11:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تفاهمنامه

 دستور العبادی برای همکاری با عربستان در زمینه انرژی پس از به نتیجه نرسیدن با ایران
پایگاه خبری راد: یک منبع آگاه اعلام کرد که نخست وزیر عراق وزیران انرژی و برنامه ریزی را به عربستان می‌فرستد تا یادداشت همکاری در زمینه انرژی امضا کنند.
مجموع مبادلات تجاری ایران در سال1396 معادل 151 میلیارد دلار است
پایگاه خبری راد: نشست اندیشمندان و فعالان فکری و تجاری درخصوص فرصت‌های کسب و کار آتی ایران باحضور جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، ظریف وزیر امور خارجه، سفرا و نمایندگان کشورهای خارجی عصر امروز در هتل اسپیناس پالاس تهران به میزبانی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد.
توسعه کسب ‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت کشور به منظور تحقق سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی و فن‌آوری و تحقق حمایت از کالاها و خدمات ملی و دانش‌بنیان، بین سازمان تأمین اجتماعی و ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
سازمان تأمین اجتماعی بیمارستان هوشمند راه‌اندازی می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر راهبردی سازمان تأمین اجتماعی از تعاملات این سازمان با شرکت‌ها و استارتاپ‌ها به منظور بهره‌برداری از فناوری‌های نوین در حوزه‌های مربوط خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد بیمارستان هوشمند و اجرای طرح "نسخه الکترونیک" در دستور کار است.
توسعه فناوری‌های نوین برای کاهش مراجعات به سازمان تامین اجتماعی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به تدوین برنامه راهبردی پنج ساله در این سازمان گفت: براساس این برنامه امیدواریم که در آینده از طریق توسعه فناوری‌های نوین به جایی برسیم که کسی برای انجام امور خود به سازمان مراجعه نکند.
سینما زبان مشترک قوی امروز جهان است
پایگاه خبری راد: یادگار امام، عقلا را بزرگترین عامل موثر مقابل افراطی گری خواند و گفت: عقلاء می‌توانند در قالب روحانی محل، سینماگر یا ورزشکار باشند.
جذب بیش از ۵۰ درصد مهارت آموختگان به بازار کار
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۴۰ تا ۵۰ درصد افرادی که با هدف اشتغال در دوره‌های مهارتی سازمان آموزشهای فنی و حرفه‌ای کشور شرکت می‌کنند، جذب بازار کار می‌شوند.
مقدمات ایجاد ۵۰ هزار شغل گردشگری کلید خورد
پایگاه خبری راد: با امضای تفاهمنامه همکاری میان وزارت کار و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری،مقدمات ایجاد ۵۰ هزار شغل و خدمات گردشگری کلید خورد.
کاهش 2 هزار مگاوات مصرف برق در کشور/ شایعات صادرات آب و برق واقعی نیست
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: با اقدامات انجام شده در حوزه مدیریت مصرف برق که از 19 خردادماه در بخش دولتی آغاز شد، تاکنون 2 هزار مگاوات کاهش مصرف صورت گرفته که این مساله بسیار قابل توجه است.
ماجرای آب خوزستان و طرحی که چهار دولت را دید!
پایگاه خبری راد: این جملات عیناً از گزارش ۱۰ سال پیش ایسنا نقل می‌شود: «مردم خوزستان از گذشته تا به امروز از مشکلات آب رنج می‌بردند. در مقاطع زمانی، مردم با مشکل کمبود آب آشامیدنی و گاهی با مشکل شوری و کدورت آب شرب دست‌وپنجه نرم کرده‌اند».
معاملات برد- برد برای ایران و اروپا
پایگاه خبری راد: دستاوردهای اقتصادی سفر رئیس جمهوری به سوئیس و اتریش در گفت وگو با اعضای اتاق بازرگانی بررسی شد.
ارز داخلی دیجیتال می‌تواند جایگزین دلار شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل فرابورس ایران در آیین تبادل تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه ارز دیجیتال و فناوری‌های مالی، به برخی کاربردهای تکنولوژی زنجیره بلوکی یا بلاک چین پرداخت و گفت: این تکنولوژی سوای بحث ارز دیجیتال، مفهوم مقدسی است که امکان تقلب و دروغ را به صفر می‌رساند.
تعیین ضوابط استفاده از ارز دیجیتال تا پایان شهریور ماه
پایگاه خبری راد: معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در آئین تبادل تفاهمنامه همکاری در زمینه توسعه ارز دیجیتال و فناوری‌های مالی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از تعیین ضوابط استفاده از ارز دیجیتال تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: امیدواریم از طریق توسعه همکاری بین بانک مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تعامل با لایه‌های پایین‌تر کسب و کار برقرار شده و چارچوب‌های استفاده از این نوع ارز تعیین شود.
طراحی "بالن بام 2" برای مدیریت بحران
پایگاه خبری راد: در زمان پذیرش مسئولیت این پژوهشگاه ماهواره "ناهید 1" پیشرفت زیادی نداشت؛ ولی در حال حاضر این ماهواره آماده پرتاب است، ضمن آنکه ماهواره "پارس 1" نیز آماده پرتاب است و ماهواره "ناهید 2" نیز سال آینده امکان پرتاب آن وجود دارد.
نماینده اهواز: انتقال آب به کویت صحت ندارد
پایگاه خبری راد: در حال حاضر شهرهای استان خوزستان بخصوص خرمشهر و آبادان دچار حادترین شرایط از لحاظ کمبود آب شرب هستند که باعث بروز تجمعات مردمی شده است.