03:54 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اینترنت اشیاء

تجهیز لپ‌تاپ‌های ایسر به دستیار صوتی الکسای آمازون
پایگاه خبری راد: شرکت ایسر اعلام کرده است که نخستین رایانه و لپ‌تاپ‌های مجهز به دستیار صوتی الکسای آمازون را خواهد ساخت.
هوش مصنوعی، ماشین‌هایی با تفکر انسانی
پایگاه خبری راد: هوش مصنوعی یعنی دستگاه‌ها را قادر کنیم از هوش انسانی تقلید کنند. این فناوری امروز در زمینه‌های بسیاری در حال رشد است و علاوه بر حوزه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند، در حوزه‌هایی که هیچکس تصور آن را نداشته نیز گسترش یافته و شاید همین موضوع اتحادیه جهانی مخابرات را بر آن داشت تا شعار امسال روز جهانی ارتباطات را به این موضوع اختصاص دهد.
کاربران‌ مقابل دستور قضایی مقاومت می‌کنند/اقدام جدیدی برای انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه اقدام جدیدی در خصوص انسداد فیلترشکن‌ها آغاز نشده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بر اساس شواهد کاربران شبکه‌های اجتماعی در حال مقاومت در برابر دستور قضایی هستند و این موضوع امنیت فضای مجازی را با چالش مواجه کرده است.
اصول حاکم بر توسعه اینترنت اشیاء در کشور تصویب شد
پایگاه خبری راد: اصول حاکم بر توسعه اینترنت اشیاء در کشور در جلسه عصر دوشنبه شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید.
دوبی از بزرگترین پیشگامان شهرهای هوشمند جهان
پایگاه خبری راد: شهر دوبی در امارات متحده عربی، یکی از سه شهر پیشگام و پیشرو در جهان از لحاظ توسعه شهرهای هوشمند معرفی شد.
در معرض ضربات ریسک‌های شبکه‌های اجتماعی هستیم
پایگاه خبری راد: نصراله جهانگرد با اشاره به موضوع شبکه‌های اجتماعی در کشور گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب و آمادگی فرهنگی و اجتماعی در کشور همگام با تغییرات و تحولات باعث شد در معرض ضربات ریسک‌های آن قرار بگیریم و پیشگامان حوزه ICT جهان با ایجاد شبکه‌های اجتماعی از فرصت‌های موجود در کشور ما به نفع خود استفاده کنند. این موضوع به دلیل شکاف ایجادشده بین ما و تغییر و تحولات فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان است.
مواظب "میرای" باشید
پایگاه خبری راد: بدافزار میرای (Mirai) به تلویزیون‌ها، دوربین‌های مدار بسته، روترهای خانگی و DVRها نفوذ می‌کند و به بدافزار" اینترنت اشیاء" معروف است.
چه اقداماتی باید در راستای هوشمندسازی شهرها انجام شود؟
پایگاه خبری راد: این گزارش به بررسی اقدامات مهمی که باید در راستای ساخت و ایجاد شهرهای هوشمند در جهان انجام شود، خواهد پرداخت.
سال ۲۰۱۸ ، سال شهرهای هوشمند است
پایگاه خبری راد: تحلیلگران بر این باورند که سال جاری ۲۰۱۸ میلادی سال شهرهای هوشمند و توسعه زیرساخت‌های لازم برای آن خواهد بود.
کدام تکنولوژی‌ها به شهرهای هوشمند وابسته‌اند؟
پایگاه خبری راد: به تازگی گزارش‌هایی درباره تکنولوژی‌های وابسته به شهرهای هوشمند منتشر شده که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به توسعه شهرهای هوشمند در جهان بستگی دارند.
لازم باشد تلگرام فیلتر می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس مرکز ملی فضای مجازی گفت: اگر به این نتیجه برسیم که لزوم فیلترینگ تلگرام وجود دارد، این کار را انجام می‌دهیم.
شهر چطور هوشمند می‌شود؟
پایگاه خبری راد: شهر هوشمند از مفاهیمی است که این روزها بیشتر از قبل وارد ادبیات مسوولان شهری شده است؛ مفهومی که درصورت تحقق می‌تواند بسیاری از مسائل شهری از جمله آلودگی هوا و ترافیک را به مراتب کاهش دهد.
کدام شهرها زودتر به اینترنت ۵G مجهز می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: اپراتور مخابراتی AT&T اعلام کرده که سه شهر در ایالات متحده آمریکا، نخستین شهرهایی هستند که میزبان شبکه اینترنت پرسرعت ۵G خواهند بود.
رشد بی‌سابقه درآمد شرکت‌های اینترنت اشیا
پایگاه خبری راد: شرکت‌های تجاری و علمی فعال در زمینه اینترنت اشیا (IoT ) در کره جنوبی سال گذشته شاهد رشد درآمد ۲۳.۴ درصدی بوده‌اند.
رمزگشایی گزارش مالی بزرگترین سازندگان تراشه جهان
پایگاه خبری راد: شرکت اینتل، بعنوان یکی از بزرگترین سازندگان تراشه و پردازنده در جهان، گزارش مالی سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ خود را منتشر کرده که باوجود آسیب‌پذیری‌ها و ضعف‌های امنیتی کشف شده در تراشه‌هایش، از عملکرد مثبت این شرکت حکایت دارد.