22:40 | پنجشنبه 9 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day
تعداد ۴ میلیون واکسن کرونای ایرانی صادر شد

1401/01/17 11:02

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:

تعداد ۴ میلیون واکسن کرونای ایرانی صادر شد

نماد برتر- رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت گفت: تعدادی از تولیدکنندگان مشتریانی در خارج از کشور دارند و حدود ۴ میلیون دز واکسن کرونای داخلی هم به خارج از کشور صادر شده است.


به گزارش نماد برتر- بهرام دارایی، رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت درخصوص تولیدکنندگان داخلی می‌توانند در ماه حداقل ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا تولید کنند اظهار کرد: تعدادی از تولیدکنندگان مشتریانی در خارج از کشور دارند و حدود ۴ میلیون دز واکسن کرونای داخلی هم به خارج از کشور صادر شده است. در آینده نزدیک تاییده مصرف واکسن‌های MRNA داخلی هم دریافت خواهد شد.



وی افزود: واکسن کوو ایران برکت مراحل نهایی تاییده سازمان بهداشت جهانی را طی می‌کند. چند دوره مذاکرات انجام و مستندات آن ارائه شده است. علیرغم محدودیت‌های سازمان بهداشت جهانی تولیدات ایرانی در نوبت بررسی قرار گرفته‌اند و برکت از همه آن‌ها جلوتر است.



دارایی درخصوص واکسن مورد استفاده گفت: سبد متنوعی از واکسن‌ها را در اختیار داریم، اما از بین تمامی واکسن‌های موجود، واکسن‌های پاستوکووک و سینوفارم مجوز استفاده برای کودکان کشورمان را دریافت کرده اند. واکسن‌های دیگر هم در مرحله کارآزمایی بالینی هستند و به محض تایید مجوز از طرف سازمان غذا و دارو برای تزریق در کودکان پیشنهاد می‌شوند.