01:53 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمل بار

خودمالکی، چالش امروز کامیون‌داران
پایگاه خبری راد: از سال ٥٧ تاکنون در بخش حمل و نقل جاده‌ای شاهد وقوع روالی مبنی بر کامیون‌داری به صورت «خودمالکی» به جای «شرکت مالکی» هستیم. در این سال‌ها رانندگان یا خود مالک خودرویی شده‌اند یا در یک سیکل معیوب به صورت شریکی با فرد دیگری مالکیت کامیون به ثبت رسیده و این امر موجب شده تا راننده کامیون مسوول صفر تا صد فعالیت مربوط به کامیون از جمله زدن بار، صدور بارنامه تخلیه و دریافت کرایه بار باشد.
افزایش ۲۲ درصدی کرایه حمل بار در یزد
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد با بیان این‌که هرگونه درخواست رانندگان باید از مجاری قانونی و صنفی پیگیری شود،‌گفت: در جلسه مشترک انجمن صنفی رانندگان و مسئولان دستگاه های اجرایی استان، لغو بخشنامه کاهش تُناژ و افزایش ۲۲ درصدی کرایه حمل بار در یزد تصویب شد.
اروپا به ابزار مالی جدید نیاز دارد
پایگاه خبری راد: ماریو دراگی- رئیس بانک مرکزی اروپا- گفت: منطقه یورو نیاز به ابزار مالی جدید و مشترکی دارد تا کشورهای عضو را در کنار یکدیگر نگه دارد.
در آرزوی کار با دست پینه بسته
پایگاه خبری راد: آن چه این روزها بار زیادی را بر دوش کارگران می گذارد، مشکلات اقتصادی است و در این میان بیکار شدن این کارگران به علت تعدیل نیرو و ورشکستگی شرکت ها به دلیل بحران های اقتصادی و به ویژه قاچاق گسترده بار مشکلات را دو صدچندان می‌کند.
جمهوری آذربایجان پیگیر ساخت راه آهن آستارا - رشت است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب راه آهن بین المللی آستارا - آستارا است که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد.
وقتی وزارتخانه‌ها را ادغام کردیم باید فکر امروز را می‌کردید
پایگاه خبری راد: نماینده مردم سنندج در دفاع از وزیر راه و شهرسازی، گفت: آیا همه مشکلات مربوط به یک وزیر است؟ هنگامی که مجلس موجب شد چند وزارتخانه تجمیع شود باید به فکر مشکلات امروز هم می‌بودیم.
با کدام خودرو به سفر نوروزی برویم؟
پایگاه خبری راد: یک لیست جالب و هفت گانه از خودروهای مناسب سفر که به درد عشاق طبیعت گرد ایرانی، سیاحان ماجراجو و ایرانگردهای بی پول می خورند.
جدال سنت و مدرنیته؛ این‌بار در زمین حمل و نقل
پایگاه خبری راد: چند روز پیش خبری در رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه گروهی از صاحبان آژانس‌های تاکسی تلفنی در یکی از استان‌ها به دفتر یکی از شعب تاکسی‌های اینترنتی حمله کرده و خساراتی را به آن زده‌اند؛ اتفاقی که شاید یادآور حملات کارگران کارخانه‌های صنعتی در قرن 18 و 19 میلادی به ادوات صنعتی خودکار باشد؛ جایی که کارگران احساس کردند که تکنولوژی به تدریج شغل‌شان را از آن‌ها می‌گیرد.
استارت‌آپ‌ها اقتصاد را تکان می‌دهند!
پایگاه خبری راد: یک فعال حوزه کسب‌وکارهای نوپا با اشاره به توان اشتغال‌زایی گسترده استارت‌آپ‌ها، بر تاثیرگذاری مثبت اینگونه فعالیت‌ها در راستای رشد و بهره‌وری اقتصادی تاکید کرد.
نخستین معامله بین دو کشور جهان با استفاده از ارز مجازی
پایگاه خبری راد: ارزهای مجازی در حال باز کردن راه خود به تجارت مواد غذایی هستند.
ضرر ۸۰۰ میلیارد تومانی راه‌آهن درسال 95
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن از ضرر ۸۰۰ میلیاردی راه‌آهن در بخش مسافر در سال ۹۵ به دلیل پرداخت یارانه‌های پنهان به این بخش خبر داد.
بر حمل و نقل در دولت دوازدهم چه گذشته است؟
پایگاه خبری راد: پس از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهوری به مردم وزارت راه و شهرسازی نیز عملکرد خود در حوزه‌های مختلف را تشریح کرده که نشان دهنده توسعه قابل توجه زیرساخت‌های حمل و نقل در این دوره است.
از جنگ تا نامه‌رسانی یک پرنده کوچک
پایگاه خبری راد: واقعیت این است که بسیاری از تکنولوژی‌هایی که امروزه به بشر خدمت می‌کنند در ابتدا برای جنگ ساخته شده بودند. نمونه آن انواع سیستم های موبایلی و ارتباطاتی نوین مانند تلفن همراه و اینترنت است که در ابتدا ابزارهای مورد استفاده در ارتش‌ها بودند و بعد از مدتی به دلیل قابلیت سودآوری وارد بازارهای تجاری هم شدند.
رشد سه برابری ترانزیت در مسیر راه آهن سرخس - رازی
پایگاه خبری راد- مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ظرف شش ماه نخست امسال حجم حمل بار ترانزیتی در کریدور ریلی سرخس خراسان رضوی در مرز با ترکمنستان و رازی آذربایجان غربی در مرز با ترکیه نسبت به مدت مشابه پارسال 289 درصد رشد داشته است.
پهبادهای پستی همچنان در انتظار اجازه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی پست گفت پهبادها در مناطق صعب‌العبور و در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک شهری بالایی دارند قابل استفاده هستند و کاربرد ویژه آنها هم برای موارد فوری مانند نیاز به ارسال دارو یا خدمات به محلی خاص است.