05:59 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش ارز

خانه‌دارها پای ثابت دلالان دلار
پایگاه خبری راد: گرچه با باز شدن صرافی‌ها و شروع فعالیت ارزی تقاضای خرید دلار به سمت آنها روانه شده است؛ اما خانه‌دارهایی که هیچ بهانه واقعی و یا مدرکی برای خرید ارز در صرافی ندارند، دلالان را به عنوان گزینه اصلی خود انتخاب می‌کنند.
اژدهای قرمز پشت ما ایستاد
پایگاه خبری راد: چین به طور میانگین روزانه ۶۵۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کند و قصد توقف تجارت با ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا را ندارد.
آخرین وضعیت معاملات ارزی در صرافی‌ها
پایگاه خبری راد: با وجود آزادشدن فعالیت رسمی صرافی‌ها برای معاملات ارزی در بازار آزاد همچنان بسیاری از آنها تابلوهای "خرید و فروش ارز نداریم" را برنداشته و برای معامله در چارچوب ضوابط تعیین شده وارد نشده‌اند. این صرافی‌ها شرایط موجود را برای فعالیت مناسب نمی‌دانند و نسبت به آن معترض‌ هستند.
اطلاعیه بانک مرکزی درباره تحولات بازار ارز
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای آخرین تحولات بازار ارز را به منظور آگاهی هم‌وطنان تشریح کرد.
اعلام روزانه نرخ ارز در سامانه سنا
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی اعلام کرد میانگین نرخ انواع ارز به صورت ساعتی و روزانه در سامانه «میانگین موزون سنا» به آدرس https://www.sanarate.ir برای اطلاع عموم منتشر می شود.
بسته ارزی تنها اشتباهات گذشته را اصلاح کرد
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه بسته جدید ارزی ما را به مرحله قبل از سیاستگذاری‌های غلط ارزی برگردانده، روند قیمت‌گذاری‌ها توسط بازار ارز را مثبت ارزیابی کرد.
حال و هوای بازار پس از اجرای بسته جدید ارزی
پایگاه خبری راد: قیمت دلار، یورو و سکه در بازار روز چهارشنبه ارزان‌تر از سه شنبه بود. البته هر قدر به ظهر نزدیک‌تر شد، افزایش قیمت در بازار مشهودتر بود و نهایتا دلار به ۹۷۰۰ تومان، یورو به ۱۱ هزار و ۲۰۰ و سکه تمام بهار آزادی به سه میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.
نظر شرکت‌های پتروشیمی درمورد بسته جدید ارزی
پایگاه خبری راد: یکشنبه شب بسته جدید ارزی توسط رییس کل بانک مرکزی ارائه شد که طبق این بسته قرار شد ارز صادراتی پتروشیمی‌ها در بازار ثانویه معامله شود. تصمیمی که دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایان پتروشیمی از آن استقبال کرده و بر این باور است که باعث از بین رفتن فساد می‌شود.
دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز ابلاغ شد
پایگاه خبری راد: دستورالعمل خرید و فروش ارز در شبکه صرافی‌های مجاز به شرکت‌های صرافی دارای مجوز معتبر فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.
مسافران سرگردان، ارز مسافرتی عملا قطع شده
پایگاه خبری راد: درحالی‌که بانک مرکزی هنوز ساز و کار فروش ارز مسافرتی را در صرافی‌ها مشخص نکرده است، اما بانک‌ها از صبح امروز فروش این ارز را قطع کردند.
صرافی‌ها منتظر دستور بازگشایی
پایگاه خبری راد: با اجرایی شدن بسته جدید ارزی قرار بر این بود تا صرافی‌ها بار دیگر از امروز به روال گذشته باز شده و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند اما فعلا با توجه به اینکه دستورالعمل اجرایی هنوز به آن‌ها ابلاغ و اعلام نشده است، روال عادی را از سر نگرفته‌اند.
بازار خیابانی خرید و فروش ارز در مجاورت حرم حضرت معصومه(س)
پایگاه خبری راد: در این روزهای پر تلاطم بازار ارز کشور که هر روز نوسان قیمت را شاهد هستیم، شهر مقدس قم به دلیل وجود حرم کریمه اهل بیت(ع) و ورود زائران همیشگی به این شهر چهره‌ای متفاوت به خود گرفته است.
برخورد با فروش دلار و ارز در فرودگاه‌ها
پایگاه خبری راد: فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور از ممنوعیت خرید و فروش دلار و دیگر ارزها در فرودگاه‌ها خبر داد.
سکه ۴۰۰ هزار تومان پرش کرد!
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید اطلاعات تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کردند توسط این سازمان دریافت شده است. او همچنین می گوید سازمان امور مالیاتی برای ارز و سکه و خودرو کارگروه ویژه تشکیل داده و با همکاری دستگاه‌هایی مثل بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و وزارت صنعت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار رکورد اطلاعات از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارز و سکه داشتند به دست آورده است.
اطلاعات خریداران ارز را جمع آوری کرده‌ایم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان امور مالیاتی می‌گوید اطلاعات تمام کسانی که مبادرت به خرید ارز کردند توسط این سازمان دریافت شده است. او همچنین می گوید سازمان امور مالیاتی برای ارز و سکه و خودرو کارگروه ویژه تشکیل داده و با همکاری دستگاه‌هایی مثل بانک مرکزی، دستگاه های امنیتی و وزارت صنعت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار رکورد اطلاعات از کسانی که فعالیت خرید و فروش ارز و سکه داشتند به دست آورده است.