00:52 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشد نقدینگی

چگونه ثبات به نرخ ارز باز می‌گردد؟
پایگاه خبری راد: یک عضو هیئت علمی دانشکده علوم مالی دانشگاه خوارزمی گفت: ثبات نرخ ارز در سال ۹۸ با فرماندهی یکپارچه اقتصادی دولت، کنترل رشد نقدینگی و در نتیجه هدف‌گذاری برای کم کردن تورم، تعاملات با دنیا، فراهم کردن زمینه فعالیت اقتصادی با ثبات و با ورود سرمایه‌های بزرگ خارجی به کشور امکان پذیر است.
راهکار یک اقتصاد دان برای کاهش تورم
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: جلوگیری از رشد نقدینگی و ارتقای توان تولید می‌تواند کاهش تورم را به همراه داشته باشد.
هکرها با این کار می‌توانند به آسانی به برخی از اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند. یکی از راه‌هایی که می‌شود بوسیله آن به هک شدن مودم پی برد، پایین آمدن بی‌دلیل سرعت اینترنت، یا کم شدن ناگهانی و غیرمنتظره ترافیک مصرفی است.  هیچیک از ما دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد حریم خصوصی‌ما
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور با بیان این‌که در چالش‌های موجود و شرایط سخت، فرصت خوبی برای انجام اصلاحات اقتصادی لازم فراهم شده است، افزود: این‌که امروز بین دولت، مجلس و اقتصاددانان درباره اصلاح اقتصادی و بازبینی در روش‌های حمایتی اتفاق نظر وجود دارد را باید به فال نیک گرفت.
ارز متهم ردیف اول است
پایگاه خبری راد: به گفته عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت، افزایش نرخ ارز مهمترین عاملی بوده که سبب افزایش قیمت خودرو و سایر کالاها شده است.
رشد ۱۲ درصدی نرخ دلار/ تصمیمات جدید برای بهبود معیشت مردم
پایگاه خبری راد: نرخ دلار نسبت به هفت ماه پیش (زمان حضورش در بانک مرکزی) حدود ۱۲ درصد رشد داشته و با وجود جو روانی منفی که هر از چند گاهی در بازار ارز ایجاد می‌شود، به سرعت بازار را مدیریت می‌کنیم و نوسان زیادی در بازار ارز نمی‌بینیم. اکنون هم عرضه و تقاضا در ثبات نسبی قرار دارد.
بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصرند
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی بورس با اشاره به روش‌های تامین مالی از طریق بازار سرمایه گفت: رشد نقدینگی در نحوه تامین مالی شرکت‌ها موثر است. در این سال‌ها شبه پول رشد داشته و در اینکه بانک‌ها در حجم عظیم نقدینگی مقصر هستند شکی نیست.
نقدینگی بانکها صرف ساخت مال‌ها و برج‌های عاج می‌شود!
پایگاه خبری راد: رئیس مجمع کارآفرینان ایران از رشد نقدینگی کشور نسبت به ۱۰ سال گذشته خبر داد و گفت: با وجود آن که بسیاری از کشورها رشد نقدینگی را تجربه کردند اما به دلیل آن که نقدینگی‌هایشان را در بخشهای مولد و اشتغال هزینه کردند هیچگاه با تورم فزاینده و افسارگسیخته مواجه نشدند.
محاسبه اشتباه درآمد ارزی بانک مرکزی باعث تورم می‌شود
پایگاه خبری راد: در پی تصویب طرح یک فوریتی الزام بانک مرکزی نسبت به پرداخت ۵۰ درصد سود سهام و مالیات علی‌الحساب که روز گذشته در مجلس صورت گرفت، یک اقتصاددان تصریح کرد که خطا در محاسبه درآمد ارزی بانک مرکزی، محرک افزایش قیمت‌هاست.
حذف صفر ازپول،سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته را جبران نمی‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی معتقد است: حذف صفرها از پول ملی نوعی سرگرم کردن افکار عمومی و سرپوش گذاشتن روی سیاست‌گذاری‌های اشتباه گذشته و حال کشور است و باید به جای این‌کار، سرمایه بانک‌ها را افزایش داد.
"حذف صفر از پول ملی" تاثیری بر ساختار اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه اتاق ایران ابراز عقیده کرد: حذف صفر از پول ملی ایران ارزش پول کشور را فقط به شکل اسمی و ظاهری تقویت می‌کند و تاثیری بر ساختار اقتصادی نخواهد داشت.
پرداخت نکردن مالیات سپرده های بانکی
پایگاه خبری راد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ارز ناشی از نفت موجب بی‌ثباتی در اقتصاد ما شده است. به این دلیل که درآمد نفتی بسیار راحت به دست می‌آید و راحت نیز هزینه می‌شود، دولت‌ها را تنبل بار آورده و دیگر سراغ این نمی‌روند که مالیات حق را بگیرند.
قیمت بنزین در سال 98!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین توضیحاتی داد.
بازار مشتقه ارزی به یکسان‌سازی نرخ ارز نیاز ندارد
پایگاه خبری راد: رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد که برای ایجاد بازار مشتقه ارزی به یکسان‌سازی نرخ ارز نیاز نیست، بلکه منظور، ساماندهی بازار فعال فعلی است.
خطر فقر در تهران بیداد می کند!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی با اشاره به اثرگذاری گرانی مسکن بر گسترش خط فقر گفت: با این اوضاع قیمت‌ها، خط فقر مخصوصا در مناطق پایین شهر تهران احتمالا بسیار بیشتر از رقم ۲۵ درصد است.
رشد نقدینگی مایه نگرانی قائم مقام بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: اکبر کمیجانی با اشاره به شرابط اقتصادی حال حاضر گفت: علی‌رغم رعایت انضباط مالی در سال‌های اخیر، همچنان رشد نقدینگی مایه نگرانی است که ضرورت دارد تلاش‌ها در این زمینه بیشتر شود، چراکه عواقبی همانند افزایش تورم را در پی دارد.