14:51 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

جمهوری آذربایجان

کرباسیان: خط آهن رشت - آستارا اتصال ریلی از خلیج فارس به همسایگان شمالی را تکمیل می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان با تاکید بر روابط دوستانه ایران و آذربایجان و برخورداری از ظرفیت‌های منطقه‌ای گفت: ایران و آذربایجان از ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های بانکی، گمرک، انرژی، تجارت و... برخوردار هستند.
آذربایجان از پیوستن به اوپک سرباز زد
پایگاه خبری راد: جمهوری آذربایجان بدنبال پیوستن به اوپک نیست اما به توافق کاهش تولید این گروه متعهد می‌ماند.
تولیدکنندگان بیشتری به توافق اوپک و غیراوپک ملحق شوند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت امارات متحده عربی به یک روزنامه آلمانی گفت: تولیدکنندگان نفت بیشتری باید در محدود کردن عرضه به تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک ملحق شوند.
باز هم دلالان ارز بازار را قبضه کردند
پایگاه خبری راد: حضور دستفروشان ارز که در چند هفته پایان سال گذشته کمرنگ شده بود، بار دیگر تعدادشان زیاد شده است که به نظر می‌رسد دلیل عمده آن نفروختن دلار و یورو توسط صرافی‌هاست که دلیل آن چندان روشن نیست.
جزییات نخستین رویداد نفتی سال جدید
پایگاه خبری راد: ایران نخستین قدم نفتی خود در سال جدید را در زمینه بلوک‌های اکتشافی دریای خزر و با امضای تفاهم‌نامه با جمهوری آذربایجان برداشت تا شاید تحولی در فعالیت‌های نفتی کشور در خزر ایجاد شود.
آیا سلطه انرژی روسیه بر اروپا حفظ می‌شود؟
پایگاه خبری راد: کریدور گاز جنوبی (SGC) یکی از پروژه‌های اولویت‌دار برای اتحادیه اروپا بوده و امکان انتقال ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز جمهوری آذربایجان از منطقه دریای خزر از طریق گرجستان و ترکیه به اروپا را فراهم می‌کند؛ اما آیا این پروژه به کاهش وابستگی این بلوک به صادرات روسیه کمک می‌کند؟
سبد سانگ یانگ در ایران کامل تر می شود
  پایگاه خبری راد: موسو یکی از بهترین خودروهای وارداتی در زمان خود بود که با رقبایی از نیسان و تویوتا برای سهم گیری در بازار ایران رقابت تنگاتنگی داشت و حالا نمایندگی سانگ یانگ کره در کشور برای بازپس گیری جایگاه خود برنامه ریزی می کند.
۶ اولویت راهبردی دیپلماسی اقتصادی کشور
پایگاه خبری راد: وزیر امور خارجه از تعیین ۶ اولویت راهبردی برای حوزه دپیلماسی اقتصادی کشور خبر داد.
نگاهی به پرونده گازی ایران در سالی که گذشت
پایگاه خبری راد: درحال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید و به شبکه انتقال گاز تزریق می‌شود و به گفته حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در سال ۲۰۲۰ مقدار تولید، مصرف و صادرات گاز کشور به یک میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد.
برنامه های گازی ایران در سالی که گذشت
پایگاه خبری راد: درحال حاضر روزانه حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب گاز تولید و به شبکه انتقال گاز تزریق می‌شود و به گفته حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، در سال ۲۰۲۰ مقدار تولید، مصرف و صادرات گاز کشور به یک میلیارد مترمکعب در روز می‌رسد.
تورهای خارجی به حراج گذاشته شدند
پایگاه خبری راد: نرخ تورهای خارجی در دور دوم سفرهای نوروزی افت کرد، به طوری که رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران اعلام کرد برخی از این تورها به نصف قیمت فروخته می‌شود.
ایران خودرو در ایستگاه آذربایجان آرام گرفت
پایگاه خبری راد: کارخانه تولید مشترک خودرو ایران و جمهوری آذربایجان(خزر) در منطقه نفت چالا با ظرفیت سالانه ۱۰‌هزار دستگاه برای تولید 5مدل خودروی سواری با حضور «حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی»و «الهام علی اف» افتتاح شد.
امضای موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک راه‌آهن رشت - آستارا بین ایران و آذربایجان
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد ایران و آذربایجان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری مشترک راه‌آهن رشت - آستارا بین ایران و آذربایجان امضا کردند.
جمهوری آذربایجان پیگیر ساخت راه آهن آستارا - رشت است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل راه آهن جمهوری آذربایجان گفت: یکی از حلقه های مهم کریدور شمال-جنوب راه آهن بین المللی آستارا - آستارا است که نقش اساسی در ترانزیت کالا به کشورهای اروپایی دارد.
ظرفیت‌های اقتصادی ۸ منطقه آزاد جدید
پایگاه خبری راد: موافقت با ایجاد هشت منطقه آزاد جدید در بانه، مهران، جاسک، بوشهر، قصر شیرین، اینچه برون، زابل و اردبیل هر یک با افزایش ظرفیت های تجاری و اقتصادی همراه خواهد بود.