ضرورت کنترل و پایش تردد شناورها در سواحل برای کنترل پدیده قاچاق تاکید کرد.