09:57 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

اشتغال زایی

 زعفران در فضای مریخی تولید می شود!
پایگاه خبری راد: یک جوان ماکویی دست به یک کار خلاقانه زده و تنها با 5 میلیون تومان هزینه، فضایی را با شرایط کشت گیاه در مریخ بوجود آورده و زعفران را با استفاده از روشی نوین، بدون استفاده از خاک ( هواکشت) در گوشه‌ای از حیاط منزلش کشت کرده است.
دولت بودجه فعالیت‌های مولد را در اولویت قرار دهد
پایگاه خبری راد: یک استاد اقتصاد با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری دولت در بخش خدمات الکترونیک، گفت: توسعه فعالیت‌های مولد تنها راهکار برای بهبود شرایط فعلی در کوتاه مدت است.
ترکش افزایش قیمت خودرو برتن مددجویان کمیته امداد
پایگاه خبری راد: با وجود آمادگی کمیته امداد برای ادامه طرح واگذاری وانت به منظور اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان با پرداخت ۹۰ درصد قیمت خودرو در قالب وام، خودروسازان به دلیل افزایش قیمت خودرو تمایلی به ادامه طرح مذکور که سال گذشته کلید خورد ندارند.
محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان این‌که هیچ محدودیتی برای حمایت از کالاهای داخلی نداریم، گفت: هر کجا که قوانین و مقررات تسهیل‌گر متناسب با شرایط روز کشور نباشد، دولت برای رفع مشکلات آن‌ها اعلام آمادگی کرده است.
دولت از عاملیت به سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت تغییر کند
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد که در حال حاضر هیچ بحث و مذاکره‌ای میان ایرلاین‌های ایرانی و شرکت هواپیماساز آنتونوف اوکراین برای خرید هواپیمای جدید وجود ندارد.
ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4هزار مگاوات می‌رسد
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: با جذب بخش خصوصی و همراهی مسئولان ظرفیت تولید برق خورشیدی تا پایان دولت دوازدهم به 4 هزار مگاوات می‌رسد.
40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است
پایگاه خبری راد: ‌معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق گفت:از دو سال قبل تاکنون 40 نیروگاه خورشیدی در کشور وارد مدار تولید برق شده است.
خراسان جنوبی توجه جدی به صنعت داروسازی زعفران داشته باشد
پایگاه خبری راد: ​ وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تجهیزاتی که در خراسان جنوبی برای بسته بندی و برندسازی زعفران وجود دارد، امید است این استان در راستای گسترش صنعت داروسازی زعفران نیز قدم بردارد.
اختصاص 30 هزار میلیارد تومان برای توسعه‌ استان تهران
پایگاه خبری راد:رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران از اختصاص رقم 30 هزار میلیارد تومانی به عنوان منابع مالی برای توسعه استان تهران خبر داد.
ضرورت حرکت به سوی اقتصاد با ثبات / معیشت مردم دغدغه من است
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی راهبرد «اصلاحات اقتصادی با رویکرد رشد اقتصادی پویا، ‌پایدار و اشتغال­زا» ضرورتی اجتناب ناپذیر است. این شرایط ایجاب می‌کند که سیاست­های اقتصادی در یک فرایند منطقی و توالی زمانی مناسب با بهره‌گیری از توانمندی‌های اندیشمندان دانشگاهی وصاحب نظران مستقل و مجرب، درجهت ایجاد تعادل در بازارهای مختلف و همچنین تعامل سازنده با اقتصاد جهانی و تحکیم بنیان­های اقتصاد صورت پذیرد.
برترین‌ ایده‌های صنایع دریایی معرفی شدند
پایگاه خبری راد: "چهارمین جشنواره ملی دریا، مسیر پیشرفت" با معرفی برگزیدگان در بخش‌های مختلف این رویداد دریایی به کار خود پایان داد.
هشدار وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی به مدیران این وزارتخانه
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی معتقد است که این وزارتخانه برای رسیدن به اهداف خود باید مسائلی هچون اولویت‌بندی پروژه‌ها، کوچک‌سازی بدنه و تعامل بیشتر با بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهد و در این راستا مدیرانی که کارامدی کامل ندارند عزل خواهند شد.
توانایی عبور از سختی‌های پیش رو را داریم
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی راه وشهرسازی با تاکید بر این که ما توانایی عبور از شرایط تحریمی را داریم، گفت: موضوع مسکن مهر یکی از اولویت‌ها و برنامه‌هایم است به دنبال آن هستیم با افزایش تولید مسکن نیاز جامعه به واحدهای استیجاری را برطرف کنیم.
تحریم‌های آمریکا باج‌گیری است/با اتحاد دوره سختی‌ها کوتاه می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران زورگویی و باج‌گیری از ملت ایران است، اظهار کرد: اینکه دولت با اطمینان اعلام می‌کند که واردات کالاهای اساسی و داروهای مورد نیاز مردم در حال انجام و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد، نه به دلیل اقدامات بشردوستانه ایالات متحده آمریکا، بلکه به دلیل راهکارهایی است که خود برای مواجهه با این شرایط اتخاذ کرده است.
درخواست کمک پاکستان از صندوق بین‌المللی پول
پایگاه خبری راد: پاکستان اعلام کرد نیاز به دریافت برنامه نجات از صندوق بین‌المللی پول دارد.