21:47 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

مبارزه با قاچاق

آغاز کاهش قاچاق دام با دستورالعمل جدید/ برنامه‌ریزی برای تنظیم بازار شب عید
پایگاه خبری راد: معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی گفت: قاچاق دام زنده با صدور دستورالعمل جدید جابه‌جایی دام از استانی به استان دیگر در حال کاهش است و اگر همه دستگاه‌های متولی همچون نیروی انتظامی همکاری و حساسیت بیشتری در این زمینه به خرج دهند در ماه‌های آینده شاهد کاهش چشمگیر در این زمینه خواهیم بود.
قاچاق عامل گرانی گوشت قرمز است؛ دامداران بی‌تقصیرند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران اعلام کرد که کمبود گوشت قرمز و قاچاق دام زنده از عوامل اصلی گرانی گوشت قرمز است که البته هیچ ارتباطی به دامداران ندارد؛ چرا که دام زنده کالایی نیست که بتوان آن را نگه داشت و عرضه نکرد.
گره کور گرانی گوشت قرمز کجاست؟
پایگاه خبری راد: در حالی که به گفته مسئولان وزارت جهاد کشاورزی هیچ کمبودی در زمینه گوشت قرمز در کشور وجود ندارد و واردات آن به صورت منجمد و تازه نیز دو برابر پارسال در جریان است، قیمت گوشت قرمز همچنان رو به افزایش است.
 سهم آمریکا در بروز مشکلات اقتصادی ایران حداکثر ۳۰ درصد است
پایگاه خبری راد: نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: سهم آمریکا در بروز مشکلات و تحریم‌های اقتصادی کشورمان ۲۰ تا ۳۰ درصد است. دلیل بخش مهمی از تحریم‌های تحمیلی بر ملت، ضعف مدیریت هوشمندانه و تحریم‌های داخلی است.
ارائه لیست کالاهای بازارچه‌های مرزی به هیات دولت جهت بازنگری
پایگاه خبری راد: وزیر کشور اعلام کرد: لیست کالاهای عرضه شده در بازارچه‌های مرزی به منظور بازنگری به هیأت دولت ارائه شده است.
قاچاق دام ربطی به دامپزشکی ندارد/ تکذیب شایعه تلگرامی درباره گوشت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که این سازمان و وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستگاه‌های مرتبط با حوزه قاچاق دام در کشور هستند بنابراین این مسئله ارتباط چندانی به این سازمان ندارد چرا که در آئین‌نامه‌های گذشته در زمینه جابجایی دام آمده است که بدون مجوز دامپزشکی جابجایی هرگونه دام زنده و فرآورده خام دامی ممنوع است.
140 تن گوشت گوساله در راه خراسان‌شمالی
پایگاه خبری راد: مدیر کل امور اقتصادی استاندار خراسان‌شمالی گفت: با پیگیری‌های انجام شده موفق به دریافت 140 تن گوشت منجمد گوساله شده‌ایم.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
اعتبار ثبت سفارش کالا ۶ ماهه شد
پایگاه خبری راد: رئیس کل گمرک ضمن اشاره به اینکه مهلت ثبت سفارش کالا از این هفته از سه ماه به شش ماه افزایش خواهد یافت، آخرین وضعیت خودروهای وارداتی که در اماکن گمرکی و غیر گمرکی متوقف هستند را تشریح کرد.
تشکیل بیش از ۱۱۲ هزار پرونده قاچاق کالا
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از تشکیل بیش از ۱۱۲ هزار پرونده در حوزه‌ی قاچاق کالا و ارز خبر داد و گفت: این پرونده‌ها از نظر ارزشی و وزنی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد ۸۹ و ۱۸ درصدی داشته است.
فیلترینگ مساله اصلی مردم کشور نیست
پایگاه خبری راد: دادستان کل کشور با اشاره به موضوع فیلترینگ گفت: ما دنبال این نیستیم جایی را ببندیم و نه اینکه جا می‌زنیم، ما می‌گوییم باید فضای سالمی در اختیار مردم باشد.
گوشت قرمز باید به میزان لازم در مراکز فروش توزیع شود
پایگاه خبری راد: معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اهتمام دولت برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، بر جلوگیری از قاچاق دام و هماهنگی دستگاه‌های دولتی برای تامین گوشت قرمز مورد نیاز مردم تأکید کرد.
سهام عدالت و بانکداری بدون ربا موضوع صحبت پورابراهیمی با مراجع
پایگاه خبری راد: ‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون بانک مرکزی ما مربوط به سال ۱۳۵۱ است، و قانون عملیات بانکی بدون ربا نیز مربوط به سال ۱۳۶۲ است، اظهار کرد: بازنگری در این قوانین پس از چندین دهه نیازی مبرم بود که ما به آن ورود کردیم.
پرونده‌ی قاچاق گوشی بسته شد
پایگاه خبری راد: طرح رجیستری یا شناسنامه‌دار کردن تجهیزات سیم‌کارت‌خور که در طول سال‌های گذشته، چندین بار اجرای ناموفقی داشت، بالاخره به‌صورت کامل برای گوشی‌ها اجرایی شد و به گفته مسوولان، سهم قاچاق این کالا را به عدد تقریبی صفر رساند و اکنون در حال طی مراحل بعدی برای سایر تجهیزات الکترونیکی است.
وزارت کشاورزی در مبارزه با قاچاق دام تعلل می‌کند
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که مقصر اصلی قاچاق دام، وزارت جهاد کشاورزی است چرا که این وزارتخانه بیش از دو سال در تدوین مقررات جابجایی دام در کشور که می‌توانست تا حد بسیاری جلوی قاچاق این کالای اساسی را بگیرد، تعلل کرد بنابراین شخص وزیر و معاونان این وزارتخانه باید پاسخگوی تاراج این کالای اساسی باشند.