06:56 | دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دریا

تقویت اقتصاد دیجیتال، عامل توسعه کسب و کار در کشور
نماد برتر- چند سالی هست که همه ما با کلماتی همچون فناوری اطلاعات، دیجیتال، شبکه های اجتماعی، کانال های الکترونیک، فضای مجازی و مفاهیمی از این قبیل آشنا شده ایم.
اما و اگرهای امضا قرارداد بین صندوق توسعه ملی با صندوق تثبیت
نماد برتر- در حال حاضر مطابق یکی از بندهای مندرج در پیش نویس قرارداد، صندوق توسعه ملی پرداخت ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مبلغ ۵۱۰ میلیارد دلار را منوط به دریافت مطالبات خود از سازمان امورمالیاتی کرده، که صندوق ثبیت مطابق جایگاهی که در آن قرار گرفته امکان پذیرش چنین مسئله‌ای را ندارد.
تعداد ۴ میلیون واکسن کرونای ایرانی صادر شد
نماد برتر- رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تعدادی از تولیدکنندگان مشتریانی در خارج از کشور دارند و حدود ۴ میلیون دز واکسن کرونای داخلی هم به خارج از کشور صادر شده است.
سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
ادامه تعطیلات نوروزی برای «سابیک»
نماد برتر - سیمان آبیک در مجموع سبدی از انواع سیمان را در دستور کار خود برای عرضه در بورس کالا آماده کرده و تقریبا تمام کیسه‌های سیمان خود را هم فروخت تا درآمد ۲۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی را بدست آورد.
درآمدهای «شتران» آب رفت!
نماد برتر - پالایش نفت تهران در هفته منتهی به ۱۱ فروردین‌ماه با استقبال مشتریان همراه شد اما؛ با وجود تقاضای بالاتر از عرضه‌ها شاهد آن بودیم که میزان معاملات کمتر از حد عرضه‌ها بود.
طرح تسهیلات «انتخاب» در «وزمین» کلید خورد
نماد برتر - یکی از هدف‌های بانک ایران‌زمین در راستای بانکداری باز و مشتری‌مدار، طرح تسهیلاتی «انتخاب» را در معرض دید مشتریان خود قرار داده است.
واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر پردیس سریعا تکمیل شود
نماد برتر- رئیس‌جمهور در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر پردیس به وزارت راه وشهرسازی و سایر دستگاه‌های مرتبط دستور داد، در اقدامی جهادی، عقب‌افتادگی‌ها در تکمیل واحد‌های مسکن مهر را سریعا جبران و زمینه تحویل واحد‌های باقیمانده را به متقاضیان فراهم کنند.
حذف ارز ترجیحی؛ خبری مثبت برای سهام شرکت‌های بورسی
نماد برتر- به طور معمول حذف ارز ترجیحی از صنایع به عنوان خبری مثبت برای صنایع مربوطه تلقی می شود، دلیل آن هم این است که روند تولید و فروش شرکت‌ها افزایش پیدا می کند و آنها دیگر درگیر دریافت ارز و خرید ماده اولیه از طریق آن ارز نخواهند شد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
شاخص‌کل "بورس" با سرعت ۲۳ هزارتایی آغاز کرد/ خودرویی‌ها به وقت عرضه
گروه خودرو با عرضه‌های جدی روبرو شد و اگرچه برخی سهام کلیدی آن توانستند صف خرید خود را حفظ کنند، اما تعدادی از سهام آن حتی در مقادیر منفی مبادله شدند و البته خودرویی‌ها امروز حجم پول حقیقی بالایی را به نیش کشیدند.
پتانسیل بالای رشد قیمت ورق گرم در ایران پس از تعطیلات نوروز!
نماد برتر- با جهش قابل توجه قیمت ورق گرم فولاد در دنیا ناشی از محدودیت عرضه اسلب و انواع ورق فولادی از سوی روسیه و اوکراین، قیمت ورق گرم فولاد مبارکه در بورس کالای ایران حالا با رقم ۸۰۲$/تن جزء ارزانترین قیمت‌های دنیا است!
آیا ایران در نبود روسیه، نقش حیاتی ایفا می کند
با برسی سهم صادرات روسیه در دنیا و اختلال در این صادرات که سبب جهش قیمت‌ها در جهان شد کشور‌های واردکننده نیز در دو بعد تصمیم گرفتند تا این خلا را جبران نمایند هم بصورت فوری و هم بصورت اینده نگر.
برگ برنده "زکوثر" در دوران رکود بازارسرمایه
نماد برتر- مجموع بهای تمام شده سرمایه گذاری‌های "زکوثر" طی دوره یک ماهه نسبت به سال گذشته یک روند صعودی ۶۳ درصدی را به همراه داشت.
از اقدامات انجام شده در ۱۴۰۰ تا برنامه‌های پیش‌روی مرکز مبارزه با پولشویی در ۱۴۰۱
نماد برتر- رئیس مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۰ و همچین برنامه‌های آتی این مدیریت در سال پیش‌رو را تشریح کرد.