18:44 | پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day
قیمت نفت افزایش یافت

1401/01/24 10:32

در پی به بن‎بست رسیدن مذاکرات صلح روسیه؛

قیمت نفت افزایش یافت

نماد برتر- پس از اعلام مسکو مبنی بر به بن‌بست رسیدن مذاکرات صلح برای حل تهاجم به اوکراین، قیمت نفت در آغاز معاملات امروز چهارشنبه در پی نگرانی‌ها از کاهش تولید در روسیه به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، افزایش یافت.


به گجزارش نماد برتر و به نقل از رویترز، در آغاز معاملات امروز بهای معاملات آتی نفت برنت با ۵۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۵دلار و ۲۳ سنت در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۶۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش به ۱۰۱ دلار و ۲۰ سنت در هر بشکه رسید. این در حالی است که هر دو قرارداد در جلسه معاملاتی روز گذشته، بیش از ۶ درصد افزایش یافتند.



ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه، اوکراین را مسئول به انحراف کشیدن مذاکرات صلح دانست و گفت که مسکو از آنچه که «عملیات ویژه» برای خلع سلاح همسایه غربی‌اش می‌خواند، دست نمی‌کشد.



به باور تحلیلگران نفتی ANZ ، مذاکرات صلح با اوکراین به بن بست رسیده و شواهد از حمله برنامه‌ریزی به اوکراین حکایت دارد.



منابع آگاه روز سه شنبه گفتند آخرین داده‌ها نشان می‌دهد تولید نفت و میعانات گازی روسیه در روز دوشنبه به کمتر از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است که پایین ترین سطح از جولای ۲۰۲۰ است، زیرا تحریم‌های بسیاری از کشورها پس از حمله روسیه به اوکراین و محدودیت های لجستیکی مانع تجارت شده است.



به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، نیکولای شولگینوف وزیر انرژی اواخر روز سه شنبه گفت کشور آماده فروش نفت و فرآورده‌های نفتی به "کشورهای دوست در هر محدوده قیمتی" است و افزود که مسکو بر تضمین ادامه فعالیت صنعت نفت متمرکز است.



قیمت نفت و طلا در معاملات امروز



به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، چهارشنبه، در ساعت ۷:۵۹ به وقت تهران، با افزایش ۰.۲۹ درصدی در هر بشکه، ۱۰۴ دلار و ۹۴ سنت معامله شد.



قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۰.۲۰ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۱۰۰ دلار و ۸۳ سنت معامله شد.



طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، کاهش ۰.۰۸درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۹۷۴ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.



نقره نیز با کاهش ۰.۰۸ درصدی، ۲۵ هزار و ۷۱ دلار معامله شد



مس با افزایش ۰.۷۶ درصدی مواجه شد و ۴ هزار و ۷۴۷ دلار قیمت خورد.


برچسب ها:

قیمت نفت-نفت