08:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

یارانه نقدی

اما و اگرهای طرح افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها
پایگاه خبری راد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها طرح حمایتی دولت از حقوق‌بگیران است، طرحی که با وجود ضروری بودن اجرای آن ابعاد و پیامدهای دیگری هم دارد که یکی از آنها می‌تواند افزایش تورم باشد.
بودجه سال 98 یکی از سخت ترین بودجه ها!
پایگاه خبری راد: افزایش پنج درصدی بودجه فعالیت‌های عمرانی در بودجه سال ۱۳۹۸ بسیار کمتر از نرخ فعلی تورم (۱۸.۴ درصد) است؛ امری که می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات مختلف در حوزه عمرانی کشور باعث ایجاد مسائلی در حوزه اشتغال هم بشود.
 تخصیص عادلانه سهمیه بنزین
پایگاه خبری راد: سهمیه بنزین یارانه‌ای باید به صورت «ماهانه ۳۰ لیتر بنزین ۱۰۰۰ تومانی به ازای هر فرد» در نظر گرفته شود و نرخ مصارف مازاد بر سهمیه نیز (نرخ آزاد) در بازاری که بین مردم برای خرید و فروش سهمیه شکل می‌گیرد یا توسط دولت، تعیین شود.
ثبات در نرخ سوخت و یارانه پرداختی
پایگاه خبری راد: رییس سازمان برنامه بودجه از قیمت 1000 تومانی هرلیتر بنزین در سال 98 و ثابت ماندن یارانه هر ایرانی خبر داد.
۹ کانال پولی و ارزی برای حمایت از معیشت، سلامت و عدالت اجتماعی
پایگاه خبری راد: دولت در بودجه سال آینده در نظر دارد از ۹ طریق از معیشت عمومی، سلامت و عدالت اجتماعی حمایت کند.
واریز یارانه نقدی آبان ماه
پایگاه خبری راد: یارانه نقدی آبان ماه ساعت ۲۴ امشب(شنبه) همزمان با ۲۶ آبان ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
 دلیلی برای پرداخت یارانه‌ به افراد پردرآمد وجود ندارد!
پایگاه خبری راد: با توزیع بسته‌ حمایتی بین اقشار کم درآمد و تاکید بر اجرایی کردن این طرح بر اساس شاخص درآمدی خانوارها، به نظر می‌رسد بانک‌های اطلاعاتی قابل اتکایی برای شناسایی افراد در اختیار دولت قرار دارد.
حساب یارانه بگیران شارژ می شود!
پایگاه خبری راد: نود و سومین مرحله پرداخت یارانه نقدی در ساعت ۲۴ پایان روز شنبه 26 آبان ماه به حساب سرپرستان خانوارها واریز می‌شود.
حساب یارانه‌بگیران امشب شارژ می‌شود
پایگاه خبری راد: یارانه‌ نقدی مهرماه ساعت ۲۴ امشب (پنج‌شنبه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
پیشنهاد اجاره خانه‌های خالی از سکنه به کارگران
پایگاه خبری راد: دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید:دولت باید جدا از دهکهای محروم و خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برای کارگران بسته‌های غذایی در نظر بگیرد تا بیش از این سبد معیشت کارگران به مخاطره نیفتد. او همچنین پیشنهاد اجاره واحدهای خالی از سکنه به کارگران برای مدت دو سال را مطرح کرد.
بسته حمایتی دولت تا حدودی کاهش قدرت خرید را جبران می‌کند
پایگاه خبری راد: ماه گذشته دولت از تهیه چند «بسته حمایتی، جبرانی و معیشتی» برای اقشار مختلف مردم به منظور کاهش فشارهای اقتصادی خبر داد که بررسی آن تا به امروز طول کشیده و هنوز به صورت رسمی توزیع آن اعلام و آغاز نشده است، البته اواخر هفته گذشته در جلسه غیرعلنی مجلس، توزیع یارانه نقدی ۶۰۰ هزار تومانی برای ۲۰ میلیون نفر از مردم با حقوق زیر سه میلیون تومان و یارانه نقدی ۱۰۰ هزار تومانی برای ۱۱ میلیون نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی مطرح شد.
۱۲ راهکار اتاق بازرگانی برای خروج از مشکلات ارزی و تجاری
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران طی نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور، ضمن اشاره به سیاست‌های دولت در زمینه مسائل ارزی و تجاری به تشریح نتایج این سیاست‌ها در اقتصاد پرداخت و برای خروج کشور از مشکلات ارزی و تجاری ۱۲ راهکار ارائه کرد.
دولت به ۸۰ درصد جامعه سبد کالا بدهد
پایگاه خبری راد: استاد گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است، دولت باید توزیع سبد کالا برای ۸۰ درصد جامعه، افزایش یارانه نقدی و افزایش دستمزد کارمندان را هم‌زمان انجام دهد.
دلار ارزان برای واردات، چه بلایی بر سر تولید کننده می‌آورد؟
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان عنوان کرد: چرا مسئولین با اختصاص دلار ارزان برای واردات موافقند؟ این نوع ارز تولید کننده داخل را به قهقرا می‌کشد.
یارانه‌ها فرداشب واریز می‌شود
پایگاه خبری راد: یارانه‌های نقدی به همراه افزایش مستمری خانوارهای هدف ساعت ۲۴ فرداشب همزمان با ۲۶ شهریورماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.