01:52 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

کشورهای در حال توسعه

پیشنهاد تغییر تعرفه‌ تلفن ثابت را بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: پیشنهاد شرکت مخابرات ایران برای تغییر تعرفه‌های تلفن ثابت به دلیل جبران ضرر و زیان ناشی از لغو آبونمان، در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بررسی می‌شود.
فعالیت های ولوو در بازار ایران کاهش یافته است!
پایگاه خبری راد: فسخ یک‌جانبه قراردادهای خارجی به خصوص در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو ستروئن و اخیرا خودروسازی سنگین ولوو، باعث تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به مشتریانی دید که ماه‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند.
 ولوو از ایران نرفته است
پایگاه خبری راد: فسخ یک‌جانبه قراردادهای خارجی به خصوص در صنایع خودروسازی از جانب خودروسازانی مانند فولکس واگن، رنو ستروئن و اخیرا خودروسازی سنگین "ولوو"، باعث تلاطم‌هایی در بازار خودرو در ایران شده است که نمونه آن را می‌توان در عدم تحویل خودرو به مشتریانی دید که ماه‌هاست ثبت‌نام کرده‌اند.
سونامی مصرف برق کدام کشورها را درگیر می‌کند؟
پایگاه خبری راد: درحالی‌که پیش بینی می‌شود مصرف برق ظرف پنج سال آینده در دنیا سه برابر شود، یک میلیارد نفر در کشورهای در حال توسعه به دنیای آنلاین می‌پیوندند و اینترنت اشیاء، خودروهای خودران، ربات‌ها، روش‌های حفاظت با دوربین و هوش مصنوعی در کشورهای توسعه‌یافته، به سرعت در حال رشد است.
این کُره برقی!
پایگاه خبری راد: نسبت به دیگر انواع انرژی، مصرف برق با بیشترین نرخ در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۷ مصرف برق جهان ۲.۶ درصد افزایش داشت که بخش اعظم آن مربوط به آسیا بود. با وجود بهبود کارایی مصرف انرژی، تحول صنایع در چین باعث شده این کشور بخش عمده‌ای از برق جهان را مصرف کند.
حمایت چین از اصلاحات در WTO
پایگاه خبری راد: دیپلمات بلندپایه چینی گفت: سیستم تجارت فعلی جهان بی‌عیب و نقص نیست و چین از اصلاح آن از جمله اصلاحات در سازمان تجارت جهانی (WTO) برای منصفانه و کارآمدتر شدن آن حمایت می‌کند.
دلایل محدودیت اطلاعات درباره «خودکشی»
پایگاه خبری راد: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه پیشگیری از خودکشی به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌ها و دغدغه‌ها سازمان بهداشت جهانی است، افزود: یکی از اهداف مهم سازمان بهداشت جهانی در کشورها کاهش نرخ جهانی خودکشی تا ۱۰ درصد تا سال ۲۰۲۰ است.
تهیه نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه مواد غذایی ضروری است
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری گفت: باید نقشه راه متکی بر علم و فناوری در حوزه ماد غذایی در کشور تهیه شود.
زنان و دختران نخستین قربانیان حاشیه‌نشینی
پایگاه خبری راد: یک جامعه شناس با تحلیلی از پدیده حاشیه‌نشینی گفت: عواملی چون محدودیت کار و اشتغال، فقر بهداشت و نیاز به مسکن که به دلیل نداشتن آمادگی شهرهای کشور جهت تامین نیازهای فوق، زمینه برای محرومیت مضاعف همراه با ناکامی‌ها و سرخوردگی‌ها فراهم می‌شود که در پی آن شرایط برای شکل‌گیری اولیه آسیب‌های اجتماعی و روانی فراهم خواهد شد.
روز جهانی خیریه، تلاشی برای ریشه‌کنی فقر جهانی
پایگاه خبری راد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد به منظور به رسمیت شناختن نقش مهمی که افراد و سازمان‌های خیریه در تسکین رنج‌ها و بحران‌های انسانی دارند، تحت قطعنامه‌ای پنجم سپتامبر را به عنوان "روز جهانی خیریه" تعیین کرده است.
ما عبور می‌کنیم
پایگاه خبری راد: سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید نظام تدبیر اقتصادی کشور دچار مشکل جدی است. دشمنان ایران روی تصمیم نگرفتن و دیر تصمیم گرفتن حساب باز کرده‌اند و بر مشغول شدن ما به مسیرهای انحرافی، فرعی امید بسته‌اند اما باید درک کنیم که این دوره گذراست و «ما از آن عبور می‌کنیم» به شرط ائتلاف نخبگان علمی و سیاسی، همدلی و تدبیر همه ما که دکتر روحانی از آن به «وحدت» یاد کرد.‏
کمک فناوری دیجیتال به کشورهای در حال توسعه
پایگاه خبری راد: رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال معتقد است که می‌توانیم بازارهایی برای کشورهای عضو اکو ایجاد کنیم تا با هم‌افزایی توان کشورها به پیشرفت تکنولوژی دیجیتال و انقلاب دیجیتال برسیم.
سند «ارزیابی نیازهای تکنولوژیکی» ایران به کنواسیون بین‌المللی آب و هوا می‌رود
پایگاه خبری راد: رئیس گروه آسیا و اقیانوسیه در کنوانسیون تغییرات آب و هوا با اشاره به اینکه بر اساس سیاست‌های کلی نظام در حوزه محیط زیست، باید تا پایان برنامه ششم توسعه، شدت انرژی درکشور تا 50 درصد کاهش یابد، گفت: سند ارزیابی نیازهای تکنولوژیکی به زودی به کنوانسیون تغییرات آب و هوا ابلاغ خواهد شد.
#فرزندت کجاست؟
پایگاه خبری راد: چندی است کمپینی تحت عنوان «فرزندت کجاست» در شبکه‌های مجازی راه‌اندازی شده و با توجه به اقبال غافل‌گیرکننده افکار عمومی به این حرکت اجتماعی، برخی مسئولان و مدیران ارشد کشوری نیز در آن مشارکت کردند تا در باره وضعیت زندگی فرزندان خود به مردم توضیح دهند. رضا اردکانیان، وزیر نیرو نیز به این کمپین پیوسته و به صورت شفاف و صریح درباره زندگی خود و فرزندانش و سؤال این کمپین سخن گفته است.
پیش‌بینی یک اقتصاددان از وضعیت تورم در ماه‌های آینده
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید چمران اهواز معتقد است: همراه با ارائه شدن بسته ارزی جدید یک سری اصلاحات و اقدامات تکمیلی در جهت کنترل افراد و شرکت‌هایی که ارز ارزان را صرف سودهای کلان خود کردند نیاز دارد و البته این اقدامات تکمیلی، علاوه بر دولت نیاز به مشارکت فعال نهادهای قضایی و نظارتی دارد تا از سوء استفاده های بعدی جلوگیری شود.