09:50 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

وزیران

تقاضا برای نفت اوپک کمتر می‌شود
نماد برتر- اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد روند احیای تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۱ به دلیل موج جدید شیوع ویروس کرونا و تجدید قرنطینه ها، کندتر از تصور قبلی خواهد بود.
صعود قیمت نفت ادامه دار شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه در واکنش به آمار کاهش ذخایر نفت آمریکا و امیدواری به تولید یک واکسن موثر کووید ۱۹ بیش از یک درصد صعود کرد.
جهانگیری آیین‌نامه اجرایی ساز و کار «کشف قیمت» در صورت وجود انحصار را ابلاغ کرد
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری آیین‌نامه اجرایی مربوط به ساز و کار کشف قیمت در صورت وجود انحصار را ابلاغ کرد.
روند کاهشی نفت ازسرگرفته شد
نماد برتر- قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به تقاضای کوتاه مدت برای سوخت در اروپای تحت قرنطینه و آمریکا، پس از جهش چشمگیری که شب گذشته داشت، دوباره کاهش پیدا کرد.
عملکرد رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد غیرقبال دفاع است/ استحقاق دژپسند
نماد برتر- نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به عملکرد غیرقابل دفاع رییس سازمان بورس و وزیر اقتصاد ، دژپسند را مستحق دریافت کارت زرد، اخطار و مواخذه شدید دانست.
نواک مسئول روابط روسیه با اوپک می‌ماند
نماد برتر-الکساندر نواک با وجود اینکه از سمت وزیر انرژی به معاون نخست وزیر روسیه ارتقا پیدا کرده است اما نماینده اصلی مسکو در اوپک خواهد ماند و به دنبال ایجاد ثبات در شرایط نوسان بازار نفت است.
احیای لیبی تولید اوپک پلاس را بالاتر برد
نماد برتر- جدیدترین نظرسنجی پلاتس نشان داد که تولید نفت اوپک پلاس در اکتبر ۲۱۰ هزار بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش یافت.
واکنش وزیر انرژی عربستان به احتمال ازسرگیری صادرات نفت ایران
نماد برتر- وزیران نفت کشورهای منطقه خلیج فارس که از سران اوپک هستند، از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا استقبال و اعلام کردند روابط میان کشورهایشان محکم خواهد ماند و تسهیل تنشهای تجاری واشنگتن با چین، ممکن است تقاضای جهانی برای نفت را تقویت کند.
دستور روحانی به کاهش قیمت‎ها و گرانفروشی / مصوبه مثبت برای نیروگاه ها
نماد برتر- رئیس جمهور وزارتخانه های صنعت، جهاد کشاورزی و دادگستری را مکلف به کاهش قیمت ها و مقابله با گرانفروشی کرد و درباره تهاتر مطالبات شرکت های برق توضیحاتی داد.
تلاش برای حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی
نماد برتر- نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی از بازنگری ماده ۵ قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی به منظور تامین منابع مورد نیاز بیمه آنها خبر داد.
سه وزارتخانه ملزم به اقدام جدی برای کاهش قیمت‎ها شدند
نماد برتر- در جلسه عصر یکشنبه(۱۸ آبان) هیات دولت به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، تحولات سیاسی خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و متناسب با تحولات جدید، سیاست‌های جدید اقتصادی و بین‌المللی بررسی شد.
تعرفه تنبیهی اروپا روی چهار میلیارد دلار کالای آمریکایی
نماد برتر- اتحادیه اروپا به تلافی یارانه های دولت آمریکا به شرکت هواپیماسازی بوئینگ، هفته جاری روی واردات کالاهای آمریکایی به ارزش چهار میلیارد دلار تعرفه وضع خواهد کرد.
راه اندازی بازار بهینه سازی انرژی و محیط زیست روی میز کارشناسی/ بورس انرژی درگاه بین المللی بازار سرمایه ایران
نماد برتر- هدف بورس انرژی از بدو تاسیس فراهم آوردن بازاری متشکل، قانونمند، شفاف و رقابتی جهت کشف منصفانه قیمت‌ حامل‌های انرژی بوده است.
تمدید احتمالی کاهش تولید نفت اوپک در سال آینده
نماد برتر- روسیه و اوپک پلاس از تمدید احتمالی کاهش تولید در ماه های نخست سال آینده میلادی با هدف تثبیت بازار، تحت تاثیر موج دوم کرونا خبر دادند.
اوپک و روسیه در فکر کاهش بیشتر تولید نفت
نماد برتر- منابع آگاه از تفکر روسیه و منابع نزدیک به اوپک اعلام کردند که اوپک و روسیه در حال بررسی کاهش بیشتر تولید نفت به عنوان یکی از گزینه ها در واکنش به ضعیف شدن بازارهای نفت در اوایل سال ۲۰۲۱ هستند.