08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ثبت

افزایش حجم و ارزش معاملات بورس تهران
نماد برتر- در بورس اوراق بهادار تهران، ارزش کل معاملات و همچنین حجم کل معاملات در هفته منتهی به ۱۸ اسفند، نسبت به هفته منتهی به ۱۱ اسفند ماه افزایشی شد؛ همچنین، شاخص کل بورس نیز افزایش ۵.۲۴ درصدی را به ثبت رساند.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
پرداخت ۵۷۵ هزار تومان سود سهامداران عدالت
نماد برتر- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامدارانی که در پرتفوی سهام خود مبلغ ۵۳۲ هزار تومان سهام عدالت دارند، روز شنبه ۵۷۵ هزار تومان سود دریافت می کنند.
۲۹۶ میلیاردتومان به سبد فروش فولادخراسان اضافه شد
نماد برتر- این شرکت فولادی در این هفته به رشد ۲۰۴ درصدی درآمدی یعنی معادل ریالی ۲۹۶ میلیارد و ۲۰۴ میلیون تومانی را از خود نشان داد اما؛ نباید فراموش کرد این شرکت در هفته گذشته آمار فروش جذابی را از خود برجای نگذاشته بود.
تبریز به جمع برگزارکنندگان آزمون گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه پیوست
نماد برتر- آزمون گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای بازار سرمایه پس از شهرهای اصفهان و مشهد، این‌بار در شهر تبریز و با شعار عدالت آموزشی برگزار شد.
طعم «پنیر» ۶۳درصد درآمد "غگلپا" را گرفت
نماد برتر- بیشترین نرخ فروش غگلپا در بهمن‌ماه متعلق به محصول «کره» با ۸۳ میلیون و ۵۷۵ هزارتومان بود که ۵ درصد افزایش نرخ را نسبت به دی ماه به همراه داشت.
سودآوری پالایش ها با حرکت قطار نرخ نفت
نماد برتر- محمد باقر خادمی کارشناس بازار‌سرمایه، اظهار کرد: با توجه به شرایط پر التهاب جنگ اوکراین و روسیه، می‌توان تاثیری کوتاه مدت را برای بازارسرمایه و بازارجهانی نفت قائل شد چراکه این اتفاق، در رشد نرخ نفت و گاز نیز تأثیر بسزایی در آینده خواهد داشت و در این راستا نیز می‌تواند برای صنایع پتروشیمی و پالایشی، اثرات مثبتی را پیش‌بینی کرد.
از معاملات بی‌کارمزد تا تخفیف‌های فراوان
نماد برتر- سازمان بورس و اوراق بهادار با وجود مخالفت‌های فراوان پای در انحصارزدایی از صنعت کارگزاری گذاشته است تا بعد از چند دهه زنجیر انحصار از دور این صنعت باز شود. اما این یقین و اطمینان از کجا ناشی می‌شد؟ «با نگاه به صنعت کارگزاری در دنیا» صنعت کارگزاری در دنیا گواه و شاهدی بر رقابت‌پذیری بودن این صنعت است.
تولید خودرو در ۱۰ ماهه امسال به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسید
نماد برتر- در حالیکه مدت زمان زیادی تا پایان سال باقی نمانده و خودروسازان و وزیر صمت قول افزایش تولید و عرضه داده بودند، اما آمار تولید خودروهای سواری طی ۱۰ ماهه امسال نشان می‌دهد که آمار تولید این خودروهای پرتقاضا به ۸۰۰ هزار دستگاه هم نرسیده و تولید یک میلیون دستگاه شاید بعید باشد.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
تأسیس ۲ اداره جدید و تعلیق ۵ ماده حاکمیت شرکتی
نماد برتر- هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با راه‌اندازی دو اداره جدید در معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران تحت عنوان اداره «میزهای صنعت و رتبه‌بندی ناشران» و اداره «نظارت بر شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی» موافقت کرد و همچنین اعمال حدود ۵ ماده حاکمیت شرکتی تا اطلاع ثانوی به تعلیق درآمد.
امکان اعمال سیستمی «اختیار معاملات فروش در سررسید» فراهم شد
نماد برتر- مزیت‌ها: کاهش خطای انسانی و انجام فرایند اعمال با تعداد قابل توجه در یک روز معاملاتی
کاهش تولید فولاد خام، محصولات فولادی، زغال سنگ و سیمان
نماد برتر- کارخانجات بزرگ فولادسازی کشور موفق شدند از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۴۴ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام و انواع محصولات فولادی تولید کنند که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با افت حدود ۷ درصدی مواجه شده است.
نورافکن بازار سرمایه روی بزرگترین باشگاه‌های کشور
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: شاه بیت واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در بورس این است که بازار سرمایه می‌تواند نورافکنی بر صورت‌های مالی، دارایی‌ها و مراودات آنها باشد.
صدور قبض مالیاتی برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه لوکس و ۵۶۸ هزار خانه خالی
نماد برتر- سازمان امور مالیاتی در واکنش به گزارش دیوان محاسبات مبنی‌بر صفر بودن عملکردها در اجرای مالیات خانه‌های خالی و گران‌قیمت، اعلام کرد که این سازمان طبق قوانین به تکالیف خود عمل کرده و برای ۱۲ هزار و ۵۰۰ خانه لوکس و ۵۶۸ هزار خانه خالی قبض مالیاتی صادر شده است.