20:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

صنعتگران

حمایت وزارت نیرو از تجدیدپذیر ها!
پایگاه خبری راد: دولت دوازدهم طرح‌های حمایتی را برای توسعه تجدیدپذیرها در نظر گرفته که امکان صادرات برق و حمایت از بومی‌سازی فناوری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک از آن جمله است.
تحریم‌ها برای صنعت آب و فاضلاب ایران "فرصت" است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌ها و تهدیدها فرصت است و قطعا اتفاقات خوبی برای صنعت آب در راه است.
 خوشبینم که مشکلات رفع شدنی است
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تحریم‌ها و تهدیدها فرصت است و قطعا اتفاقات خوبی برای صنعت آب در راه است.
تغییر نهاد قیمت گذاری در صنعت خودرو
پایگاه خبری راد: بر اساس اخباری که در برخی از محافل مدیریتی در صنعت خودرو عنوان می شود به زودی دغدغه مسئولان و بازار خودرو رفع و انتظارات شرکتها جامع عمل پوشیده می شود و خبرهای خوشی در خصوص قیمت گذاری خودرو رسانه ای خواهد شد.
پرداخت تسهیلات به استارت آپ‌های روستایی
پایگاه خبری راد: معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری از پرداخت ۳۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی از سقف۶۰۰۰ میلیارد تومان منابع اشتغالزایی روستایی که در اختیار بانک ها قرار داده شده خبر داد و گفت: به استارت آپ‌های روستایی هم تسهیلات اشتغالزایی پرداخت خواهد شد.
چالش ارزی بانک مرکزی برای صادرکنندگان به عراق و افغانستان
پایگاه خبری راد:در حالیکه معاملات صورت گرفته با عراق و افغانستان به صورت ریالی مدنظر قرار می‌گیرد، بخشنامه اخیر بانک مرکزیف صادرکنندگان به این دو کشور را نیز ملزم به بازگشت ارز حاصل از صادرات و عرضه آن در سامانه نیما کرده است.
نوسازی نیم‌کره مغزی وزارت صنعت
پایگاه خبری راد: الزام و اجبار وزارت صنعت، معادن و تجارت همانند سایر دستگاه‌ها نسبت به اجرای قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان و تغییری که در انتظار بیش از ۵۰ درصد معاونین محمد شریعتمداری است، بهترین زمان را فرآهم کرده تا شاهد تزریق تفکری جدید در این وزارتخانه باشیم.
چرا واردات از ایران به افغانستان ممنوع شد؟
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه تاجران جوان هرات افغانستان گفت: متاسفانه ولایت فراه در این روزها دچار مشکلات ناامنی شده و گمرک این‌ ولایت نیز دچار فساد شده است.
وقت‌کشی برای حذف دلالان مواد اولیه بطری!
پایگاه خبری راد: به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان آب‌های معدنی و آشامیدنی، علیرغم گذشت یک ماه از پیشنهاد حذف مرحله خرید تولیدکنندگان پریفورم از بورس، کماکان تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است؛ راهکاری که می‌تواند عاملی برای حذف دلالان و دسترسی مستقیم تولیدکنندگان به مواد اولیه بطری و ثبات قیمت‌ها باشد.
سکوت حجتی درباره حضور صیادان چینی در خلیج‌فارس
پایگاه خبری راد: وزیر جهاد کشاورزی علت افزایش قیمت میوه‌های تابستانی را کاهش عرضه و خسارت ۱۱ هزار میلیاردی به سردرختی‌ها عنوان و اعلام کرد که پتروشیمی‌ها سهم کود کشاورزان ایرانی را صادر کرده‌اند.
هشدار صنعتگران یزد از احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی
پایگاه خبری راد: صنعتگران استان یزد با صدور بیانیه‌ای، راهکارهای پیشنهادی خود برای خروج کشور از بحران اقتصادی کنونی را ارائه کردند.
پشت‌پرده انحصار در بازار آلومینیوم
پایگاه خبری راد: رئیس سندیکای آلومینیوم از انحصار در بازار این فلز خبر داد و گفت: عده‌ای به جای فروش شمش آلومینیوم در بورس، محصول‌شان را در بازار آزاد و با قیمت پایین می‌فروشند که باعث می‌شود فروش تولیدکنندگانی که در بورس محصول‌شان را عرضه کرده‌اند کم شود. به این شکل این فروشندگان زیان‌ده می‌شوند و انحصارگران محصول شرکت‌های زیادن‌ده را می‌خرند و به این شکل انحصار ایجاد می‌شود.
حق مالکیت تولیدات خودرویی در آسیا اصل نیست
پایگاه خبری راد: برای جایگزین کردن کشورهای آسیایی با اروپایی ها در صنعت خودرو و قطعه، اولین مشکل، نداشتن حق مالکیت و خط تولید مستقل است که در بیشتر کشورهای آسیایی وجود دارد.
هیچ واحد تولیدی نباید بخاطر بدهی تعطیل شود
پایگاه خبری راد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: باید با تمام توان از هنرمندان این صنعت حمایت کرده و تسهیلات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.
بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط به زودی تصویب می‌شود
پایگاه خبری راد: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اعلام کرد: بسته حمایت از صنایع کوچک و متوسط به زودی تصویب و برای اجرا ابلاغ می‌شود.