06:48 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

استنکاف از فروش به بهانه های واهی
پایگاه خبری راد: با آشکار شدن قیمت‌های واقعی گوشی تلفن همراه پس از انتشار فهرست واردکنندگان با ارز دولتی، برخی فروشندگان به امید گران‌تر شدن گوشی از فروش آن خودداری می‌کنند.
واردات ۶ خوراکی معروف خارجی ممنوع شد
پایگاه خبری راد: گمرک ایران فهرست خوراکی‌های غیر مجاز وارداتی را اعلام کرد.
قاچاق قطعات خودرو، صرفه اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد تنظیم بازار کشور گفت: وقتی شما 1500 کالا را با حجم واردات 4 میلیارد دلار ممنوع اعلام می کنید یعنی بازار داخلی تشنه این حجم واردات است و برای تامین این نیاز خود از هر روشی استفاده خواهد کرد.
آرامش بر بازار حاکم شود!
پایگاه خبری راد: مدیرکل روابط عمومی و تشریفات سازمان تعزیرات حکومتی از درخواست این سازمان برای استقرار نمایندگان دستگاه‌های نظارتی با توجه به ضرورت تصمیم گیری‌های آنی در رسیدگی به تخلفات ارزی خبر داد.
انتشار لیست ارزبگیران به ضرر چه کسانی است؟
پایگاه خبری راد: پس از انتشار لیست واردکنندگان با ارز دولتی و زمانی که مشخص شد برخی با دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی، کالاها را با ارز آزاد فروخته‌اند، مسیر شفاف‌سازی و رسوایی سودجویان تا اندازه‌ای هموار شد؛ با این حال ظاهرا برخی معتقدند این اقدام وزیر ارتباطات خوب نبوده که بخواهند دنباله‌روی این راه باشند.
مشاهده فهرست کالاهای وارد شده با ارز دولتی در سامانه۱۲۴
پایگاه خبری راد: طبق دستور رییس‌جمهوری لیست کالاهایی که با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده‌اند، در سامانه ۱۲۴ (www.124.ir) سازمان حمایت قرار می‌گیرد تا مردم این لیست را مشاهده و در صورت مغایرت و گرانی، موارد را به سازمان اعلام کنند.
 جهرمی: زیان‌دیدگان از طریق تعزیرات خسارت بگیرند
پایگاه خبری راد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست واردکنندگان گوشی همراه با ارز دولتی را اعلام کرد.
همه چالش‌های اتاق اصناف
پایگاه خبری راد: اتاق اصناف و صنف های مختلف طی سالهای گذشته با چالش‌ها و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کردند که که می‌توان به وضعیت بازار، افزایش قیمت ها، کمپین نخریدن و حتی انتخابات پیش‌روی اتاقی ها اشاره کرد.
قاچاق‌چیان آرایشی، برنده اصلی افزایش تعرفه واردات
پایگاه خبری راد: افزایش ۱۰ درصدی عوارض و سود بازرگانی واردات لوازم آرایشی در حالی به گمرکات ابلاغ شده که سود حاصل از این افزایش تعرفه احتمالا به جیب قاچاق‌چیان خواهد رفت.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
پیراهن پاره نکنید؛ لطفا پاسخگو باشید!
پایگاه خبری راد: بسیاری از سوالاتی که در ماه‌های گذشته از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرسیده شده همچنان بدون پاسخ باقی مانده و پس از گذشت حدود یکسال هنوز این ستاد سخنگو ندارد.
فرایند خرید گوشی بعد از اجرای طرح رجیستری
پایگاه خبری راد: فروشنده گوشی موظف است که همراه گوشی و جعبه آن کد فعال سازی(Ac) را نیز به خریدار ارائه کند و لازم است خریدار جهت اطمینان از محرمانه بودن کد مذکور بلافاصله (Ac) را از طریق کارتابل تغییر دهد.
رسیدگی به مصیبت "کوله‌بران" چه شد؟
پایگاه خبری راد: وزیر کشور از حل مشکل کوله‌بران در هفته گذشته خبر داده بود اما به نظر می‌رسد هنوز اقدامی موثر دراین باره صورت نگرفته است.
چگونه شرکت‌های مجاز در واردات ۴۰۰۰ آیفون تخلف کردند؟
پایگاه خبری راد: سخنگوی طرح رجیستری با تایید اینکه اغلب گوشی‌هایی که خلاف اظهاری داشته‌اند آیفون بوده‌اند،گفت: برای اینگونه تخلفات پرونده‌های مربوطه تشکیل شده و موضوع پیگیری خواهد شد.
رجیستری گوشی‌های سامسونگ تا دو هفته دیگر / توصیه‌هایی به خریداران و فروشندگان موبایل
پایگاه خبری راد: مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در فاصله روزهای ۲۸ فروردین‌ تا دوم اردیبهشت‌، رجیستری گوشی‌های سامسونگ اجرایی خواهد شد.