23:59 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حداقل مزد

اعمال افزایش ۲۰ درصدی پایه حقوق در فیش فروردین کارگران
پایگاه خبری راد: با تصویب افزایش ۲۰ درصدی حداقل دستمزد سال ۹۷ در آخرین نشست اعضای شورای عالی کار، پایه حقوق کارگران ۱۸۶ هزار تومان بیشتر شد و از ۹۳۰ هزار تومان به یک‌میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسید.
به مصوبه دستمزد شورای عالی کار احترام بگذاریم
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار می‌گوید: شورای عالی کار با لحاظ کردن مسایل اقتصادی کشور و وضعیت تولیدکنندگان و تلفیقی از نرخ تورم و سبد معیشت نسبت به تعیین مزد سال ۹۷ کارگران تصمیم‌گیری کرد.
افزایش ۲۰ درصدی مزد حاصل ایستادگی گروه کارگری
پایگاه خبری راد: کارشناس حوزه کار معتقد است با ابتکار عملی که نمایندگان کارگری در شورای عالی کار به دست گرفتند، شیوه تعیین مزد سال ۹۷ از یک روش منطقی تبعیت کرد.
حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و 116 هزار تومان شد
پایگاه خبری راد: شورای عال کار در آخرین جلسه‌ی خود سرنوشت دستمزد 13 میلیون کارگر ایرانی را تعیین کرد و با افزایش 20 درصدی حداقل دستمزد کارگران نسبت به سال گذشته موافقت کرد.
امید به اقتصاد ۹۷
پایگاه خبری راد: شمارش معکوس برای لحظه تحویل سال ۱۳۹۷ در حالی آغاز شده که رییس‌جمهور سال آینده را سال سرمایه‌گذاری، رشد، توسعه و عدالت می‌داند. رییس کل بانک مرکزی هم به تک رقمی ماندن نرخ تورم امیدوار است.
دستمزد کارگران در سال ۹۷ چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: پیش‌بینی‌ها از جلسه چند ساعته شورای عالی کار از افزایش ۱۶ تا ۲۰ درصدی دستمزد کارگران حکایت دارد.
ادامه رایزنی‌ها درباره دستمزد سال ۹۷ کارگران در جلسه شورای عالی کار
پایگاه خبری راد: چانه‌زنی برای تعیین دستمزد سال ۹۷ کارگران از ساعاتی قبل در شورای عالی کار آغاز شد.
جلسه دستمزد کارگران، باز هم بدون نتیجه
پایگاه خبری راد: جلسه تعیین دستمزد شورای عالی کار با گذشت ۹ ساعت مذاکره و رایزنی باز هم بی‌نتیجه ماند.
رقم دستمزد کارگران امروز نهایی می‌شود؟
پایگاه خبری راد: چانه‌زنی برای تعیین رقم مزد کارگران از ساعاتی قبل با حضور شرکای اجتماعی و نمایندگان سه بخش دولتی، کارگری و کارفرمایی در شورای عالی کار آغاز شده و شنیده‌ها حاکی از آن است که مذاکرات فشرده مزدی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی در جریان است.
مزد منطقه‌ای با شرایط اقتصاد ایران نمی‌خواند
پایگاه خبری راد: از نگاه یک کارشناس حوزه کار مطرح شدن موضوع مزد منطقه‌ای در جلسات شورای عالی کار یک بحث انحرافی است و با شرایط امروز اقتصاد ایران نمی‌توان چنین سناریویی را اجرایی کرد.
بیش از ۷۰ درصد کارگران حداقل ‌بگیرند
پایگاه خبری راد: نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۰ درصد کارگران در کشور حداقل بگیرند، افزایش پلکانی دستمزدها به دلیل نزدیک بودن فاصله‌ها چندان تاثیرگذار نیست و احتمال تمرکز بر ارتقای سایر سطوح مزدی کارگران بیشتر است.
۱۳ میلیون کارگر ایرانی چشم انتظار رقم دستمزد
پایگاه خبری راد: جلسه نهایی تعیین مزد سال آینده کارگران در حالی به موعد خود نزدیک می‌شود که در روزهای اخیر پیشنهاد افزایش پلکانی حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران، واکنش‌ها و دیدگاه‌های متفاوتی را در پی داشته است.
واقعی کردن مزد کارگران در یک زمان‌بندی پنج ساله
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار مهم‌ترین دغدغه جامعه کارگری را مشکل معیشت دانست و به دولت پیشنهاد کرد در یک پروسه پنج ساله به سمت واقعی کردن دستمزدها برود.
عیدی امسال کارمندان و بازنشستگان چقدر است؟
عیدی و پاداش پایان سال، یکی از دغدغه‌های شیرینی است که بیشتر کارمندان و کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران این روزها دارند و هرچه به آخر سال نزدیک تر می‌شویم، اشتیاق برای شنیدن مبلغ عیدی و زمان دریافت آن بیشتر می‌شود.
خط فقر و پایه حقوق کارگران
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی می‌گوید امسال شرایط زندگی کارگران خاص‌تر است و شورای عالی کار باید سفره کارگران را پررنگ‌تر ببیند و دستمزدی شایسته و عادلانه در نظر بگیرد.