20:51 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

انتظار

صندوق‌های توسعه و تثبیت؛ بازگرداننده اعتماد عمومی به بازار سرمایه
با حضور صندوق‌ توسعه بازار و صندوق تثبیت، هیجان‌های بازار سرمایه به میزان قابل توجهی کنترل و مدیریت می‌شود، در نتیجه، اعتماد عمومی به بازار افزایش می‌یابد.
مدیران دولتی جوان‌گرایی را مدنظر قرار دهند
درخواست جوانان انقلابی از مدیرعامل فولاد مبارکه جناب آقای دکتر طیب نیا؛ اجرای گام دوم انقلاب از فرمایشات مقام معظم رهبری می‌باشد که در دولت جدید به آن توجه بیشتری شده و تمرکز دولت به انجام این دستور به بهترین نحو است.
توضیحات رئیس سازمان بورس درباره دغدغه‌های فعالان بازار
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار به‌منظور شفاف‌سازی و پاسخگویی به موضوعاتی از جمله فروش اوراق دولتی، معاملات الگوریتمی، تغییر مدیریتی در سازمان بورس و موارد دیگری که به‌تازگی به عنوان دغدغه در بین اهالی بازار سرمایه مطرح شده به گفت‌وگو پرداخت.
بار مثبت «ونوین» بیشتر می‌شود
با نگاهی به گزارش‌های بانک اقتصاد نوین در دوره‌های اخیر مشخص می‌شود که به مرور زمان سنگینی بار مثبت درآمدها بیشتر شده و تراز درآمدی در جهت سودسازی حرکت می‌کند.
سناریوی پساکرونایی برای تقاضای منگنز
با توجه به سناریوی پساکرونایی، فعالیت‌های صنعت ساخت و ساز در حال افزایش است بنابراین انتظار می‌رود تقاضا برای منگنز در سال‌های آینده افزایش یابد.
رکورد ۷ ساله سودسازی شکست
بررسی وضعیت سودآوری شرکت‌ها نشان می‌دهد که در نیمه اول سال ۱۴۰۰ میزان سود محقق‌شده شرکت‌ها به رقم ۴۱۵ هزار میلیارد تومان رسیده است که در نوع خود یک رکورد بی‌سابقه محسوب می‌شود و تقریبا معادل دو برابر سود محقق‌شده شرکت‌ها در کل سال ۱۳۹۹ است.
بانک ایران زمین حامی تولید واکسن ایرانی
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بیان کرد: اقدامات بانک ایران زمین در تسریع تولید واکسن کرونا بسیار به موقع و امید بخش بود و با تجهیزاتی که بانک برای راه اندازی خط تولید واکسن کرونا در اختیار مجموعه دارویی برکت قرار داد فرآیند تولید واکسن را تسریع کرد.
نرخ ارز نیمایی، بهره بین بانکی و پیمان شانگهای؛ کدامیک بر بازارسرمایه اثرگذارتر است؟
بازارسرمایه به عنوان یکی از بازارهای مالی هوشمند، همواره بیش از دیگر بازارها به کوچکترین اخبار و اتفاقات اقتصادی، سیاسی و حتی اجتماعی واکنش نشان می دهد.
سه لنگر ثبات بازار سهام
با وجود مرتفع شدن برخی ریسک‌ها در بازار پس از استقرار دولت جدید در روزهای اخیر شاهد نوساناتی در بازار هستیم که به نظر می‌رسد، دلیل بنیادینی برای آن وجود ندارد و شاید بتوان گفت بیشتر تحت تاثیر هیجانات و رفتاره گله‌ای رقم خورده است.
بازار بدهی؛ بازوی بازار سرمایه
بازار بدهی نقطه کانونی بازار سهام برای تغییر نهادهای بازار سرمایه است؛ بنابراین، به شدت نیاز به تغییر در نهادهای بازار داریم چرا که با نهادهای فعلی بازار سرمایه نمی توان افقی که برای بازار بدهی مدنظر است را محقق کرد.
نوپاهایی که با سرمایه‌گذاری جسورانه جان می‌گیرند
صندوق جسورانه نوعی صندوق سرمایه‌گذاری مشترک است که به راه‌اندازی کسب ‌و کارهای جدید، حمایت از طرح‌ها و پروژه‌ها، اشتغال‌زایی، رونق اقتصادی و توسعه فناوری کمک به سزایی می‌کنند.
بورس در سال ۱۴۰۰؛ گزینه مناسب سرمایه‌گذاری
داشتن یک پرتفوی متنوع از سهم های با سود نقدی تقسیمی بالا و تخصیص حداقل ۲۰ درصد ارزش پرتفوی به اوراق با درآمد ثابت، می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری افرادی باشد که درجه ریسک‌گریزی متوسط در بازار دارند اما بازدهی بیش از نرخ تورم انتظار دارند.
شمشیر دولبه ای به نام نرخ بهره
افزایش نرخ بهره، سیاست مالی انقباضی است که در شرایط عادی برای کاهش تورم استفاده می شود. البته در شرایط عادی نه در اقتصادی که بخاطر نااطمینانی در سیاست و نبود ثبات اقتصادی، از کمبود سرمایه گذاری‌های مولد رنج می‌برد.
تبعات فروش نامناسب اوراق بدهی بر اقتصاد
فارغ از اینکه فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه می‌شود، فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد که یکی از این تبعات رجوع به منابع بانک مرکزی است؛ به‌ عبارتی وقتی تامین مالی دولت از طریق بازار بدهی منتفی شود، راحت‌ترین و محتمل‌ترین گزینه برای جبران آن، استفاده از منابع بانک مرکزی (چه در قالب استقراض و چه در قالب تنخواه‌گردان) است.
شفافیت، تخصص و بهره وری سه گزینه مهم سازمان بورس برای شرکت‌های تابعه
از شرکت "توسعه مدیریت و آموزش بورس" انتظار می رود در حوزه آموزش بازار سرمایه، تنظیم گر و تسهیل‌گر باشد.