05:54 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تعرفه واردات

عدم تحقق وعده‌های علی‌بابا بعلت جنگ تجاری چین و آمریکا
پایگاه خبری راد: شرکت علی‌بابا که پیشتر وعده اشتغالزایی و توسعه فعالیت در ایالات متحده را داده بود، حالا اعلام کرده است که تحت‌تاثیر شرایط جدید و جنگ تجاری میان چین و آمریکا، دیگر وعده‌های قبلی قابل اجرا نخواهند بود.
خودروسازهای داخلی چقدر چینی هستند؟
پایگاه خبری راد: بعد از اجرای برجام اگر چه به نظر رسید سهم چینی‌ها از قراردادهای جدید کاهش یافته و ایرانی‌ها تمایل بیشتری به کار با اروپایی‌ها دارند، ناگفته پیدا بود که سهم چینی‌ها در بازار تامین قطعات، نسخه بلندمدتی است که آنها برای صنعت خودروی ایران نوشته‌اند.
آغاز اجرای تعرفه‌های جدید و کنار کشیدن چین از مذاکره با آمریکا
پایگاه خبری راد: در فاصله چند ساعتی که به اجرای دور جدید تعرفه‌های آمریکا و چین روی واردات کالاهای یکدیگر باقی مانده است، هیچ بهبودی در روابط میان این دو رقیب به چشم نمی‌خورد.
نرخ تورم کالاهای وارداتی اعلام شد
پایگاه خبری راد: شاخص قیمت (تورم) کالاهای وارداتی (ریالی، ١٠٠=١٣٩٠) در فصل بهار سال ١٣٩٧ برابر با ٧١٢.٨ است که نسبت به فصل زمستان سال ١٣٩٦، ٤٤.٢ درصد افزایش داشته است.
معافیت برخی محصولات اپل از قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا
پایگاه خبری راد: گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که برخی از محصولات اپل مشمول قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا نخواهند شد.
ولوو به‌دنبال معافیت از افزایش تعرفه واردات از چین به آمریکا
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی ولوو سوئد به‌دنبال معافیت از قانون افزایش ۲۵ درصدی تعرفه واردات آمریکا از چین است تا بتواند بدون ضرر مالی، خودروهای تولیدی خود در چین را در ایالات متحده بفروشد.
ترامپ به اپل پیشنهاد داد
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ در پاسخ به هشدار اپل درباره سر به فلک کشیدن قیمت محصولاتش تحت‌تاثیر قانون افزایش تعرفه‌های وارداتی از چین، گفت که این شرکت باید کارخانه‌های خود را از چین به خاک آمریکا منتقل کند.
قیمت‌ها سر به فلک خواهند کشید!
پایگاه خبری راد: اپل رسما به دولت آمریکا هشدار داده است که بخاطر اعمال قانون افزایش تعرفه‌های واردات از چین، قیمت نهایی محصولات اپل به شدت افزایش پیدا خواهد کرد.
افزایش تولید زیتون در سال جاری
پایگاه خبری راد: مجری طرح زیتون وزارت جهاد کشاورزی از افزایش تولید این محصول در سال جاری خبر داد و گفت: با افزایش تعرفه واردات روغن زیتون درصددیم تولید روغن زیتون را افزایش دهیم و این بخش نیز ضریب خودکفایی ارتقا پیدا کند.
کاهش مجدد رتبه اعتباری ترکیه، لیر را نزولی کرد
پایگاه خبری راد: وزیر دارایی ترکیه به آمریکا هشدار داد که جنگ اقتصادی این کشور بر ضد ترکیه می تواند به بی ثباتی بیشتر خاورمیانه منجر شود.
قرائت گزارش کمیسیون صنایع درباره قاچاق کالا و ارز در مجلس
پایگاه خبری راد: گزارش کمیسیون صنایع درباره ریشه‌های قاچاق کالا و ارز در جلسه مجلس شورای اسلامی قرائت شد و به اتخاذ سیاست‌های مناسب ارزی و استفاده از ابزار نرخ تعرفه واردات به عنوان توصیه‌های راهبردی برای کنترل قاچاق عنوان شد.
وضعیت فعلی فقط تحت کنترل وزارت اقتصادی نیست/از مردم عذرخواهی می‌کنم
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد با تاکید بر این‌که مطالبات مردم را محترم می‌شمارم، گفت: سال۱۳۹۶ یکی از سال‌های خوب کشور بود، اما تلاطم‌های به وجود آمده باعث وضعیت فعلی شد که تنها تحت کنترل وزارت اقتصادی نیست و ریشه آن متاثر از بدعهدی نظام سلطه است.
مردم آیفون‌ها را آتش زدند
پایگاه خبری راد: شهروندان ترکیه به منظور مقابله با جنگ تجاری آمریکا علیه این کشور و حمایت از اظهارات رئیس جمهوری ترکیه مبنی بر تحریم محصولات آمریکایی، این بار تصاویری از آتش زدن و خرد کردن گوشی‌های آیفون خود را در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌اند.
واکنش اردوغان به کاهش رتبه اعتباری ترکیه توسط موسسات آمریکایی
پایگاه خبری راد: یک روز پس از آن که دو موسسه رتبه بندی آمریکایی رتبه اعتباری ترکیه را به پرریسک برای سرمایه‌گذاری تنزل دادند، اردوغان گفت با این بازی با اقتصاد کشورش مقابله می‌کند.
سوال از وزیران ارشاد و نفت در دستور کار مجلس
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات علنی هفته آینده مجلس سوال از وزیران ارشاد و نفت و همچنین بررسی لایحه اهداف و وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان را در دستور کار دارند.