23:21 | جمعه 7 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
"شپاس" هیات مدیره جدید انتخاب کرد
نماد برتر- شرکت نفت پاسارگاد از تغییر ترکیب هیات مدیره خبر داد.
زمین "ثشرق" را کسی نخرید
نماد برتر- شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق از عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده خبر داد.
بخشنامه وزارت صمت بر سود "کویر" اثر قابل توجهی دارد
نماد برتر- شرکت تولیدی فولاد سپید فراب کویر درخصوص وضع عوارض بر صادرات وزارت صمت توضیح داد.
"زاگرس" و تغییر در ترکیب هیات مدیره
شرکت پتروشیمی زاگرس از تغییر ترکیب در هیات مدیره خبر داد.
روز شلوغ رینگ داخلی بورس انرژی ایران
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از ۷۰ هزار و ۲۴۶ تن فرآورده هیدروکربوری است.
افزایش قیمت نفت در پی تشدید بحران اوکراین
نماد برتر- قیمت نفت روز دوشنبه با افزایش نگرانی‌ها درباره کاهش عرضه جهانی افزایش یافت. همچنین، عمیق‌تر شدن بحران در اوکراین چشم‌انداز تحریم‌های سنگین‌تر غرب علیه روسیه را افزایش داد.
تاثیر داده های اقتصادی چین بر طلای جهانی
نماد برتر- در شرایطی که ادامه همه‌گیری کرونا در چین موجب بروز محدودیت‌های گسترده‌تری حتی نسبت به شروع همه‌گیری‌ها در سال ۲۰۲۰ شده است، قرنطینه‌های اخیر در چین به نسبت خطر بزرگ‌تری برای تورم جهانی امروز به شمار می رود چرا که داده‌های تجاری نشان می‌دهد که جهان بیشتر به کالاهای چینی وابسته شده است.
اشتغال‌زایی از مسیر تمرکز بر اقتصاد دانش بنیان با تغییر رویه دولت و مجلس
نماد برتر- مجلس و دولت انبوهی ضوابط، سر راه اخذ مجوز کسب و کار قرار دادند و شرکت‌های دانش بنیان نمی‌توانند به آسانی در این روند ورود کنند. برای این منظور باید اقداماتی در جهت تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انجام داد و از توانمندی افراد متخصص در زمینه تولید و در مسیر پیشرفت کشور استفاده کرد.
ضرورت امروز بازار سرمایه؛ تطبیق زمان‌های معاملاتی با بازارهای جهانی
نماد برتر- مدیرعامل شرکت سبدگردان «هیوا» با مناسب دانستن اقدام اخیر سازمان بورس مبنی بر افزایش عمق مظنه‌ها، افزود: همزمان با این مباحث باید به افزایش ساعت و روزهای معاملاتی نیز پرداخته شود؛ زیرا یکی از عدم تقارن‌هایی که در بازار سرمایه وجود دارد بابت اختلاف ساعت و روزهای معاملاتی با بازارهای بین المللی است، موضوعی که توجه به آن می‌تواند بر نوسانات قیمتی و پیش‌بینی‌پذیری بازار کمک کند.
افزایش قیمت نفت در پی احتمال ممنوعیت واردات نفت روسیه
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه پس از کاهش زودهنگام دوباره افزایش یافت. این در حالی است که تقاضای نفت، قیمت آن را در آستانه تعطیلات آخر هفته و با توجه به اخباری مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ممکن است واردات نفت روسیه را ممنوع کند، افزایش یافت.