11:23 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

درآمدهای مالیاتی

پزشکان ملزم به نصب کارت‌خوان در مطب هستند
پایگاه خبری راد: با فشارهای بودجه‌ای بیشتر بر درآمدهای مالیاتی در بودجه ۱۳۹۸ بحث مالیات از پزشکان بیشتر از گذشته مطرح می‌شود. این در حالی ست که رئیس اسبق سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پزشکان ملزم به نصب دستگاه کارت‌خوان در مطب خود هستند پیشنهاد کرد که برای اخذ مالیات از این قشر، از شیوه‌های غیرمستقیم مانند کانون پزشکان استفاده کرد.
اختصاص اعتبار ۹۶.۵ میلیارد تومانی برای آبرسانی شرب روستاها و عشایر
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۸ از مصوبه این کمیسیون برای اختصاص اعتبار ۹۶.۵ میلیارد تومانی برای آبرسانی شرب روستاها و عشایر خبر داد.
فرار مالیاتی پزشکان چقدر است؟
پایگاه خبری راد: مساله وابستگی به درآمدهای نفتی از آن دست اتفاق‌هایی است که به گفته بسیاری از مسئولان تنها راه علاجش، روی آوردن به درآمدهای دیگر از جمله درآمدهای مالیاتی است اما گره کار زمانی عیان می‌شود که مساله احیای درآمدهای مالیاتی به میان می‌آید؛ مساله‌ای که از حوزه درمان و پزشکی تا بسیاری از حوزه‌ها را شامل می‌شود.
جزئیات هزینه شرکت‌های دولتی مشخص نیست
پایگاه خبری راد: مرکز پژوهش های مجلس طی گزارشی به برخی ابهام‌ها و عدم شفافیت در بودجه ۱۳۹۸ اشاره کرد و در ادامه توضیح داد اصلاح این موارد می‌تواند به پاسخگویی بهتر دولت در قبال نمایندگان ملت و آحاد مردم کمک قابل توجهی کند.
خوش‌بینی دولت در تدوین بودجه 98 زیاد است؟
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: دولت در تدوین بودجه سال ۹۸ خوش بینانه برخورد کرده است.
پیش‌بینی نوبخت برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨
یک عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه کل کشور سال ۹۸، از پیش‌بینی رییس سازمان برنامه و بودجه برای ایجاد بیش از یک میلیون شغل در سال ٩٨ خبر داد.
سهم چهارصدم درصدی مالیات نهادها و بنیادهای انقلاب در سال ۹۸
پایگاه خبری راد: شرکت هواپیماسازی بوئینگ برای هفتمین سال متوالی با تحویل ۸۰۶ فروند هواپیما در سال ۲۰۱۸ میلادی باری دیگر بزرگترین و نخستین هواپیماساز جهان شد.
 درآمدهای مالیاتی به‌جای درآمدهای نفتی جایگزین می شوند
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «لایحه بودجه سال ۹۸ تا حدودی متناسب با شرایط اقتصادی فعلی است»، در عین حال گفت که باید بودجه سال آینده را انقباضی‌تر ببینیم.
فرانسه بیشترین سهم در آمد مالیاتی را دارد
پایگاه خبری راد: سازمان توسعه و همکاری اقتصادی اعلام کرد فرانسه بیشترین سهم درآمد مالیاتی از تولید ناخالص داخلی را در بین کشورهای پیشرفته دارد.
قیمت بنزین در سال 98!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین توضیحاتی داد.
مشخص شدن مالیات نهادهای انقلابی در سال 98
پایگاه خبری راد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ در حالی توسط رئیس جمهور به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که در آن سهم مالیات نهادها و بنیادهای انقلاب اسلامی هم مشخص شده است.
 تراز عملیاتی بودجه سقوط کرد!
پایگاه خبری راد: تراز عملیاتی بودجه به ۱۱۲ هزار میلیارد تومان می‌رسد که نشان می‌دهد دولت نتوانسته این رقم از هزینه‌های جاری خود را از محل درآمدها تامین کند و بازهم باید درآمدهای نفتی جور تامین حقوق و دستمزد کارکنان را بکشد.
دولت بودجه فعالیت‌های مولد را در اولویت قرار دهد
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت در بخش خدمات الکترونیک، گفت: توسعه فعالیت‌های مولد تنها راهکار برای بهبود شرایط فعلی در کوتاه مدت است.
حرکت نقدینگی از معاملات سهام به اوراق با درآمد ثابت
پایگاه خبری راد: در دوره هایی که سهم های بزرگ بازار رشد چندانی ندارد، سهم شرکت های کوچک تر برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت و نوسان گیری جذاب تر می شود.
تحقق هزینه‌های جاری در بودجه 98 قطعی است
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: بستن بودجه 98 یکی از دشوارترین اقدامات دولت پس از جنگ تحمیلی است.