09:56 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

آشفته

از بازار خودرو چه خبر؟!
پایگاه خبری راد: این روزها بازار لوازم یدکی و قطعات به پیروی از بازار خودرو آشفته شده به طوری که شاهد افزایش روزانه و در برخی موارد رشد ساعتی قیمت کالاها در این بازار هستیم.
چرا قیمت خودرو، کاهش نمی یابد؟
پایگاه خبری راد: جوسازی ناشی از اعلام قیمت های جدید خودروها، فروشندگان و خریداران را در بازار بلاتکلیف کرده است.
افزایش بی رویه قیمت اجناس توسط فروشندگان!
پایگاه خبری راد: بازرسی و نظارت ضعیف در این حوزه و صدور جرائمی که متخلفین را مجاب نمی‌کند، باعث افزایش بی رویه قیمت اجناس از سوی کسبه شده است و شاهدیم فروشندگان بدون هیچ واهمه‌ای قیمت قبلی اجناس را پاک کرده و قیمت مدنظر خود را درج می‌کنند.
پیشنهاد کارشناسان برای قیمت نفت در بودجه ۹۸
پایگاه خبری راد: حدود ۱۰ روز دیگر لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ از سوی دولت به مجلس تقدیم می‌شود و قیمت نفت به‌دلیل تحولات بازار جهانی و اعمال تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران امسال از اهمیت بیش‌تری نسبت به گذشته برخوردار است.
ارقام پولشویی در کشور بیداد می کند!
پایگاه خبری راد: مگر اعلام مبارزه با مفسدین اقتصادی و ارقام بزرگ کشف شده از این افراد حکایت از شبکه‌های بزرگ فساد مالی درکشور نمی‌کند؟ حال چگونه از بیان اظهارات در این خصوص به عنوان تضعیف نظام یاد نمی‌شود اما از بیان یک موضوع بدیهی توسط اقای ظریف برخی آشفته می‌شوند .
 پیشنهاداتی برای خروج مسکن از رکود
پایگاه خبری راد: در شرایطی که بازار مسکن در رکود تورمی قرار گرفته کارشناسان پنج راهکار را برای بهبود اوضاع این بخش ارایه کرده‌اند که از جمله آنها می‌توان به افزایش سقف تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان، هم‌افزایی دولت و بخش خصوصی در جهت تقویت انبوه‌سازی، فسادزدایی، اجرای قوانین موثر و کوشش برای اجرای بازآفرینی پایدار اشاره کرد.
رایزنی نمایندگان بخش خصوصی و حاکمیت برای حل مشکلات بنیادین اقتصادی
پایگاه خبری راد: اعضای هیات نمایندگان اتاق تهران در چهل و چهارمین نشست خود، در حضور علی علی آقا محمدی، رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به بیان مشکلات و چالش‌های اقتصادی و راهکاری پیش رو پرداختند. فعالان بخش خصوصی در این دیدار به چالش‌های مختلف ایجاد شده در فضای کسب‌وکار پرداختند و از مسایل ارزی گرفته تا پیمان‌سپاری ارزی، بخشنامه‌های متعدد دولت، عدم تصمیم‌گیری و مشورت نکردن با بخش خصوصی را بیان کردند.
 بلوف نفتی عربستان علیه ایران!
پایگاه خبری راد: هنوز دو ماه از خط و نشان نفتی عربستان برای ایران و این‌که قصد دارد در ازای خروج هر بشکه نفت ایران دو بشکه صادر کند، نگذشته که وزیر انرژی این کشور اعلام کرده است میزان تولید نفت در عربستان ۵۰۰ هزار بشکه کاهش خواهد یافت.
تحقق یافتن بسیاری از شعارهای انقلاب در کشور
پایگاه خبری راد: معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه بسیاری از شعارهای انقلاب محقق شده است، گفت: تا نقطه مطلوب ما فاصله زیادی وجود دارد و باید همچنان آرمان ها و اهداف انقلاب را مدنظر قرار دهیم و برای تحقق آن ها تلاش کنیم.
بدهی ۲۰ هزار میلیارد تومانی ایران‌خودرو و سایپا به قطعه‌سازان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در حال حاضر ایران‌خودرو و سایپا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بابت قطعات دریافتی به قطعه‌سازان بدهکارند.
نظام آشفته اقتصادی، مهمترین علل گرایش دانشجویان به رشته‌های بالینی
پایگاه خبری راد: یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نابرابری دستمزدها بین رشته های علوم پایه و بالینی باعث شده که بیشتر دانشجویان برای ادامه تحصیل به سراغ رشته های بالینی بروند تا درآمد بیشتری کسب کنند.
از حمله سایبری به ایران تا عضویت در شورای حکام
پایگاه خبری راد: عضویت ایران در شورای حکام اتحادیه جهانی ارتباطات و همچنین حمله به زیرساخت‌های ارتباطی کشور از مهمترین اخبار هفته‌ گذشته در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بود.
با مستندات، حمله سایبری روز گذشته را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حمله سایبری روز گذشته به تاسیسات ارتباطی کشورمان و دفع آن گفت: تصمیم داشتند از طریق نفوذ به یکی از سرورهای پابلیک موجود در بستر اینترنت برای ارائه خدمات به زیرساخت‌های داخلی دسترسی بگیرند که این نفوذ شناسایی و کدگذاری شده بود و متوجه بودیم که این را برای روز مبادا گذاشته بودند و اکنون با مستندات، این اقدام وقیح را از مراجع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.
خواب آشفته ترامپ محقق نمی‌شود
پایگاه خبری راد: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران، گفت: در شرایط حاضر در مقابل رفتار زورمندانه آمریکا و ترامپ قرار داریم که تحریم‌های یکجانبه اعمال می‌کند و خواب آشفته دیده که بتواند با تحریم‌ها مردم ایران را به زانو در بیاورد.
گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو به قوه قضاییه ارجاع شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو به دستگاه قضایی موافقت کردند.