00:03 | جمعه 10 فروردين 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
سهامداران "زقیام" درجریان باشند
نماد برتر- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده شرکت کشت و دام قیام اصفهان در تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۷ برگزار می‌شود.
کاهش ۵ درصدی قیمت نفت در پی هشدار تورم صندوق بین‌المللی پول
نماد برتر- پس از هشدار صندوق بین‌المللی پول نسبت به افزایش تورم و کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد جهانی، قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های تقاضا ۵ درصد سقوط کرد.
رفع محدودیت‌ ریزساختارها به کمک قوانین بازدارنده در دست‌کاری قیمتی
نماد برتر- مدیر تحلیل و سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری «دانایان» معتقد است: بنابر علم اقتصاد، بازاری کاراتر و واقعی‌تر می‌شود که در آن محدودیتی وجود نداشته باشد، براین اساس اکثر بازارهای مالی دنیا بر نبود هرگونه محدودیت برای افزایش نقدشوندگی و شفافیت آن بازار معتقدند، اما باید در نظر داشت رفع محدودیت‌ها باید به دنبال تبیین قوانینی باشد که به نوعی از بازارسازی‌ و دست‌کاری‌های قیمتی نیز جلوگیری کند.
سایه کسری بودجه زیر چتر راهکارها و برنامه‌های دقیق از سر اقتصاد کشور برداشته می‌شود
نماد برتر- متأسفانه نداشتن برنامه درست و دقیق و پیش‌بینی‌های غیرمنطقی باعث شده درآمدهای مد نظر دولت تحقق نیابد. به گفته ابوترابی؛ امیدواریم با توافق برجام گام‌های مهمی در اقتصاد کشور برداشته شود و در غیر این صورت باید تلاش کرد با راهکارها و برنامه‌های دقیق، تحریم‌ها را دور زده و اقتصاد را به ثبات نزدیک‌تر کرد.
پرونده عوارض صادراتی روی میز نمایندگان مجلس
نماد برتر- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بخشنامه وزارت صمت مبنی بر وضع یک دفعه‌ای عوارض بر محصولات صادرات محور، در مجلس پیگیری می‌شود.
عرضه بیش از ۱۲۵هزار تن انواع فروآورده‌های هیدروکربوری در بورس انرژی
نماد برتر- بورس انرژی ایران امروز سه‌شنبه ۳۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۱ میزبان عرضه بیش از ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ تن فرآورده هیدروکربوری است.
صعود بورس چه تاثیری روی ارزش سهام عدالت گذاشت؟
نماد برتر- روند صعودی بازار سرمایه باعث افزایش ارزش واقعی سهام عدالت نیز شده و درحالی که ارزش واقعی سهام ۴۹۲ هزار تومانی در اواسط فروردین ماه بیش از ۱۱ میلیون تومان بود، طبق آخرین امار به بیش از ۱۲ میلیون تومان رسیده است.
افزایش قیمت نفت در پی خنثی شدن کاهش تقاضای چین
نماد برتر- نفت در معاملات پرتلاطم روز گذشته، دوشنبه، افزایش یافت و نفت خام برنت به بالای ۱۱۳ دلار در هر بشکه رسید. این در حالی است که قطع نفت در لیبی و نگرانی نسبت به عرضه جهانی محدود در بحبوحه بحران اوکراین، نگرانی‌ها ناشی از کاهش تقاضای چین را خنثی کرده و افزایش قیمت نفت را در پی داشته است.
امکان دو برابر شدن دامنه نوسان سهام به درخواست بازارگردان
نماد برتر- براساس ماده ۲۱ دستور العمل فعالیت بازارگردانی مصوب هیات مدیره سازمان بورس، اجازه افزایش دامنه نوسان به درخواست بازارگردان به هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران محول شده است.
نرخ صادرات "سکرد" افزایش حق گمرکی را پوشش می دهد
نماد برتر- شرکت سیمان کردستان درخصوص نرخ عوارض گمرکی بخشنامه وزارت صمت شفاف سازی کرد.