18:45 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

برگزاری "ایده بازار خوراکی و نوشیدنی" در دانشگاه امیرکبیر
پایگاه خبری راد: از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر دومین رویداد ملی "ایده بازار خوراکی و نوشیدنی" در تاریخ ۲۳ آبان ماه برگزار می‌شود.
وزارت نیرو خواهان کمک بخش خصوصی برای توسعه صادرات شد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: در زمینه صادرات انرژی دستور کارهای منسجمی دریافت می‌کنیم اما نیاز است که با همفکری بخش خصوصی نقشه راه را مشخص کنیم.
نبود همگرایی یکی از مشکلات آذربایجان شرقی در حوزه نفت و گاز بود
پایگاه خبری راد: مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت خاطرنشان کرد: خوشبختانه از سال گذشته خوشه‌ نفت و گاز برای اولین بار در کشور در نمایشگاه ربع رشیدی شکل گرفت که دستاورد بزرگ و تأثیرگذار است.
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق آغاز به کار کرد
پایگاه خبری راد: هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران صبح امروز (جمعه) با حضور ۵۱۲ شرکت داخلی و خارجی توسط وزیر نیرو افتتاح شد.
نحوه محاسبه بهره بانکی مورد بازنگری قرار می‌گیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: ما در اتاق ایران طرحی را در حال بررسی و تصویب نهایی داریم تا با مصوبه دولت و مجلس نحوه محاسبه سود و بهره بانکی مورد بازنگری قرار گیرد.
سردرگمی آلومینیوم سازان/ تعدیل نیرو در صنایع پایین دستی
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن آلومینیوم استان مرکزی گفت: عمده صنایع پایین دستی آلومینیوم استان مرکزی نیمه تعطیل است.
صنعت سنگ زیر دست سالخورده‌ها/ستون سنگی که چینی‌ها را شگفت‌زده کرد
پایگاه خبری راد: یک تولیدکننده در حوزه صنعت سنگ گفت: بواسطه پیر شدن ساختار مدیریتی کشور و ورود مدیران پا به ‌سن گذاشته به صنعت سنگ، ایده‌های جدید به منصفه ظهور نمی‌رسند.
ثروت‌های بادآورده مالیات نمی‌دهند!
پایگاه خبری راد: عدم تحول سیستم‌های مالیات‌گیری در کشور عاملی است که باعث شده نتوان ساز و کاری طراحی کرد که از سرمایه‌های بادآورده‌ای که از پول نفت به دست آمده است، مالیات اخذ کرد. در این رابطه یک کارشناس اقتصادی با اشاره به طرح مالیات بر مستغلات، آن را یکی از بهترین کارهایی که می‌توان انجام داد، توصیف کرد و عاملی برای جلوگیری از گرانی بیشتر در اقتصاد دانست.
حمایت قطعه سازان از گزینه پیشنهادی وزارت صمت
پایگاه خبری راد: اعضای هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ایران معرفی رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را روزنه امید قطعه سازان در شرایط بحرانی کنونی اعلام کردند.
بانک‏‌ها خود را با شرایط اقتصادی جدید تطبیق نداده‌‏اند
پایگاه خبری راد: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به دگرگون شدن شرایط اقتصادی طی 9 ماه گذشته، گفت: متاسفانه بانک‌‏ها خود را با شرایط جدید تطبیق نداده‏‌اند.
صنعتگران عطای تولید را به لقایش می‌بخشند
پایگاه خبری راد: افزایش نرخ ارز و به تبع آن افزایش تورم در اقتصاد نه‌تنها باعث رونق تولید و افزایش صادرات نشده، بلکه عملا همه هزینه‌ها را بر گرده صنعت تحمیل کرده است.
صادرکنندگان با فروش ارز خود به بهبود وضعیت ارزی کمک کنند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: افزایش معقول نرخ ارز در عرصه اقتصادی فرصتی منحصربه‌فرد برای تولیدکنندگان و صنعتگران است اما از صادرکنندگان در شرایط حساس کنونی انتظار می‌رود با فروش ارز خود به بهبود وضع ارزی و مساعدت برای تحقق سیاست‌های اقتصادی ضد تحریم، به دولت کمک کنند.
ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم
پایگاه خبری راد: پژوهشگران واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی موفق به ساخت دستگاه فورس اسپینینگ با قابلیت تولید نانوالیاف در زمان کم با حجم بسیار بالا شدند.
استانداردهای مختلف برای حمایت از توسعه پایدار ایجاد شده‌اند
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: استانداردهای مختلف برای حمایت از توسعه پایدار ایجاد شده‌اند.
حقوق کارگران صنعت از حقوق پاکستانی‌ها هم کمتر است
پایگاه خبری راد: دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: حقوق کارگر بخش صنعت به ۸۰ دلار رسیده و حتی پایین‌تر از حقوق یک فرد پاکستانی است.