08:18 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

نهاده

بورس آماده برای جهشی غیرواقعی!
نماد برتر - به نظر می رسد بازار سرمایه قرار است برای بار چندم به کمک بودجه دولت آماده و جیب دولتی ها را از جیب سهامداران پر کند و در این را حتی از شاخص سازی مجدد نیز دریغ نخواهد کرد.
نشست تخصصی نقد و بررسی گزارش ارزش‌گذاری سهام شرکت تپسی
نماد برتر- ارزش‌گذاری دارایی‌ها از جمله اوراق بهادار یکی از ارکان اصلی مؤثر بر تصمیم‌گیری‌های مالی و ‌سرمایه‌گذاری اشخاص حقیقی و حقوقی در کسب‌وکارهای شخصی کوچک تا کسب‌وکارهای بزرگ و بین‌المللی به شمار می‌آید.
عملکرد مرکز مالی بعد از ۵ سال: زیان انباشت صفر
نماد برتر- دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه، مجمع عمومی عادی سالیانه و مجمع عمومی فوق العاده مرکز مالی ایران برگزار شد.
پلتفرم مشترک ایران و سوریه؛ تسهیلگر مبادلات کالایی دو کشور
نماد برتر- همکاری‌های موجود بین بورس کالای ایران و سوریه به تسهیل مبادلات کالایی کشور و انجام نظام‌مند آن کمک می‌کند تا هم از نظر میزان ارزش مبادلات هم قیمت و کیفیت تاثیر مثبتی بین دو کشور بگذارد.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.
افزایش قیمت نفت در پی خنثی شدن کاهش تقاضای چین
نماد برتر- نفت در معاملات پرتلاطم روز گذشته، دوشنبه، افزایش یافت و نفت خام برنت به بالای ۱۱۳ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که قطع نفت در لیبی و نگرانی نسبت به عرضه جهانی محدود در بحبوحه بحران اوکراین، نگرانی‌ها ناشی از کاهش تقاضای چین را خنثی کرده و افزایش قیمت نفت را در پی داشته است.
"کالا" ۵ درصد از سهامش را منتقل می‌کند
نماد برتر- شرکت بورس کالا از انتقال سهم از نهادهای مالی و فعالان به سایراشخاص خبر داد.
"انرژی" ۵ درصد از سهام خود را انتقال می‌دهد
نماد برتر- شرکت بورس انرژی ایران از انتقال سهم ازنهادهای مالی و فعالان به سایراشخاص خبر داد.
سودی که دست‌مایه توسعه می‌شود
نماد برتر- در بودجه سال آینده برای سپرده‌گذاری بلند مدت شرکت‌های حقوقی مالیات پیش‌بینی شده، با این اقدام امید است شرکت‌ها ملزم به درگیر کردن سودشان در پروژه‌های تولیدی و توسعه‌ای جدید شوند.
تمرکز طرح و برنامه‌های دولت و مجلس متناسب با تحقق شعار سال
نماد برتر- دستیابی به پیشرفت کشور همراه با اشتغال و تولید موضوعی است که همه ساله مورد توجه است و امسال بحث دانش بنیان به عنوان یک رویکرد مهم و اساسی به آن افزوده شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بیشترین بهره‌وری‌ها را داشته و پیشرفت‌های قابل توجهی را در تمام حوزه‌ها حاصل کنیم.
سیاه و سفید تغییر نرخ تسعیر ارز واردات
نماد برتر- تغییر نرخ ارز مبنای محاسبه ارزش گمرکی، از یک طرف باعث افزایش هزینه تولید برخی از صنایع وابسته به مواد اولیه وارداتی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش قابل توجه قیمت نهایی آنها شود اما از سوی دیگر تا حدودی سایه شوم قیمت گذاری دستوری را از سر آنها بر می‌دارد.
قیمت‌گذاری دستوری را حذف کنید!
نماد برتر - منتقدان آزادسازی قیمت اوره ادعا دارند اوره به برزیل صادر و در به جای آن، نهاده های دامی وارد کشور می شود.
پیشنهاد شرکت بورس تهران برای تغییر دامنه نوسان در سال ۱۴۰۱
نماد برتر-بعد از نوسانات شدید ایجاد شده در بورس طی ٢ سال گذشته، اقدامات زیادی برای بازگشت آرامش به بازار و در راستای ایجاد تغییر در مسیر شاخص بورس در دستور کار مسوولان ارشد بازار سرمایه قرار گرفت؛ این در حالی است که با وجود تصمیمات اتخاذ شده به نفع معاملات بورس اما هیچ یک از آنها نتوانست با تاثیری مثبت بر روند بازار همراه شود و زمینه ساز روزهای خوش در بین سرمایه گذاران بازار سرمایه شود.
فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی استقلال و پرسپولیس
نماد برتر- سازمان خصوصی سازی فراخوان عرضه بلوک‌های مدیریتی سهام دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را منتشر کرد.
پتانسیل‌های طلایی بورس برای رشد شرکت‌های دانش بنیان
نماد برتر- عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به نقش بازار سرمایه در تحقق شعار سال ۱۴۰۱، گفت: رشد اقتصادی بدون دخالت دولت برای برطرف کردن موانع رشد در بسیاری از کشورهای درحال توسعه ممکن نیست.
صفحه قبل | صفحه بعد