13:56 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق شهروندی

بکارگیری هوش مصنوعی برای تشخیص رانندگان مست
پایگاه خبری راد: اوبر اعلام کرده که می‌خواهد با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، رانندگانی را که الکل مصرف کرده‌اند تشخیص داده و آن‌ها را از انجام خدمت‌رسانی به شهروندان بازدارد.
هزینه سنگین مراقبت از کودکان اتیسم/ به پویش " #تا روز عادی " بپیوندید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل انجمن اتیسم تاکید کرد که هزینه زندگی برای خانواده کودکان اتیسم سنگین است؛ به همین دلیل مردم می‌توانند با پرداختن بخشی از کمک هزینه‌های درمانی و آموزشی، کمک کنندتا این کودکان نیز از زندگی عادی بهره‌مند شوند.
دولت همراه چیست و چگونه عضو شویم؟
پایگاه خبری راد: با دولت همراه به جای اینکه نیاز باشد مردم برای دریافت خدمات دولتی به سازمان‌ها مراجعه کنند، می‌توانند با مراجعه به یک درگاه و در هر زمان، خدمات مورد نیاز را دریافت کنند؛ موضوعی که می‌تواند علاوه بر شفافیت عملکرد سازمان‌ها، به حل چالش‌هایی مثل آلودگی هوا، اشتغال، محیط زیست و حقوق شهروندی کمک ‌کند.
میل به "خوب زندگی کردن" در مردم بیشتر شده است
پایگاه خبری راد: با وجود آنکه امروز مشاغل خدماتی به بالاترین سهم اشتغال در بازار کار رسیده و جذابیت کسب و کارهای خدماتی، بسیاری از جویندگان کار را به این نوع مشاغل علاقه‌مند کرده است اما کارشناسان معتقدند بدون همراهی بخش‌های صنعت و کشاورزی، توسعه اشتغال در بخش خدمات به ایجاد یک بازار کار متعادل منجر نخواهد شد.
امینی فرد: ستاد جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری آن است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم ایرانشهر با تاکید بر اینکه پس از خروج آمریکا از برجام، باید برای اهتمام به منافع ملی، حول هدایت‌های مقام معظم رهبری و وحدت نیروهای انقلابی قدم برداریم، گفت: باید توجه کرد ستاد جنگ آمریکا در وزارت خزانه‌داری آن است.
نمی‌شود هم مجری فیلترینگ بود و هم منتقد آن
پایگاه خبری راد: نماینده مردم قزوین گفت: حجم استفاده از فیلترشکن‌ها نشان دهنده این است که سیاست به کارگرفته شده در مدیریت فضای مجازی ناموفق بوده است. دولت باید تکلیف خود را روشن کند. نمی شود هم مجری فیلترینگ بود و هم منتقد آن.
تاکید دولت بر مولفه‌های شفافیت، تعامل و پاسخگویی به عنوان الگوهای موثر ارتباطی خود با مردم
پایگاه خبری راد: همزمان با فرارسیدن روز جهانی ارتباطات، دکتر محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور و رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پیامی ضمن تبریک این روز به همه کنشگران ارتباطی کشور مولفه های اصلی ارتباطی دولت و مردم را تبیین کرد.
گزارشی از دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه پهپاد کشور گفت: ۳۵ تیم توانمند از برخی استان های کشور در دوره فناوری پهپاد و آزمون خلبانی در قم شرکت کردند.
داستان پارکینگ‌های اتوبان کردستان
پایگاه خبری راد: ضلع شمالی و جنوبی زیر پل بزرگراه کردستان در تقاطع ملاصدرا چند سالی است که تبدیل به سه پارکینگ عمومی شده است که چند جوان، مبادرت به دریافت هزینه بالایی از شهروندان بعنوان هزینه پارک خودروها به صورت ساعتی و روزانه می‌کنند!
از لغو کنسرت‌ها شاکی‌ام/ پیام‌رسانی تولید کنید که امنیت در آن رعایت شود
پایگاه خبری راد: محمدمهدی تندگویان، معاون امور ساماندهی جوانان وزارت ورزش و جوانان گرچه 40 سالگی را پشت سر گذاشته، اما جزو جوان‌ترین مدیران دولت تدبیر و امید است؛ کسی که از محدود شدن آزادی‌های مشروع جوانان، مثل تعطیلی کنسرت‌ها گله‌مند است و مشکل اصلی را نبود سیاست‌گذاری در حوزه جوانان می‌داند. وی که خود از فعالان فضای مجازی به شمار می‌رود، بعد از بحث فیلتر تلگرام با صراحت از این اقدام انتقاد کرده و معتقد است جوانان بدلیل «مدل برخوردهای قبلی» به پیام‌رسان‌های داخلی اعتمادی ندارند.
کاهش ۵۰ درصدی تب مالت/مخالف مصرف لبنیات سنتی هستیم
پایگاه خبری راد: در حالیکه رییس جامعه دامپزشکان و وزارت بهداشت نسبت به افزایش مصرف لبنیات سنتی و بیشتر شدن شیوع تب مالت در جامعه هشدار داده بودند، رییس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که مخالف مصرف لبنیات سنتی است اما شیوع تب مالت کاهش داشته است.
تعیین تکلیف امور عمومی نمی‌تواند صرفا مبتنی بر تشخیص و تصمیم موردی قضایی باشد
پایگاه خبری راد: دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت درباره محدودیت‌های اعمال شده در فضای مجازی اطلاعیه‌ای صادر کرد.
ضرورت ایجاد تشکل‌های قوی کارگری در کشور
پایگاه خبری راد: معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری از همکاری با وزارت کار برای برطرف کردن شکاف‌های جنسیتی خبر داد و گفت: به تشکل‌های قوی کارگری که نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیم‌گیری‌ها داشته باشند، نیاز داریم.
نادیده گرفتن توانایی زنان توازن جامعه را بهم می‌زند
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نقش زنان در آینده بازار کار کشور را موثر خواند و نادیده گرفتن توانمندی‌های زنان را موجب عدم توازن در جامعه دانست.
مراسم تقدیر از زنان کارگر برگزار شد
پایگاه خبری راد: دستیار ویژه رییس جمهور استفاده از کالای ایرانی را نیازمند استانداردسازی، تجاری‌سازی و برندسازی دانست و گفت در جامعه ایران کارکردن عار نیست بلکه یک ارزش است.