20:47 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

استرس

راز جوانی در "روزه داری"
پایگاه خبری راد: پس از مشخص شدن نتایج بسیاری از مطالعات و آزمایش‌ها مبنی بر اثربخشی روزه داری بر سلامت، یک زوج آمریکایی از نتایج مثبت بیش از یک سال روزه داری خود می‌گویند.
موسسات خیریه نقش زیادی در ارتقای سلامت روان دارند
پایگاه خبری راد: عضو کمیته روان‌پزشکی اجتماعی انجمن علمی روان‌پزشکان ایران گفت: موسسات خیریه و سمن‌های حوزه سلامت می‌توانند نقش زیادی در ارتقای سلامت روان جامعه داشته باشند.
خطر قطع برق از بیخ گوش نمونه‌های زیستی گذشت
پایگاه خبری راد: رییس مرکز ملی ذخائر ژنتیکی که روز گذشته نسبت به در خطر بودن ۴۰ هزار نمونه زیستی به علت قطعی برق هشدار داده بود، امروز اظهار کرد: خوشبختانه روز گذشته برق این مرکز پس از چند ساعت به طور موقت وصل شد اما از سوی وزارت نیرو هیچ‌گونه وعده‌ای داده نشده که قطع برق در هفته‌های آتی عملیاتی نشود.
نه برایشان دلسوزی کنید، نه به آنها بخندید
پایگاه خبری راد: برای اینکه انسان بهتری باشیم لازم نیست حتماً مدرسه بسازیم، با انگشت کوچک‌مان سوراخ یک سد را ببندیم، همه قرآن یا شاهنامه را حفظ کنیم یا سوپرمن باشیم، گاهی کافی است با کسی که دچار یک مشکل مادرزادی است با احترام و همدلی برخورد کنیم. همین!
چرا «تفکرات منفی» بر نگرش مثبت غالب‌تر است؟
پایگاه خبری راد: یک روانشناس با اشاره به تاثیر مثبت اندیشی در میزان موفقیت زندگی انسان‌ها گفت: مثبت‌اندیشی مهارتی کاملاً اکتسابی است که با سلامت جسمی و روانی افراد رابطه مستقیم دارد و فرد می‌تواند با تکرار و تقلید از دیگران آن را در خود پرورش دهد.
ویروس هرپس عامل ۵۰ درصد از موارد بیماری آلزایمر
پایگاه خبری راد: متخصصان علوم پزشکی در مطالعه‌ای مشاهده کردند که ویروس هرپس عامل نیمی از موارد ابتلا به آلزایمر است.
چرا فشار خون مازندرانی‌ها بالا رفته است؟
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: نوع رژیم غذایی پرکالری مانند مصرف زیاد برنج، عدم تحرک کافی و چاقی از عوامل مهم زمینه ساز و شیوع بالای بیماری فشار خون در استان مازندران است.
آسیب فضای مجازی برای نوجوانان/ارتباط بازی‌های اینترنتی خشن با خودکشی و اعتیاد
مدیر گروه تخصصی سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت روان جوانان و نوجوانان در سطح جامعه، برخی از مهم‌ترین آموزش‌ها و مهارت‌های خودمراقبتی جوانان و نوجوانان با هدف ارتقای سلامت این گروه از جامعه را بیان کرد.
تشکیل بانک اطلاعاتی حمایت از فضای مجازی کودکان
پایگاه خبری راد: مجری سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک با تاکید بر رونمایی از برنامه‌های بخش خصوصی در این حوزه گفت: تمام طرح‌های رونمایی شده در مورد توسعه خدمات فضای مجازی کودک در دسترس است که یک بانک اطلاعاتی برای بازیگران خدمات فضای مجازی کودک (کودکان، اولیا آنان، مربیان، تولیدکنندگان محتوا، ارائه‌دهندگان خدمات و غیره) محسوب می‌شود.
از تب «پوشک و روغن و رب» چه خبر؟
پایگاه خبری راد: هفته‌های سختی را پشت سر گذاشته‌ایم؛ روزهای نگران قیمت دلار و طلا بودن و رد و بدل کردن آخرین پیش‌بینی‌ها در مورد سرنوشت کشور و نظام و نظم جهانی در تاکسی و مترو و اتوبوس.
کاهش سن سکته‌های قلبی به زیر 40 سال
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: میزان بیماری های قلبی عروقی با بالا رفتن سن افزایش می یابد و بیشترین شیوع آن پس از سن 60 سالگی است اما متاسفانه امروزه سن بروز آن کاهش یافته و شاهد موارد زیاد سکته‌های قلبی در سنین زیر 40 سال هستیم.
بیش از ۹ درصد ایرانیان، سالمند هستند
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن اعلام آمار و ارقام جمعیت سالمند کشور، سیاستگذاری‌های انجام شده در حوزه سلامت سالمندان را تشریح کرد.
داستان آنهایی که از تهران دل کنده‌اند
پایگاه خبری راد: با بالا رفتن هزینه‌های زندگی و امرار معاش در تهران خیلی‌ها به فکر مهاجرت به شهرهای کوچک افتاده‌اند.
هیچ دانشجوی روزانه‌ای بدون خوابگاه نمی‌ماند
پایگاه خبری راد: همزمان با آغاز مهرماه و سالتحصیلی جدید، دانشجویان جدیدالورود باید بدون دغدغه وارد دانشگاه‌ها شده و تحصیل علم و دانش را آغاز کنند اما متأسفانه چند سالیست دانشگاه مادر همدان با مشکل اسکان دانشجویان مواجه است هر چند به نظر می‌رسد امسال کمی اوضاع سامان یافته است.
اختراع ترکیب دارویی جدید در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
پایگاه خبری راد: معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: محققان مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان موفق شدند با ترکیب دو داروی شناخته شده، ترکیبی جدید با کاربردی نوین در زمینه درمان اختلالات نفروپاتی، فیبروز ریوی و رتینوپاتی را به مجموعه دارویی کشور اضافه کنند.