02:45 | جمعه 14 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

تحلیلگر

کاهش قیمت نفت تداوم یافت
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه بیش از ۸ درصد کاهش یافت، این در حالی است که نگرانی‌ها درباره قرنطینه‌های جدید در چین و تأثیر بالقوه بر تقاضا به کاهش قیمت‌ها انجامیده است.
کاهش قیمت نفت در پی افزایش قرنطینه شانگهای
نماد برتر- قیمت نفت در روز دوشنبه حدود ۴ دلار سقوط کرد، این در حالی است که نگرانی ها درباره کاهش تقاضای سوخت در چین پس از اینکه مقامات شانگهای گفتند که مرکز مالی این کشور را برای آزمایش کووید-۱۹ طی ۹ روز تعطیل خواهند کرد، افزایش یافت.
شدیدترین کاهش هفتگی نفت
نماد برتر- اگر چه قیمت نفت در روز جمعه بالاتر رفت، اما شدیدترین کاهش هفتگی خود از نوامبر را به ثبت رساند. از سوی دیگر در طلای زرد، قیمت طلا در روز جمعه کاهش یافت و در پایان یک هفته پر نوسان را به تثبیت رساند؛ تحلیلگران هشدار دادند که تشدید تنش در اوکراین می تواند تقاضای امن بیشتری را تحریک کند.
آیا طلا در معرض ریزش قیمت بزرگتری قرار دارد؟
نماد برتر- پس از شوک ژئوپلیتیکی اولیه حمله نظامی همه جانبه روسیه به اوکراین، اونس طلا به پایین ۱۹۰۰ دلار عقب نشینی کرد اما تحلیلگران درباره نوسان بالایی که پیش روی این فلز ارزشمند قرار دارد، همچنان هشدار می دهند.
تطمیع بازار گاز اروپا با افزایش عرضه روسیه!
نماد برتر- قیمت گاز انگلیس و هلند پس از رشد چشمگیری که تحت تاثیر حمله نظامی روسیه به اوکراین داشت، در پی سودگیری و انتظارات برای ازسرگیری جریان خط لوله یامال-یوروپ در مسیر غرب این خط لوله، کاهش پیدا کرد.
تکرار قصه سقوط بیت کوین ادامه دارد؟
نماد برتر- فیزیکدانان بر این باورند که هرچه بالا رود، باید پایین آید و این موضوع درباره ارز دیجیتال پرمعامله جهان یعنی بیت کوین نیز درست است. یک تحلیلگر برجسته ارزهای دیجیتال هشدار داد که بیت کوین ممکن است با کاهش اندک و افزایش احتمالی نرخ بهره در ماه مارس، به سطوح پایین‌تری سقوط کند.
بی‌اعتمادی سهامداران؛ پاشنه آشیل ثبات بازار سرمایه
نماد برتر: بازگشت ثبات و بازسازی اعتماد مخدوش شده سهامداران از جمله مهمترین اقداماتی است که دولت باید در راستای ایجاد آرامش در بازار سرمایه انجام ده
قیمت‌گذاری دستوری؛ سدی آهنین در برابر پیش‌بینی پذیری اقتصاد
موضوع قیمت‌گذاری یکی از مولفه‌های موثر در پیش‌بینی پذیری اقتصاد بوده که بارها از سوی کارشناسان و سیاست‌گذاران مطرح شده است؛ براین اساس، قیمت‌گذاری دستوری، سمی مهلک برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود.
اثر بازارهای جهانی بر بازارسرمایه؛ مستقیم اما تدریجی
تاثیر بحران‌های جهانی بر بازار سرمایه کشور به علت وجود تحریم‌ها روند پرشتابی ندارد اما اثر تغییرات قیمتی بر بازار کامودیتی‌ها به تدریج در داخل کشور مشاهده می‌شود.
نخستین عرضه صادراتی ملی مس در بورس کالا
مس به عنوان رهبر فلزات پایه که اغلب، قیمت‌های آلومینیوم، نیکل، سرب و سایر کالاهای صنعتی از نرخ این فلز تاثیر می‌پذیرند و در میان شماری از تحلیلگران به دلیل تطابق شاخص تقاضا و قیمت آن با روند اقتصادی جهانی به «دکتر مس» شهرت دارد، فردا برای نخستین بار روی تابلوی تالار صادراتی بورس کالا در جزیره کیش می‌رود.
رشد ۷۲ درصدی سود خالص شرکت‌ها در نیمه نخست سال
سود خالص شرکت‌ها در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ افزایش ۷۲ درصدی را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است. همچنین، دولت از ابتدای مهر تا الان هیچ گونه اوراقی را نفروخته است و صرفاً این آمار عملیات بازار باز است.
شتابزدگی سهامداران نسبت به تغییرات نرخ سود بانکی
یکی از دغدغه های مهم این روزهای اهالی بازار سرمایه حول محور رشد نرخ سود بانکی می چرخد؛ به عبارتی زمزمه‌های افزایش نرخ بهره یا نرخ سود از دلایلی است که بین سهامداران هراس ایجاد کرده و نسبت به آن شتابزده دست به تصمیم‌گیری گرفتند.
رشد قیمت‌های جهانی؛ شمشیری دو لبه
مدتی است، روند صعودی بازارجهانی کامودیتی ها و نفت، بیش از گذشته توجه سرمایه گذاران را به خود معطوف کرده است، طوری‌که آنها بیش از گذشته، برای ترسیم دورنمای سرمایه‌گذاری خود به دنبال ثبات و بررسی نوسانات این مهم می‌پردازند.
احیای برجام و ارزیابی آثار احتمالی آن بر بازار سرمایه
با روی کارآمدن دولت جدید و تأکید وزیر امور خارجه بر عملگرا و نتیجه گرا بودن مذاکرات احیای برجام با حفظ منافع و تأمین حقوق ملت ایران، امیدها بر بازگشت توافقات و پایبندی طرف مقابل به مفاد توافق هسته‌ای و تضمین در برداشتن تحریم‌ها زنده شده است.
از رشد قیمت نفت تا رشد قیمت فلزات پایه
رشد اخیر قیمت نفت که برخی رسانه‌های بین‌المللی از آن به عنوان بحران قیمت انرژی یاد می‌کنند، سبب شد تا قیمت فلزات هم با رشد مناسبی در هفته گذشته مواجه شود.