08:41 | دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
گره ملموس نبودن رشد اقتصادی کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی‌که بسیاری از کارشناسان اقتصادی در صحت و سقم رشد اقتصادی هفت درصدی اعلام شده از سوی مرکز آمار شبهه وارد می‌کنند و معتقدند که رشد اقتصادی اعلام شده در زندگی مردم نمایان نیست، مرکز آمار قویا از آمارهای خود دفاع کرده و توضیح می‌دهد رشد اقتصادی هفت درصدی سه ماهه نخست سال ۱۳۹۶ مربوط به صنایع بزرگ است.
کدام بانک‌ها بیشتر سپرده گرفتند؟
پایگاه خبری راد: در بین شبکه بانکی این بانک‌های تجاری هستند که میزان سپرده‌گیری آنها در مقایسه با سایر بانک‌ها رشد قابل توجهی دارد، چرا که درصد رشد سپرده‌های قانونی این بانک‌ها در بانک مرکزی بالاترین حد را به خود اختصاص داده است.
کاغذ ۲۵ درصد گران شد
پایگاه خبری راد: رییس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران از گرانی ۲۵ درصدی کاغذ از ابتدای سال تاکنون خبر داد و اعلام کرد که شیب قیمت این محصول طی سه ماهه اخیر افزایش چمشگیری داشته است.
پیشنهاد تخصیص وام 40 میلیون تومانی به زلزله‌زدگان کرمان/فعلا نیازی به کانکس نیست
پایگاه خبری راد: مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان با بیان اینکه فعلا کانکس برای زلزله زدگان کرمان نیاز نیست ، گفت: برای واحدهای خسارت دیده شهری 40 میلیون تومان وام و 6 میلیون کمک بلاعوض و برای روستاها 30 میلیون تومان وام و 5 میلیون بلاعوض پیشنهاد داده ایم که برای تصویب آن باید منتظر تصمیم هیات دولت بمانیم.
باید جست‌وجوگر خود را آپدیت کنیم؟
پایگاه خبری راد: احتمالا شما هم هنگام باز کردن مرورگرهای خود با پیغام درخواست به‌روزرسانی جست‌وجوگر خود روبه‌رو شده اید که به احتمال زیاد هم آن را رد کرده‌اید؛ اما این به‌روزرسانی مزایایی دارد که با دانستن آنها ممکن است دیگر درخواست به روزرسانی را رد نکنید.
صادرات 28 میلیارد دلار مواد غیرنفتی به کشورهای مختلف
پایگاه خبری راد: معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به کاهش صادرات مواد غیرنفتی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته گفت: ایران در هشت ماهه امسال ۲۸ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته است.
جرقه‌ای در اقتصاد آب و برق
پایگاه خبری راد: وزارت نیرو بسته ای برای اقتصادی شدن طرح های آب و برق و مشارکت فعال‌تر بخش خصوصی طراحی کرده که نهایتا طبق وعده های داده شده در چهار سال آتی شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.
معادن زلزله‌زده کرمان پلمب شده است
پایگاه خبری راد: در پی وقوع زمین‌لرزه در هجدک استان کرمان رییس سازمان نظام مهندسی معدن از پلمب شدن سه معدن بزرگ ذغال‌سنگ که در این محدوده قرار داشتند جهت جلوگیری از آسیب‌های احتمالی و بررسی خسارت‌ها خبر داد.
کارنامه 100 روزه صنعتی، معدنی و تجاری دولت دوازدهم
پایگاه خبری راد: پس از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نیز فعالیت‌های خود طی مدت مذکور را تشریح کرد.
مرا وارد چالش نان با وزارت صنعت نکنید/تورم محصولات کشاورزی زیاد نیست/آنفلوآنزا عامل گرانی مرغ
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی شب گذشته درباره مسائل مختلفی از جمله علت ممنوعیت ثبت سفارش و واردات برنج، افزایش قیمت محصولات پروتئینی از جمله مرغ، گوشت و تخم مرغ، همه مسائل و حواشی گندم، آرد و نان، مسئله سیب‌هایی که در کنار خیابان ریخته شده بودند، مشکلات تعرفه‌ای با عراق و برای صادرات محصولات کشاورزی و... صحبت و از کشاورزان به خاطر تاخیر در پرداخت خسارت بیمه کشاورزی عذرخواهی کرد.