10:58 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازارهای مالی

لزوم استقلال نهاد سیاست گذار بازار سرمایه
نماد برتر- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بر اساس قانون بازار اوراق بهادار، مصوب سال ۱۳۸۴ مجلس، یگانه نهاد نظارت بر اجرای مقررات بازار سرمایه، سازمان بورس و اوراق بهادار است که باید با استقلال عمل و راهکارهای کارشناسی، بازار سرمایه را ساماندهی کند.
قیمت های جهانی، محرک رشد نماد های بورسی/ حرکت شرکت ها در مسیر سود آوری
نماد برتر- تحلیل های اقتصادی در یکسو حاکی از تداوم رکود بازارهایی همچون ارز، طلا، مسکن و خودرو و در سوی دیگر نمایانگر تحول مثبت در بازارهای مالی است.
سواد رسانه‌ای - مالی دو بال پرواز در بازار سرمایه
نماد برتر- سیاوش وکیلی: «آموزش بازار سرمایه بر اساس تحلیل، با تکیه بر قدرت رسانه‌های جمعی محقق می‌شود که مسوولیت فرهنگ‌سازی آن بر دوش رسانه‌ها است؛ با کمک رسانه‌های رسمی می‌توان میزان آموزش و سرمایه‌گذاری هدفمند در بورس را افزایش داد.»
افزایش ۰.۱ درصدی مالیات فروش سهام از دستور کار مجلس خارج شد
نماد برتر- عضو هیات مدیره سازمان بورس گفت:پیشنهاد افزایش ۰.۱ درصدی نرخ مالیات فروش سهام و حق تقدم با توضیحات سازمان و مساعدت نمایندگان از دستور کار خارج شد.
پربازده ترین و منفی ترین دارایی های سال ۲۰۲۰ معرفی شدند
نماد برتر- طی سال گذشته میلادی نفت و نقره با رشد منفی ۲۱.۵ و مثبت ۴۷.۴ درصد، کمترین و بیشترین بازدهی را در بین دارایی های مختلف داشته اند.
نقره پربازده ترین دارایی سال ۲۰۲۰
نماد برتر- نفت کمترین و نقره بیشترین بازده را در بین دارایی های مختلف داشته اند.
بورس به کام «وبیمه» مزه کرد
نماد برتر- مزه سود سرمایه‌گذاری در بورس چنان به مزاق این شرکت خوش آمده که تصمیم دارد باز هم بر وزن سهام شرکت‌های بورسی بیافزاید و به دنبال چند فعالیت دیگر در حوزه بازارهای مالی رفته است.
تعیین قیمت سهام در بورس بر اساس عرضه و تقاضاست
نماد برتر- مدیرروابط عمومی و امور بین الملل سازمان بورس و اوارق بهادار ، لازمه یک اقتصاد پویا را تجهیز و تخصیص بهینه منابع در سطح ملی دانست و اظهار داشت: این مهم بدون کمک بازارهای مالی ممکن نیست.
سود مناسب در بلندمدت کسب می‌شود/ سهامداران با دانش لازم وارد بازارسرمایه شوند
نماد برتر- احمد جاویدی، بازارسرمایه را بازاری بلند مدت دانست که ضروری است سهامداران در آن صبر و حوصله باشند، همچنین حتما برای ورود به این بازار از پول مازاد خود استفاده کنند.
بورس پیشتاز سوددهی
نماد برتر- مدیرعامل گروه خدمات مالی بازار سرمایه آرمان آتی، وضع شرکت های بورسی را در ماه های آتی مناسب و رو به بالا توصیف کرد.
ساز و کارهای کاهش تلاطم بازار سهام + پیشنهاد انتشار پیش بینی EPS
نماد برتر- نخستین مدیرعامل بورس تهران با اعلام ساز و کارهای کاهش تلاطم بازار سهام گفت: در صورت انتشار پیش بینی EPS ، محیط اطلاعات شفاف تر می شود.
پتانسیل رشد بازار سرمایه از همه بازارها بیشتر است
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سبدگردان داریک پارس، پتانسیل رشد بازار سرمایه را در شرایط فعلی بیش از بازارهای دیگر دانست.
 بورس های جهانی یکپارچه صعود کردند
نماد برتر- همه شاخص های مهم بورسی جهان سبزپوش شدند.
۷ عاملی که منجر به تمایل حقیقی ها به سهام کوچک شده
نماد برتر- کارشناس بازارهای مالی دلایل روآوردن حقیقی ها به سمت سهم های کوچک و عدم واکنش قیمت سهام شرکت های بزرگ به جهش قیمت های جهانی و تغییرات مثبت بنیادی را برشمرد.
همه راه‌های سرمایه‌گذاری به بورس ختم می‌شوند
نماد برتر- فردین آقابزرگی: بازدهی بازار سرمایه نسبت به بازارهای موازی و جایگاه جدید آن در اقتصاد ملی را از مهمترین مزیت های این بازار در شرایط فعلی است و همه راه‌های سرمایه‌گذاری به بورس ختم می‌شوند .