01:26 | سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

آرشیو

از تاریخ: تا تاریخ:
گام جدی ایران برای سوآپ نفت
پایگاه خبری راد: سوآپ نفت خام و گاز حدود چهار ماه پیش مجددا بعد از گذشت هفت سال از سر گرفته شد. قبل از اینکه سوآپ متوقف شود روزانه حدود ۱۲۰ هزار بشکه نفت خام سوآپ می‌شد و درحال حاضر هم خط لوله پاسخگوی روزانه ۵۰۰ هزار بشکه است اما میزان سوآپ بستگی به سیاست‌های کلان وزارت نفت دارد. البته اظهارات اخیر حسن روحانی حاکی از آن است که یکی از اهداف ایران در مذاکرات خود با کشورهای همسایه توسعه سوآپ نفت و گاز است.
هشدار درباره دسترسی‌هایی که خودتان به نرم‌افزارها می‌دهید
پایگاه خبری راد: یک متخصص در حوزه امنیت فناوری اطلاعات با بیان اینکه هنگام نصب یک نرم‌افزار بدون خواندن، ممکن است مسائل امنیتی و نقض حریم شخصی برایتان پیش بیاید، گفت: بسیاری از افراد نمی‌دانند چه دسترسی‌هایی در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند. حتی خود برنامه‌نویسان گاهی دسترسی‌ها و درپشتی‌هایی برای خود باز می‌کنند و اجازه را هم رسما از شما می‌گیرند.
برنامه‌های اندرویدی از کاربران جاسوسی می‌کنند؟!
پایگاه خبری راد: بر اساس پژوهش های انجام شده، بیشتر برنامه های اندرویدی اقدام به رصد و جاسوسی اطلاعات خصوصی کاربران می کنند.
نیاز شدید بازار روسیه به نارنگی
پایگاه خبری راد: به دلیل کاهش تولید نارنگی در منطقه آبخازیا، بازار مرکبات روسیه با کمبود این میوه زمستانی روبرو است.
سود میلیاردی قاچاقچی‌گری به سبک ارتباطات
پایگاه خبری راد: تا پیش از این از زبان مسئولان و کارشناسان بسیار شنیده شده که قاچاق مکالمات باعث ضربه زدن به منافع عمومی و اقتصاد کشور می‌شود؛ اما چگونه برقراری یک ارتباط تلفنی ساده می‌تواند به منافع عمومی لطمه بزند؟
چرا نیمی از مردم ایران کار نمی‌کنند؟
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری معتقد است کار نکردن نیمی از مردم ایران نشان از اختلاف طبقاتی بسیار و عدم توزیع عادلانه درآمدها در سطح جامعه دارد.
افتتاح فاز نخست بندر چابهار با مقامات ۱۳ کشور/ رشد ۴.۱ درصدی عملکرد بنادر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار در یکشنبه هفته آینده با حضور مقامات ۱۳ کشور از جمله رئیس جمهوری ایران خبر داد.
آلودگی هوا و بحران آب، اولویت های سازمان زمین‌شناسی دوره جدید
پایگاه خبری راد: برنامه ارائه شده توسط رئیس جدید سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی ایران، ضمن تاکید بر لزوم احیای شورای عالی اکتشاف؛ آلودگی هوا، بحران آب و محیط‌ زیست را به عنوان مهمترین اولویت های این سازمان در دوره جدید خود معرفی کرده است.
با افزایش هزینه برخورد می‌شود/ اعلام تعرفه‌های مردودی اینترنت تا یکشنبه
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت گفت: اگر تعرفه‌های ارائه‌شده توسط شرکتی هزینه‌های مشترک نهایی را افزایش دهد، توسط رگولاتوری پیگیری و اصلاح خواهد شد و موارد مردودی تا یکشنبه اعلام می‌شوند.
کاسپرسکی اتهام جاسوسی و همکاری با روسیه را رد می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت کاسپرسکی ادعای مقام‌های دولت آمریکا مبنی بر جاسوسی از کاربران این کشور و همکاری با دولت روسیه را بی‌اساس دانسته و تمامی این اتهامات را رد کرده است.